Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hedging: L2 advanced students before and after a study stay in an English-speaking country
Běhounková, Gabriela ; Šaldová, Pavlína (vedoucí práce) ; Raušová, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá prostředky snižujícími dopad projevu, tzv. hedges, u pokročilých studentů angličtiny a klade si za cíl zjistit, zdali díky studiu v zahraničí dochází ke kvantitativním či kvalitativním změnám v jejich užití. Teoretická část práce nastiňuje pojem pragmatické zdatnosti, vývoj pojetí hedgingu a formální a funkční rámce, na základě nichž je možné tyto prostředky klasifikovat. Funkční rámec, od nějž se dále odvíjí praktická část práce, je následně rozebrán detailněji. Praktická část práce je založena na analýze osmi rozhovorů se čtyřmi pokročilými studenty angličtiny před a po jednosemestrálním pobytu v anglicky mluvící zemi. Výsledky odhalují množství statisticky významných rozdílů, nicméně tyto rozdíly se neshodují do té míry, aby z nich bylo možné vyvodit, že má studijní pobyt výrazný vliv na pragmatickou zdatnost. Sekce zaměřená na kvalitativní rozdíly má sloužit jako podnět k dalšímu výzkumu prostředků snižujících dopad projevu v žákovské angličtině a všeobecně pragmatického zlepšení jako důsledku jazykového pobytu. Klíčová slova: hedging, pragmatika, pragmatická zdatnost, zdvořilost, teorie zdvořilosti, jazyková akvizice, žákovský jazyk, studijní pobyt, angličtina

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.