Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak učit o době komunismu v Československu? Srovnání výchovně-vzdělávacích programů pro výuku o komunismu pro ZŠ v předmětu Výchova k občanství.
ŠKUBALOVÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá tématem Srovnání výchovně-vzdělávacích programů pro výuku o komunismu pro ZŠ v předmětu Výchova k občanství. Obsah práce je zaměřen na možný průběh výuky o době socialismu v bývalém Československu, ve vzdělávací oblasti Člověk a společnost, tedy v předmětech Výchova k občanství, Dějepis, na druhém stupni ZŠ. V teoretické části práce rozebírá názory MŠMT ČR na efektivní změny ve výuce a vysoký nárůst využívání orální historie. Orální historie je hlavní náplní programů a projektů, které vznikly převážně hlavně proto, aby přiblížily období socialismu nejširší veřejnosti. Hlavním cílem této práce je srovnání výchovně-vzdělávacích programů, které pro širokou veřejnost připravily neziskové organizace, mnohé z nich mají rozsáhlou prezentaci i na internetových stránkách. Praktická část se tedy zabývá jejich srovnáním kmparativní metodou, dále didaktickou analýzou publikací, které byly k této příležitosti vydány. Podkladem pro srovnání byly publikace organizací Člověk v tísni, Opona, Post Bellum, nebo internetové projekty Totalita.cz, Moderni-dejiny.cz atd. V závěrečné didaktické analýze tištěných publikací ani jedna nepřesáhla 50% úspěšnosti. Nejlépe však vyšly publikace společnosti Člověk v tísni z projektu Příběhy bezpráví a kniha Abeceda komunismu, kterou napsali novináři MF DNES a vydalo nakladatelství Host.

Viz též: podobná jména autorů
2 Škubalová, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.