Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální práce s lidmi s Alzheimerovou chorobou
ŠIMEČKOVÁ, Veronika
Práce si klade za cíl teoreticky popsat sociální práci v kontextu péče o lidi s Alzheimerovou chorobou primárně v domácím prostředí a poukázat na specifika, která s sebou práce s touto cílovou skupinou přináší. V práci je charakterizována Alzheimerova choroba tak, jak je to podchyceno v odborné literatuře. Dále je popsána péče o nemocného v domácím prostředí, specifika komunikace s nemocným a zátěž pečujícího. V práci je uvedeno, jaké jsou možnosti pomoci a podpory ze strany sociální práce vůči nemocnému i pečující osobě a teoreticky popsány možnosti nefarmakologické léčby.
Využití prvků alternativní pedagogiky Maria Montessori pro děti ulice v Zambii
ŠIMEČKOVÁ, Veronika
Využití prvků alternativní pedagogiky Marie Montessori pro děti ulice v Zambii Disertační práce ?Využití prvků alternativní pedagogiky Marie Montessori pro děti ulice v Zambii? je věnována problematice vzdělávání zranitelných dětí a ?dětí ulice? v Zambii. Autorka v úvodu teoretické části představuje Zambii jako takovou a poté v jednotlivých kapitolách představuje její hlavní problémy, ze kterých podrobně rozebírá chudobu, onemocnění HIV/AIDS a jeho vliv především na děti. Blíže se pak věnuje úskalí zambijského vzdělávání, představuje jeho hlavní znaky a v závěru kapitoly se poté věnuje konkrétnímu rozdělení zambijského školství. Vzhledem k tomu, že autorka v rámci svého působení v Zambii zjistila, že je zde vzdělávání velice neefektivní z důvodu nedostatečného finančního zajištění a neefektivity vyučování, zaměřila se právě na tuto problematiku. Dále se věnovala oblasti dobrovolnictví a jeho zákonitostem. Zranitelné děti a ?děti ulice? lze chápat jako jeden z mnoha důsledku chudoby v Zambii. Rozdělují se na ?děti ulice? a děti žijící na ulici. Rozdíl v těchto dvou skupinách je zásadní a to, že děti ulice tráví svůj volný čas na ulici a druhá skupina, na ulici žije. V závěru teoretické části představuje alternativní pedagogiku Marie Montessori, kde uvádí její nejdůležitější a nejzákladnější principy, prvky a konkrétní oblasti učení. Ve výzkumné části představuje výsledky ve vztahu k jednotlivým cílům disertační práce, které si na počátku stanovila a následně získala a v rámci výzkumu, který absolvovala v letech 2006 ? 2009 v Zambii, kde se zabývala realizací výuky a volnočasových aktivit pro zranitelné děti (OVC/ orphans and vulnerable children) a ?děti ulice? z preventivně sociálního projektu edukačních a volnočasových aktivit v compaundu (chudinské čtvrti) Kalingalinga. Pro naplnění výzkumné části autorka zvolila čtyři cíle. Prvním cílem bylo zjistit, zda lze využít některé prvky pedagogiky Marie Montessori pro výuku a volnočasové aktivity zranitelných dětí (OVC/Orphans and vulnerable children) a dětí ulice (?Street children?), druhým cílem bylo vytvořit metodické listy a pomůcky, které budou přizpůsobeny vnitřní kultuře země a sociálnímu statutu dětí. Třetím cílem bylo vytvořit vhodné volnočasové aktivity pro děti ulice, které budou opět korespondovat s povahou dětí. Čtvrtým cílem bylo vylepšit spolupráci, koordinaci a kooperaci mezi stážisty, kteří odjíždí do Zambie z důvodu účelnosti sociálního projektu. Jednou ze součástí této kapitoly jsou také metodické listy pro práci s těmito dětmi, které na základě svých zkušeností autorka vytvořila. Všechny cíle autorka naplnila a prokázala, že lze využít prvky alternativní pedagogiky Marie Montessori při vzdělávání a tvorbě volnočasových aktivit zranitelných dětí a ?dětí ulice?.

Viz též: podobná jména autorů
7 ŠIMEČKOVÁ, Veronika
1 Šimečková, Vendula
2 Šimečková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.