Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řečová dovednost čtení jako instrument k nácviku kritického myšlení na 2. stupni základní školy a nižším stupni víceletého gymnázia.
Bromová, Renata ; Mánek, Bohuslav (vedoucí práce) ; Vraštilová, Olga (oponent) ; Šimonová, Ivana (oponent)
Název práce: Řečová dovednost čtení jako instrument k nácviku kritického myšlení na 2. stupni základní školy a nižším stupni víceletého gymnázia. Autor: Renata Bromová Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova Vedoucí práce: Prof., PhDr., Bohuslav Mánek, CSc. Abstrakt Předkládaná dizertační práce se zabývá tématem řečové dovednosti čtení, která je v roli nástroje k nácviku dovednosti kritického čtení v kontextu výuky anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Vzhledem k tomu, že se pojem kritické čtení nebo kritické myšlení jako nejvyšší stupeň práce s informacemi získanými z psaného textu objevuje v kurikulárních dokumentech v souvislosti s očekávanými výstupy nebo jako součást klíčových kompetencí, lze výchovu ke kritickému čtení považovat za důležitou součást vzdělávání nejen v jazykových předmětech. Výzkum této práce mapuje zkušenosti žáků a učitelů s výchovou ke kritickému čtení ve výuce anglického jazyka a následně ověřuje efektivnost systematického nácviku práce s cizojazyčným textem v kontextu kritického čtení. Výzkum se dělí na dvě hlavní části; kvantitativní výzkum předkládá číselné vyjádření míry implementace metodiky kritického čtení do výuky angličtiny a výzkum kvalitativní předkládá připravené metodické materiály pro realizaci systematického...
English for Medical Purposes: Activating Teaching Methods and their Influence on Vocabulary Acquisition
Vrběcká, Dagmar ; Valeš, Miroslav (vedoucí práce) ; Šimonová, Ivana (oponent) ; Peldová, Petra (oponent)
Disertační práce se věnuje aktivizačním metodám a jejich vlivu na osvojování si slovní zásoby, a to v oblasti anglického jazyka pro lékařské účely. Experimentální výzkum se zaměřuje na to, do jaké míry aktivizační metody napomáhají osvojování si odborné slovní zásoby. K tomuto účelu byla vytvořena sada aktivit (didaktických her a inscenačních metod), které byly implementovány na začátek každého vyučovacího bloku předmětu Odborný anglický jazyk I a II. Cílem těchto aktivit bylo zopakování slovní zásoby z předchozích hodin. Opakování bylo zaměřeno na formu, význam a použití slov. Ve výzkumné práci byly použity převážně kvantitativní a částečně kvalitativní metody sběru dat, mezi něž patří progres testy, závěrečné testy a dotazníkové šetření. Progres testy a závěrečné testy byly použity k měření, zda existují významné statistické rozdíly týkající se osvojení si odborné slovní zásoby ve výsledcích studentů mezi experimentální a kontrolní skupinou. Statisticky významný rozdíl byl shledán mezi experimentální a kontrolní skupinou v jazykové úrovni B2, nikoliv však ve skupině B1. Dotazníkové šetření prokázalo, že aktivizační metody jsou účastníky kladně hodnoceny, a to jak pro přínos osvojování si slovní zásoby a rozvoje jazykové dovednosti mluvení, tak pro motivaci studentů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.