Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analysis of the shopping centre market in the Czech republic and Slovakia
Škodáčková, Gabriela ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Brabec, Petr (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza dvou modelových nákupních center v České republice a na Slovensku. Práce je zaměřená na určení spádové oblasti nákupních center za pomoci územní analýzy, vymezení cílové skupiny zákazníků, a to s využitím dotazníkového šetření. Práce se skládá ze tří hlavních částí. První, teoretická část je tvořena dvěma kapitolami. První definuje typy maloobchodních jednotek všeobecně a v závěru se soustřeďuje na maloobchodní formáty -- nákupní centra. Další kapitola zachycuje historický vývoj nákupních center od počátku prvních forem koncentrovaného retailingu v 7. století, dále výstavbu nákupních center v USA ve 20. století až po pronikání tohoto formátu do zemí Evropy v 80. letech 20. století, následně pak do České republiky a na Slovensko v 90. letech. Dvě navazující kapitoly se věnují právě tržním podmínkám výstavby těchto center v ČR a SR. Závěr teoretických kapitol popisuje současné trendy na trhu nákupních center v těchto dvou zemích. Druhou, prakticko-analytickou část, tvoří dvě kapitoly, zaměřené na analýzu dvou konkrétních modelových center, lokalizovaných v ČR a SR. Europa Shopping Center v Banské Bystrici a Nisa Obchodní Centrum v Liberci nejsou nejznámější, či největší centra ve svých státech. Navzdory tomu, že tyto centra jsou si navzájem podobná, každé z nich vznikalo a funguje za jiných podmínek. Územní podmínky jsou zkoumány v kapitole analýzy lokality, ve které jsou za pomoci ekonometrické metody obchodní gravitace vymezeny hraniční body spádové oblasti. Následující kapitola je zaměřena na rozbor silných a slabých stránek s výzvami a hrozbami pro sledovaná nákupní centra. Výsledky SWOT analýzy slouží jako podklad pro návrh potenciálních zlepšení k zvýšení úspěšnosti center.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.