Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Matematické hry ve francouzštině
Bufková, Tereza ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Šulista, Marek (oponent)
Matematické hry ve francouzském jazyce V diplomové práci se zabývám jednou z možných strategií dvojjazyčného vzdělávání, metodou CLIL, která propojuje výuku odborného předmětu a cizího jazyka, v tomto případě matematiky a francouzštiny. Jako nástroj k její realizaci jsem zvolila hry, které považuji za zábavnou a přístupnou formu vyučování. Cílem práce je zjistit a popsat potenciál takové výuky na různých stupních škol. Nejprve se zaměřuji na integraci odborného předmětu a cizího jazyka obecně, dále zmiňuji význam didaktických her a základní terminologii matematických pojmů ve francouzštině. Jádro práce tvoří mnou vypracovaný soubor her pro tři stupně škol, a to v českém i francouzském jazyce, který byl inspirován mnohými matematickými díly obsahujícími didaktické hry. Tento soubor byl vyzkoušen v mluvené i psané podobě a získaná data byla zpracována na základě pozorování a analýzy pracovních listů. Výsledky analýzy a pozorování ukazují na potenciál metody CLIL coby nové možnosti dvojjazyčného vyučování odborného předmětu.
Matematické hry ve francouzštině
Bufková, Tereza ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Šulista, Marek (oponent)
Matematické hry ve francouzském jazyce V diplomové práci se zabývám jednou z možných strategií dvojjazyčného vzdělávání, metodou CLIL, která propojuje výuku odborného předmětu a cizího jazyka, v tomto případě matematiky a francouzštiny. Jako nástroj k její realizaci jsem zvolila hry, které považuji za zábavnou a přístupnou formu vyučování. Cílem práce je zjistit a popsat potenciál takové výuky na různých stupních škol. Nejprve se zaměřuji na integraci odborného předmětu a cizího jazyka obecně, dále zmiňuji význam didaktických her a základní terminologii matematických pojmů ve francouzštině. Jádro práce tvoří mnou vypracovaný soubor her pro tři stupně škol, a to v českém i francouzském jazyce, který byl inspirován mnohými matematickými díly obsahujícími didaktické hry. Tento soubor byl vyzkoušen v mluvené i psané podobě a získaná data byla zpracována na základě pozorování a analýzy pracovních listů. Výsledky analýzy a pozorování ukazují na potenciál metody CLIL coby nové možnosti dvojjazyčného vyučování odborného předmětu.
Vliv jazyka při výuce matematiky v cizím jazyce
Obereignerová, Lenka ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Šulista, Marek (oponent)
Anotace: Diplomová práce "Vliv jazyka při výuce matematiky v cizím jazyce" pojednává o problematice vlivu cizího jazyka na úspěšnost v matematice. Teoretická část obsahuje obecné pojednání o výuce formou CLIL (Content and Language Integrated Learning), jsou v ní definovány její možné formy, nastíněna stručně její historie a psychologická východiska, zmiňuje též její možné výhody a nevýhody. Dále je zde zařazen přehled o možnostech středoškolského studia v cizím jazyce v České republice. Empirická část je věnována samotnému výzkumu, který je založen na zkoumání vlivu jazyka na řešení konkrétních matematických úloh a na analýze dat získaných od žáků z dotazníku. Výzkumné šetření se snaží odhalit konkrétní jazyková úskalí, které s sebou může výuka matematicky v cizím jazyce přinášet. Pro úplnost je na závěr zařazena kapitola, která obsahuje informace o osvojování odborné terminologie a několik návrhů na její výuku a procvičování. Hlavním cílem diplomové práce je zkoumání vlivu jazyka na výuku matematiky v cizím jazyce na základě odborné literatury a vlastního výzkumu. Získané informace by měly vest k určení jazykových problémů, které mohou dětem bránit při porozumění matematice a s tím souvisejícím řešením matematických úloh. Klíčová slova: CLIL, matematika, bilingvní gymnázia, cizí jazyk, odborný jazyk,...
Analysis of the Initial Implementation of CLIL in Mathematics Lessons
Šulista, Marek ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Klečková, Gabriela (oponent) ; Favilli, Franco (oponent) ; Nýdl, Václav (oponent)
Předkládaná disertační práce se zabývá problematikou výuky matematiky v anglickém jazyce jako jednou z možností aplikace metody CLIL, jež označuje výuku nejazykových (odborných) předmětů v jiném než mateřském jazyce. Práce je rozdělena celkem do 7 kapitol a celkem 8 příloh. Úvodní kapitoly seznamují čtenáře s cíli práce, vybranou terminologií z oblasti jazykového vzdělávání a bilingvismu, s metodou CLIL - její historií ve světě a v České republice, typickými výukovými strategiemi používanými při výuce metodou CLIL, jejími modely, výhodami a výzkumem spojeným s výukou matematiky touto metodou. Dále práce prezentuje výsledky ankety provedené mezi učiteli matematiky základních a střední škol mapující jejich zkušenosti a názory na výuku matematiky v cizím (cílovém) jazyce. Na konci této kapitoly jsou specifikovány výzkumné otázky a dílčí dle práce. Mezi hlavní formulované výzkumné otázky patří, do jaké míry má cizí jazyk vliv na porozumění matematice v počáteční fázi implementace metody CLIL v hodinách matematiky při dodržení rozsahu a časové dotaci jako při výuce dané látky na daném stupni v jazyce mateřském. Nástrojem k získání odpovědí 11a dané výzkumné otázky byla zvolena experimentální výuka vybraného matematického učiva, jež bylo paralelně vyučováno v českém a anglickém jazyce ve dvou třídách 11a druhém...

Viz též: podobná jména autorů
1 ŠULISTA, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.