Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Market making jako obchodní strategie
Čamaj, Matej ; Stádník, Bohumil (vedoucí práce) ; Fičura, Milan (oponent)
Tato diplomová práce se zabýva analýzou obchodní strategie market making a možností jejího využití pro účely intradenního obchodovaní na trzích, kde obchodovaní probíha přes centralní limitní objednávkovou knihu. V teoretické části je dokázano, že za splnění určitých podmínek by měla být specifikována strategie zisková a dále skoumáme vliv jednotlivých parametrů na ziskovost této strategie s využitím jednorozměrných stochastických procesů. Následně uvolníme předpoklad konstatní férové ceny, což vede k výraznému znížení ziskovosti obou strategií. Protože použítí jednorozměrných stochastických procesů neodráží cenotvorbu na reálných trzích, v další kapitole navrhujeme stochastický model pro intradenní obchodování. Výhodou tohoto přístupu je, že v každém okamžiku po dobu obchodování můžeme pozorovat stav centrální limitní objednávkové knihy a tudíž lépe simulovat podmínky pro testování strategií. I když navrhnutý model vykazuje mnoho jevů pozorovaných v empirických datech jako například shlukování volatility, v některých situacích dochází k nereálně vysokému spreadu, což je spůsobeno stavbou modelu, kdy příchozí tržní a limitní objednávky jsou modelovány jako nezávislé procesy. Rovnež nevýhodou tohoto přístupu je poměrně vysoká náročnost na vstupní data potřebné pro kalibraci modelu a vysoká citlivost modelu na změnu parametrů. Následně testujeme tři specifikace market making strategie pří různych volbách parametrů modelu a ukazujeme, že očekávaná ziskovost je pozitivní ve všech případech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.