|
ZUŠ Prosek – analýza činností
Spilka, Jiří ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Šmíd, Ilja (oponent)
Bakalářská práce popisuje historii uměleckého vzdělávání v českých zemích a vývoj legislativy uměleckého školství po roce 1989. Detailně rozebírá Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání, jako jeden z hlavních kurikulárních dokumentů. U konkrétního případu Základní umělecké školy, Praha 9, U Prosecké školy 92 analyzuje činnosti a finance. V rámci výzkumu práce porovnává ZUŠ Prosek s ostatními ZUŠ na Praze 9 a vytváří mapu prostorové struktury žáků jako novou metodu pro srovnávání škol.
|
|
Ochranné autorské organizace v ČR, jejich působení a prezentace činnosti
Řehořová, Magdalena ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šmíd, Ilja (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Ochranné autorské organizace v ČR, jejich působení a prezentace činnosti se zaměřuje na oblast ochrany autorských práv, a to zejména v oblasti hudebních děl. Cílem práce je přinést ucelený pohled na současnou situaci kolektivních správců, kteří působí na území České republiky a srovnat jejich činnost ve vybraných oblastech. Cílem práce je také zhodnotit praktické fungování kolektivní správy a podat vysvětlení některých mýtů, které o kolektivní správě kolují mezi širokou veřejností. Teoretická část práce obsahuje vymezení základních pojmů, které slouží jako východisko pro další kapitoly, které se věnují konkrétním kolektivním správcům v ČR, a to OSA, INTERGRAM a DILIA. Tato část práce vychází z analýzy výročních zpráv těchto organizací, a také z osobních rozhovorů a písemné komunikace se zástupci uvedených institucí. Práce je přínosná především jako shrnutí a zhodnocení aktuálního fungování kolektivních správců, kteří jsou součástí kultury, a jsou tedy i oni zodpovědni za to, v jakém stavu se nejenom česká kultura nachází.
|
|
Motivace a preference návštěvníků koncertů vážné hudby
Palasová, Tereza ; Šmíd, Ilja (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Cílem práce je zjištění motivace a preferencí návštěvníků koncertů vážné hudby na základě vlastního kvantitativního i kvalitativního výzkumu, a dále rozpracování výsledků do podoby strategických doporučení pro management hudební těles, která hledají řešení problému nízké nebo klesající návštěvnosti. Do dotazníkového šetření byla zapojena čtyři významná pražská tělesa - Česká filharmonie, Pražská komorní filharmonie, Symfonický orchestr Českého rozhlasu a Symfonický orchestr Hlavního města Prahy FOK, předmětem analýz byly odpovědi od celkového množství 1218 respondentů. Téma je pojato mezioborově, přínosem práce pro hudební management je také shrnutí a propojení poznatků z dalších oborů - marketingu, dramaturgie, sociologie, a především psychologie, z níž je pro práci zásadní především Csíkszentmihályiho koncept plně soustředěného prožitku, tzv. flow. Statistickým testováním byl prokázán základní předpoklad této práce: Ten, kdo obvykle zažívá stav flow během koncertu vážné hudby, má tendenci navštěvovat koncerty častěji. Byla také potvrzena existence vztahu mezi kulturním kapitálem publika (který je zastoupen hudebním vzděláním) a zažíváním stavu flow na koncertech. Dále byla zjištěna souvislost flow a žánrových preferencí návštěvníků koncertů vážné hudby. Orientace strategie hudebních těles na zprostředkování flow návštěvníkům koncertů může významně přispět k řešení problémů návštěvnosti.
|
|
Analýza činnosti operního souboru Divadla Josefa Kajetána Tyla v Plzni
Kopřivová, Zuzana ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šmíd, Ilja (oponent)
Pro svou bakalářskou práci jsem zvolila analýzu činnosti operního souboru v rámci vícesouborového Divadla Josefa Kajetána Tyla v Plzni. V úvodní části se věnuji teoretickým faktům týkajícím se oblasti divadelní a operní produkce v České republice. Rozeberu různé právní formy divadel, typologii divadel a divadelní strukturu v ČR. Teoretická část je zakončena popisem situace Divadla J. K. Tyla v Plzni (dále jen DJKT). Jsou zde prezentovány základní ukazatele jeho výkonnosti a produkce. Na teoretickou část navazuje část praktická, ve které se již přímo věnuji tématu opery v DJKT. Na základě vlastních poznatků, informací z rozhovorů s ředitelem divadla, šéfem opery a dramaturgem opery a vlastního dotazníkového šetření analyzuji tento soubor z mnoha pohledů. V závěru shrnu, zda je tento soubor úspěšně fungující, nebo ne.
