Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivační potenciál práce s reáliemi ve výuce německého jazyka na gymnáziích
Špásová, Tereza ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Botlík Nuc, Tomáš (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se věnuje výuce reálií německy mluvících zemí a jejich motivačnímu potenciálu ve výuce německého jazyka na čtyřletých gymnáziích. Teoretická část pojednává nejprve o problematice motivace ve výuce. Vymezuje termíny související s motivací a zabývá se negativními činiteli působícími ve výuce a rolí vyučujícího ve vztahu k motivaci žáků. Tato část také nastiňuje vztah motivace a efektivity výuky a popisuje úlohu motivace při vyučování cizího jazyka. Posléze se práce zaměřuje obecně na německý jazyk a na cíle a didaktické zásady výuky cizího jazyka. Následuje kapitola věnující se reáliím, která se nejprve soustředí na definování pojmu reálie a různé přístupy k výuce reálií a neopomíná ani pojednání o reáliích v klíčových dokumentech vztahujících se k výuce reálií. Následně je přiblížena samotná práce s reáliemi ve výuce cizího jazyka. V praktické části je analyzováno zpracování reálií ve vybraných učebnicových souborech používaných na čtyřletých gymnáziích. Cílem analýzy je posoudit zastoupení reálií a jejich zpracování v učebnicích a také možný vliv pojetí a zpracování reálií na motivaci žáků. Tato analýza je doplněna výzkumným šetřením týkajícím se jak pohledu žáků, tak pohledu vyučujících na zpracování reálií v učebnicových souborech, na výuku reálií obecně i z hlediska jejího...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.