Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj percepčních dovedností u chlapce s vývojovou dysfázií
Štrbová, Lucie ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Resumé Diplomová práce se zabývá rozvojem percepčního vnímání u chlapce s vývojovou dysfázií. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a praktické. Teoretická část se dělí do tří kapitol. První kapitola se zabývá definicemi narušené komunikační schopnosti - vývojové dysfázie. Zahrnuje také etiologii, symptomatologii a klasifikaci této poruchy. Druhá kapitola se věnuje diagnostice vývojové dysfázie ze speciálně pedagogického pohledu. Třetí kapitola se zaměřuje na terapii zmíněné komunikační schopnosti a jednotlivých narušených oblastí. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které probíhalo při půlroční systematické práci s chlapcem s vývojovou dysfázií. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jakými prostředky lze rozvíjet percepční vnímání u chlapce se zmíněnou narušenou komunikační schopností. Výzkumná část obsahovala kasuistiku chlapce a jednotlivé měsíční plány, které byly sestavovány a vyhodnocovány na základě pozorovacích záznamů a výsledků z vyšetření zrakového a sluchového vnímání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti logopedické intervence u sluchově postižených dětí
Štrbová, Lucie ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Při psaní teoretické části mé bakalářské práce jsem vycházela z poznatků, které jsem shromáždila z odborné literatury. Tato literatura se specializovala především na problematiku sluchového postižení a také na problematiku logopedické intervence u dětí se sluchovým postižením. Teoretická část zahrnovala kategorizaci pojmu sluchové postižení, obsahovala také informace o tom, jak se vyvíjí řeč u dětí se sluchovým postižením a jak se tento vývoj liší od dětí bez sluchového postižení. Dále zahrnovala komunikační metody a také metody logopedické intervence, které se používají u dětí se sluchovým postižením. V praktické části jsem se snažila zmapovat průběh logopedické intervence u dětí se sluchovým postižením. K naplnění cíle jsem si vybrala kazuistiky, kdy jsem na konkrétních třech dětech ukázala, jakým způsobem může probíhat logopedická péče. Součástí bylo také pozorování, ve kterém jsem získala další informace o metodách či postupech, které se při logopedické péči u dětí se sluchovým postižením používají. Také jsem chtěla zmapovat dokumentaci, která se zabývá logopedickou intervencí. Žádná dokumentace však nebyla k dispozici. Práce může posloužit jako ukázka toho, jak může vypadat logopedická intervence u dětí se sluchovým postižením, ale také může být inspirací pro vypracování rozsáhlejší studie o...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.