Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategie poskytování péče v rámci vybraného endoskopického výkonu
ŠAVRDOVÁ, Soňa
Diplomová práce se zabývá strategií poskytování péče v rámci kolonoskopického a gastroskopického výkonu. Cílem této práce bylo zjistit, jaké informace poskytují sestry pacientům v průběhu kolonoskopického a gastroskopického výkonu, jaké komunikační techniky sestry využívají v rámci snižování strachu u pacientů a jaké očekávání mají pacienti od sester před kolonoskopickým a gastroskopickým výkonem. Bylo stanoveno šest výzkumných otázek, které zjišťovaly, jaké informace poskytují sestry pacientům v průběhu výkonu, jaké komunikační techniky sestry využívají v rámci snižování strachu u pacientů a jaké očekávání mají pacienti od sester. Dále zjišťovaly, s jakými problémy se pacienti a sestry potýkají a jak sestry zajišťují intimitu pacientů v rámci kolonoskopického a gastroskopického výkonu. V teoretické části je práce zaměřena na anatomii a fyziologii trávicí soustavy, na vývoj endoskopických přístrojů, endoskopické výkony a ošetřovatelský proces v rámci kolonoskopického a gastroskopického výkonu. A v neposlední řadě zajištění intimity pacienta a role sestry komunikátorky v rámci kolonoskopického a gastroskopického výkonu. Za účelem dosažení cíle byla využita kvalitativní metoda výzkumného šetření, metodou dotazování, technikou rozhovoru, a to u pacientů podstupujících kolonoskopický a gastroskopický výkon a sester pečujících o tyto pacienty. Výzkumné šetření bylo doplněno zúčastněným pozorováním sester. Výsledky získaných dat vedly ke zjištění, že sestry patřičně zajišťují intimitu pacienta, efektivně využívají komunikační techniky ke snižování strachu, poskytují pacientům informace v souvislosti s endoskopickým výkonem a s problémy se setkávají pouze zřídka. Výzkumné šetření dále odhalilo, že rozmanitá část pacientů se nesetkala s žádnými problémy a jejich kladné očekávání od sester před výkonem se naplnilo. Výsledky výzkumného šetření budou nabídnuty pracovníkům na endoskopickém pracovišti, kde bylo šetření prováděno, jako zpětná vazba v přístupu k pacientům v rámci kolonoskopického a gastroskopického výkonu.
Edukace pacientů s flebotrombózou v nemocničním zařízení
ŠAVRDOVÁ, Soňa
Bakalářská práce se zabývá problematikou edukace u pacientů s diagnostikovanou flebotrombózou, kteří jsou hospitalizováni na interním oddělení. Cílem této práce bylo zjistit, jakým způsobem sestry edukují pacienty po prodělané flebotrombóze v nemocničním zařízení a jakými znalostmi a dovednostmi disponují pacienti po prodělané flebotrombóze před propuštěním do domácího ošetřování. Bylo stanoveno šest výzkumných otázek, které zjišťovaly, jaké edukační metody a pomůcky sestry využívají k edukaci pacientů po prodělané flebotrombóze. Dále zjišťovaly, jakými znalostmi a dovednostmi sestry disponují o péči pacientů po prodělané flebotrombóze a jakými znalostmi a dovednostmi disponují pacienti po prodělané flebotrombóze. V teoretické části je práce zaměřena na anatomii, fyziologii a patologii žilního systému, na diagnostiku, léčbu, prevenci a komplikace hluboké žilní trombózy, včetně ošetřovatelské péče u nemocného s flebotrombózou v nemocničním a domácím prostředí. A v neposlední řadě edukace nemocného s flebotrombózou a úloha sestry edukátorky. Za účelem dosažení cíle byla využita kvalitativní metoda výzkumného šetření, metodou dotazování, technikou hloubkového nestandardizovaného rozhovoru, a to u pacientů s flebotrombózou v nemocničním zařízení a sester pečujících o tyto nemocné. Výzkumný vzorek tvořilo 6 sester a 4 pacienti. Výsledky získaných dat vedly ke zjištění, že sestry patřičně edukují pacienty s flebotrombózou v oblasti mobilizace, přikládání bandáží, nízkomolekulárního heparinu a dodržování dietních postupů při léčbě warfarinem. Výzkumné šetření dále odhalilo, že pacienti mají povědomí o své diagnóze. Výsledky šetření budou nabídnuty pracovníkům oddělení, kde bylo výzkumné šetření prováděno, ve smyslu vytvořeného návrhu edukačního plánu v péči o pacienta po prodělané hluboké žilní trombóze, jako podklad k možným změnám v edukaci pacientů s flebotrombózou a jejich rodinám.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.