Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jezuitská kolej v Českém Krumlově Možnosti edukačního využití regionální památky ve školní výuce i mimo ni
ŠTĚDRÁ, Miroslava
Cílem mé diplomové práce je připravit tvůrčí projekt v rámci spolupráce základních škol a Gymnázia v Českém Krumlově s Národním památkovým ústavem v Českých Budějovicích. V projektu nastíním velký vzdělávací potenciál, který obor památková péče může školám nabídnout. Představím možnosti edukačního využití jednoho památkového objektu v rámci města Český Krumlov. Své zkušenosti a vědomosti propojím s vědomostmi a zkušenostmi pedagogů vyučujících dějepis. Budu vycházet z odborné literatury z oblasti pedagogiky a památkové péče, z regionální historie, z kurikulárních dokumentů, z výzkumů, jejichž výsledky jsou zveřejněny na internetových stránkách.. Projekt bude zaměřen na doplnění a zpestření učiva, které je probíráno ve školní výuce a přispěje nejen k efektivní prezentaci památkových hodnot, ale také rozvoji vzdělanosti, kreativity a hodnotové orientace cílových skupin ve prospěch dobrovolné a udržitelné péče o kulturní dědictví.
ŽIVOT VŠEDNÍ A ŽIVOT SVÁTEČNÍ V KRUMLOVSKÉ JEZUITSKÉ KOLEJI
ŠTĚDRÁ, Miroslava
Bakalářská práce se zabývá výchovnou péčí Tovaryšstva Ježíšova o děti a mládež od sklonku šestnáctého do poloviny osmnáctého století, je zaměřena na specifika této výchovy z pohledu současné pedagogiky volného času, tedy péče o žáky a studenty mimo dobu vlastního vyučování. Soustředí se na aktivity, které by současný čtenář označil jako volnočasové. V této souvislosti jsou v úvodu práce zdůrazněny odlišné parametry v pojímání volného času dnes a na počátku novověku. Na základě studia literatury a vybraných archivních pramenů práce popisuje výchovné metody a snahy, které využívali jezuité pro organizování aktivit mimo pevně stanovenou dobu výuky, popisuje život všední, ale především život sváteční krumlovské jezuitské koleje a její působení ve městě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.