Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza pracovních stresorů zdravotnického personálu pracujícího s onkologickými pacienty
Bőhmová, Ivana
Bakalářská práce se zabývá analýzou stresorů ve vybrané firmě. Práce je zaměřena na zdravotníky onkologických zařízení. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o stresu obecně a o stresu spojeném s výkonem profese zdravotníka zejména v onkologických zařízeních. V praktické části jsou formou dotazníků zjišťovány a následně analyzovány projevy stresu, pracovní stresory a relaxační metody v konkrétních onkologických zařízeních. Na základě zjištěných souvislostí jsou formulovány návrhy a opatření ke zlepšení stávající situace na takovýchto pracovištích.
Thomas "Stonewall" Jackson - interpretace dopisu o popravě Johna Browna s ohledem na pojem křesťanského fundamentalismu
Böhmová, Ivana ; Horáček, Filip (vedoucí práce) ; Kružík, Josef (oponent)
Moje bakalářská práce se zbývá postavou Thomase J. Jacksona z religionistického hlediska, a to i přes to, že osoba tohoto významného jižanského generála zaujímá přední důležitost v tak významném historickém období, jakým je Americká občanská válka a mohla by tak být námětem práce historické, jak se také již mnohokrát stalo. Právě religionistický úhel pohledu zde však nabízí nové zpracování, pro které jsou historické události a jejich znalost spíše kvalitním podkladem, nikoli samotným objektem. Nejde tedy o historické bádání, ale o interpretaci náboženských postojů a hodnot, které generál Jackson zaujímal.
Vliv odlišných komunikačních schopností na výkon žáka ve škole
BÖHMOVÁ, Ivana
Práce pojednává o odlišných komunikačních schopnostech u dětí na ZŠ. Stěžejní jsou pojmy narušená komunikační schopnost (NKS) a omezená komunikační schopnost (OKS). Teoretická východiska mapují komunikaci z různých úhlů pohledu, tedy to, jak s pojmem komunikace pracují jednotlivé vědní obory (sociologie, lingvistika, pedagogika a logopedie), jež se úzce dotýkají samotné problematiky odlišných komunikačních schopností. Teoreticky jsou dále vymezeny i pojmy NKS a OKS. Závěr teoretické části patří charakteristice rámcového vzdělávacího programu, jakožto základního pilíře českého školství, a s ním spojenými cíli vzdělávání v podobě naplňování klíčových kompetencí ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (konkrétně žáků s NKS či OKS) do hlavního vzdělávacího proudu. V rámci praktické části se pracuje s metodou dotazníkového šetření, kde se zkoumají odlišné komunikační schopnosti z pohledu pedagogů na ZŠ. Cílem je postihnout vztah učitele k žákům s NKS a OKS, tedy to, jak jsou žáci s odlišnými schopnostmi vnímáni pedagogy, jaké jazykové a řečové (komunikační) problémy se u žáků vyskytují a zda tyto nedostatky mají vliv na žákův školní výkon.
Utopie vs. antiutopie
BÖHMOVÁ, Ivana
Bakalářské práce se zabývá vymezením literárního žánru antiutopie a jejím zasazením do dobového kontextu. Práce dále postihuje vztah antiutopie k žánru utopie, ze kterého primárně vychází. Neopomíná tudíž charakteristiku pojmu utopie v širším smyslu s odkazem k nejzásadnějším utopistickým dílům z oblasti filosofie, jakými jsou Platónova Ústava, Morova Utopie, Campanellův Sluneční stát a politické ideologie inklinující k totalitním režimům. Součástí oddílu o utopiích je i kritika utopií reprezentovaná rakouským filosofem K. R. Popperem a představiteli liberalismu. Náplní bakalářské práce je pokus o srovnání a analýzu nejvýznamnějších antiutopických děl. Důraz je kladen na vzájemné porovnání samotných antiutopií a dále na nalezení jak společných, tak odlišných prvků a charakteristických znaků textů utopických a antiutopických. Cílem práce je zasazení antiutopie do kontextu historické praxe totalitních režimů s poukázáním na to, jaký vliv na vznik antiutopických děl měla historická zkušenost a osobní prožitky autorů s totalitními systémy.

Viz též: podobná jména autorů
1 Bohmová, Irena
4 BÖHMOVÁ, Ivana
2 Böhmová, Iva
4 Böhmová, Ivana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.