Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výzkum účasti centrální ghrelinové signalizace v závislosti na metamfetaminu pomocí behaviorálních a molekulárních metod
Lapka, Marek ; Šustková, Magdaléna (vedoucí práce) ; Votava, Martin (oponent) ; Amchová, Petra (oponent)
v českém jazyce Zájem o peptidové hormony ovlivňující apetit, zejména ghrelin, postupně narůstá. Navyšuje se počet publikací zabývajících se účastí tohoto orexigenního peptidu v mechanismech obezity a různých druhů závislostního chování, nevyjímaje závislosti na stimulačních látkách včetně metamfetaminu. Zdá se, že centrální ghrelinová signalizace hraje důležitou roli v závislostním chování, a také při zpracování paměťových stop. Nedávno byl navržen antagonismus ghrelinového receptoru pro sekreci růstového hormonu (GHS-R1A) jako nadějný nástroj pro stále neuspokojivou terapii závislosti na metamfetaminu. Premedikace běžně používaného experimentálního antagonisty GHS-R1A, triazolového derivátu, látky JMV2959, významně snížila odměňovací a posilovací účinky metamfetaminu v řadě animálních modelů závislosti. Molekulární aspekty zapojení GHS-R1A ve specifických oblastech mozku jež souvisí s procesem závislosti však zůstávají nejasné. Tato práce dokládá, že akutní i subchronické (4 dny) podávání samotného JMV2959 v dávkách významně účinných v závislostních modelech (1 a 3 mg/kg intraperitoneálně), nemělo žádný vliv na paměťové funkce testované v Morrisově vodním bludišti u potkanů, stejně jako žádné významné účinky na molekulární markery spojené se zpracováním paměťových stop ve vybraných oblastech mozku...
Prevence rizikového chování ve škole
AMCHOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá rizikovým chováním u dětí na základních školách, prevencí tohoto chování, a především také prací metodika prevence. Celá práce je rozdělena na dvě části, a sice na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je věnována obecně rizikovému chování a vybraným druhům rizikového chování. Další kapitoly informují o prevenci rizikového chování, jejích metodách a realizaci na základních školách, případně nižších stupních víceletých gymnázií. Práce se dále zaměřuje na charakteristiku metodika prevence, jak školního, tak například i okresního či krajského metodika nebo metodika v pedagogicko-psychologické poradně. Poslední kapitola se zabývá školskými poradenskými pracovišti a jejich rozdělením. Praktická část bakalářské práce se věnuje analýze rozhovorů s metodiky prevence, jejich zkušenostem s touto prací, pohledu na profesi metodika atd. Cílem bakalářské práce je zaměřit se na problematiku, která se týká především podmínek, za kterých je prevence ve školách realizována.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.