Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rotacismus v češtině a jeho percepční odezva
Šimková, Iva ; Černá, Martina (vedoucí práce) ; Skarnitzl, Radek (oponent)
Prezentovaná bakalářská práce si klade za cíl přispět k výzkumu souvislosti mezi řečí mluvčích s rotacismem a negativním hodnocením při percepci jejich mluveného projevu. Na základě shrnutí doposud provedených studií na téma percepce narušené řeči a bližší charakteristiky rotacismu byl vytvořen percepční test. Vycházel ze vzorků řeči vybraných z projevů pěti mluvčích s rotacismem a prostřednictvím nepřímého testování percepční odezvy šestatřiceti respondentů poskytl data pro datovou analýzu. Při ní byly skrze vypočtené percepční skóre srovnávány výpovědi obsahující problematickou hlásku /r/ s výpověďmi, v nichž se toto narušení nevyskytovalo. Na základě deskriptivní a frekventistické statistiky bylo zjištěno, že výpovědi s rotacismy jsou ze strany respondentů hodnoceny negativněji než výpovědi bez výskytu vibranty /r/. Práce se pokouší také odhalit možné souvislosti mezi realizovaným typem rotacismu či kontext, v němž se hláska /r/ vyskytuje, a percepční odezvou těchto jevů.
ADHD a přístup k dětem ADHD v mateřských a základních školách
ŠIMKOVÁ, Iva
Přístup k dětem s ADHD v mateřských a základních školách Syndrom ADHD (Attention deficit hyperactivity disorder) je psychická porucha, která se vyznačuje třemi hlavními příznaky: impulsivita, hyperaktivita a porucha pozornosti. Právě kvůli těmto třem základním příznakům mívají děti trpící poruchou ADHD problémy ve škole. I když se snaží jak nejlépe umí, jejich nedostatečná schopnost se koncentrovat jim obvykle nedovolí nosit dobré známky. Kvůli impluzivitě a hyperaktivitě zase dostávají poznámky. Kvůli těmto a dalším faktorům pak vznikají mezi dětmi s ADHD jejich učiteli spory. V dnešní době trpí ADHD asi 3-5% dětí, což znamená, že s nimi setká během své učitelské kariéry každý pedagog. Proto je nutné se ptát, zda jsou znalosti učitelů o syndromu ADHD dostačující. Chovají se učitelé k dětem s tímto syndromem opravdu tak, jak by se k nim chovat měli? Děti s ADHD obvykle nemají školu rádi, protože v ní nejsou úspěšní jako většina jejich spolužáků. I přes to ale, že učení není jejich oblíbenou činností, mají i oni své oblíbené učitele. Jaké psychické rysy a charakteristiky činí učitele úspěšných a oblíbeným? Zajisté by bylo možné zkoumat nespočet nejrůznějších charakteristik. Pro můj výzkum jsem se ale zaměřila na tyto faktory: extroverze, neuroticismus, otevřenost zkušenosti, svědomitost, přívětivost a schopnost odolávat zátěži. Sběr dat pro výzkum byl prováděn pomocí dvou anonymních dotazníků : Big Five a Sence of Coherence. Další metodou byl test o pěti otázkách, který zkoumal znalosti učitelů o ADHD. Poslední metodou pak byl řízený rozhovor s dětmi, jehož účelem bylo zjistit, která paní učitelka je nejoblíbenější. Pro pedagogy zajisté není snadné mít ve třídě několik dětí se syndromem s ADHD. K práci s nimi je nutná velká míra trpělivosti a empatie. Když ale učitelé budou spolupracovat s rodiči a vytvoří dobrý tým, který bude dětem pomáhat a podporovat je, zajisté se jim podaří utvořit pro děti ve škole příjemnou atmosféru, ve které se bude dětem líbit, do které se budou rádi vracet a na kterou budou v dobrém vzpomínat.

Viz též: podobná jména autorů
2 ŠIMKOVÁ, Iva
3 ŠIMKOVÁ, Iveta
1 Šimková, Irena
2 Šimková, Ivana
3 Šimková, Iveta
2 Šimková, Ivona
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.