|
|
Změna managementu Jihočeské filharmonie
Dvořák, Michal ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šmíd, Ilja (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza změn, které nastaly po nástupu Otakara Svobody na pozici ředitele Jihočeské filharmonie. Analýza je provedena na základě expertních rozhovorů vedených s ředitelem Otakarem Svobodou, marketingovou vedoucí Kateřinou Kyselovou a malířem Jiřím Votrubou i výročních zpráv, ročenek a organizačních řádů. Shrnuje nejdůležitější změny, které se projevily zejména v oblasti marketingové komunikace, organizační struktury managementu a dramaturgie.
|
|
Management profesionálních těles provozujících historicky poučenou interpretaci staré hudby.
Dlasková, Aneta ; Šmíd, Ilja (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Tato práce se zabývá tématem historicky poučené intepretace staré hudby a jejího současného provozování u nás. Cílem práce je popsat tuto problematiku z teoretického i praktického hlediska. Nejdříve je v práci věnována pozornost vymezení historicky poučené interpretace a jejímu vývoji. Dále je uvedena teorie managementu kulturních organizací, z níž pak v praktické části vychází analýza profesionálních souborů Collegium 1704 a Collegium Marianum. Tato analýza je deskriptivní, popisuje tedy celkové fungování souborů spolu s jejich následným zhodnocením. V závěru práce je kromě odpovědí na stanovené výzkumné otázky vysloven pokus o predikci budoucího vývoje nejen samotných souborů, ale celé oblasti historicky poučené interpretace. V práci jsou využity jednak informace z odborných publikací, článků a jiných veřejně přístupných dat, ale také z expertních rozhovorů s manažery souborů, kteří rovněž poskytli mnoho interních dokumentů.
|
|
Analýza managementu předních pražských orchestrů
Roubíčková, Daniela ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šmíd, Ilja (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku managementu předních pražských or-chestrů. Vysvětluje pojem management a umělecký management. Charakterizuje typy neziskových organizací, kterými jednotlivé orchestry jsou, a jejich finanční plánování. Zabývá se organizačními strukturami využívanými v těchto organizacích. Cílem práce je zmapování společných znaků a rozdílů v managementu konkrétních orchestrů vy-cházejících z různosti jejich právních forem. Dalším cílem je porovnání výkonových, ekonomických a personálních ukazatelů. Práce má sloužit jako zdroj informací pro ty, které zpracované téma zajímá, vzhledem k omezenosti zdrojů týkajících se ma-nagementu orchestrů. Zároveň má být inspirací stávajícím manažerům, kteří v ní mo-hou nalézt porovnání s management ostatních orchestrů.
|
|
Specifika projektového řízení barokního souboru
Šandera, Jakub ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Šmíd, Ilja (oponent)
Cílem práce je specifikovat projektové řízení barokních souborů, případně nalézt prostor pro efektivní fungování. Zároveň práce slouží jako inspirační materiál pro začínající i zkušené manažery menších projektových týmů v kulturní sféře. Zkoumanými profesionálními soubory jsou Collegium 1704 a Musica Florea . V práci kvalitativně sleduji efektivnost projektového řízení obou těles. Využívám k tomu informace získané z odborné literatury, veřejnosti přístupných dat, expertních rozhovorů s klíčovými členy projektových týmů profesionálních souborů a osobní zkušenosti z přípravy a realizace vlastního projektu nesoucí název Mezisvěty. V závěru práce komentuji ideální strukturu a vhodné formy komunikace menších projektových týmů, získávání prostředků z privátního sektoru, příčiny vzniku konfliktních situací a potřebu závěrečného hodnocení na konci práce.
|
| |
|
Analýza mediální strategie Galerie Středočeského kraje na příkladu výstavy Stavy mysli
Ondříčková, Oxana ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Šmíd, Ilja (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou mediální strategie Galerie Středočeského kraje, mediální prezentace a mediálního pokrytí její nové stálé expozice "Stavy mysli / Za obrazem" v roce 2014. Teoretická část se věnuje charakteristice médií, komunikace a media relations jako součásti marketingové komunikace. Cílem praktické části je analyzovat mediální obraz výstavy v médiích, hodnotit jednotlivé výstupy, najít silné a slabé stránky mediální strategie galerie a nalézt prostor ke zlepšení.
|