Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení primárně preventivního působení na základních školách v regionu Příbramsko.
ŠMATLÁKOVÁ, Iva
Téma této práce zní Hodnocení primárně preventivního působení na základních školách v regionu Příbramsko. Problematika rizikového chování je stále aktuální otázkou diskuzí celé společnosti a jediným skutečně efektivním řešením vzniku tohoto nežádoucího jevu je jeho prevence. Cílem primární prevence je odrazení od zapojení do rizikového chování či zahájení rizikového chování posunout do co nejpozdějšího věku. Mezi základní vykonavatele primární prevence patří rodina a škola. Ovšem právě školy a školská zařízení mají povinnost vypracovat tzv. minimální preventivní program dle Metodického pokynu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Kapitola {\clqq}Současný stav`` vychází s odborné literatury. Je v ní popsán pojem rizikového chování, oblast školní primární prevence, období dospívání a v neposlední řadě také jednotlivé formy rizikového chování. V praktické části jsou vytyčené cíle, je zde popsán vlastní výzkum a diskuze s autory, z nichž jsem čerpala. Hlavním cílem této práce bylo zmapovat oblasti primárně preventivního působení na základních školách. Současně dle jejich včasnosti a zastoupení prevence vybraného rizikového chování provést vyhodnocení účinnosti primární prevence. Dalším cílem bylo zmonitorovat výskyt rizikového chování u žáků devátých tříd základních škol. Ke sběru dat byla pro žáky základních škol použita kvantitativní metoda formou anonymních dotazníků. Dále byl v práci aplikován kvalitativní výzkum, kde byla nástrojem sběru dat obsahová analýza minimálních preventivních programů.
Evaluace primární prevence rizikového chování na základních školách
ŠMATLÁKOVÁ, Iva
Téma této práce zní Evaluace primární prevence rizikového chování na základních školách. Rizikové chování je obecný pojem a každý člověk o něm má různou představu. Dle odborníků lze vymezit 3 základní oblasti rizikového chování. První oblastí je zneužívání návykových látek, druhou je rizikové chování v oblasti reprodukčního zdraví a třetí je rizikové chování v oblasti psychosociální. Tato problematika je stále aktuálním předmětem celé společnosti. Usus návykových látek, šikana či patologické hráčství patří k nejznámějším podobám sociální patologie vyskytující se na základních školách. Současný stav byl čerpán z odborné literatury. Je v něm popsán pojem rizikové chování, druhy sociálně patologických jevů, oblast školní i mimoškolní primární prevence a cílová skupina {--} dospívající. Důležitým faktorem vzniku rizikového chování je jeho prevence. Na kolik jsou preventivní opaření ze stran rodiny, přátel, médií a především školního prostředí účinná zjišťuji v této práci. Cílem bakalářské práce je posoudit účinnost primární prevence rizikového chování na základních školách. Dílčím cílem je zmapovat postoje žáků a školních metodiků prevence k rizikovému chování a k primární prevenci. Ke sběru dat byla pro žáky základních škol použita kvantitativní metoda formou anonymních dotazníků. Dále byl v práci aplikován kvalitativní výzkum, kde byl nástrojem sběru dat polostandardizovaný rozhovor se školními metodiky prevence. Z výzkumu vyplynulo, že děti mají nemalé zkušenosti s návykovými látkami a školní metodici neshledávají primární prevenci za dostatečně účinnou. Výsledky tohoto průzkumu byly předány ředitelům škol a metodikům prevence a mohou být využity v rámci primární prevence, ve výuce a pro potřeby dalšího výzkumu.

Viz též: podobná jména autorů
1 ŠMATLÁKOVÁ, Irena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.