Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Houslový koncert L. van Beethovena a jeho interpretace
Štajnochrová, Adéla ; MATOUŠEK, Bohuslav (vedoucí práce) ; Willi, Barbara Maria (oponent)
Práce se zabývá houslovým koncertem Ludwiga van Beethovena, jeho interpretací a proměnami přístupu ke skladbě v průběhu dvou set let hudebního vývoje. Je rozdělena do čtyř kapitol a zpracovává nejprve informace o vývoji houslové techniky a interpretace přelomu 18. a 19. století, přičemž se opírá o dobové prameny. Poté zkoumá osud koncertu po jeho prvním provedení a zmiňuje reakce kritiky a jeho první interprety. Další kapitoly obsahují srovnání edic notového materiálu z různých období a krajin vzniku a posléze nahrávek koncertu od nejstarších po nedávno vzniklé. Součástí práce je i live nahrávka koncertu autorkou a orchestrem Musica Florea pod vedením Marka Štryncla.
Bohuslav Martinů: Koncert č. 2 pro housl e a orchestr H.293
Rumler, Daniel ; TOMÁŠEK, Jiří (vedoucí práce) ; Štajnochrová, Adéla (oponent)
Moje práce s názvem Bohuslav Martinů: Druhý houslový koncert, v originále Concerto pour violon, je rozdělena do pěti kapitol různé délky i různorodého obsahu. Od obecných informací ohledně okolností vzniku koncertu, jeho provedení, nahrávek a zprostředkování myšlenek autora přecházím k podrobnému rozboru, který je zaměřen zejména na formální stránku kompozice. Zde nebylo mým cílem dílo rozebírat notu po notě, nýbrž postihnout jeho základní tektonické rysy a poukázat také na zajímavosti, které jeho partitura obsahuje. Věnuji také v rámci těchto kapitol náležitou pozornost harmonické stránce, která je významnou složkou hudební řeči Martinů. Závěrem připojuji některé praktické informace týkající se sólového partu a jeho studia.
Houslové party v nejstarších sbírkách české lidové hudby ( se zaměřením na región západních a jižních Čech).
Kočová, Kristýna ; Čepický, Leoš (vedoucí práce) ; Štajnochrová, Adéla (oponent) ; Panocha, Jiří (oponent)
V této bakalářské práci jsou zmapovány notové a zvukové prameny české lidové hudby a jejich využití při rekonstrukcích a pěstování folklóru v dnešní době. V první kapitole jsou charakterizovány jednotlivé rukopisné sbírky a zvukové prameny. Druhá kapitola je věnována analýze těchto notových pramenů. Kapitola též obsahuje notové příklady s ukázkami rekonstrukce vybraných písní na základě analyzovaných notových pramenů. Třetí kapitola je zaměřena na vlastní houslovou interpretaci. Reflektuje způsob interpretace lidové hudby dnes v porovnání s nejstaršími zvukovými prameny a problematiku ladění různých obsazení dudácké muziky. Notové příklady v poslední části kapitoly znázorňují zvuková spektra jednotlivých ladění.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.