Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohled na reflexi ve vzdělávání v oborech sociální práce a ošetřovatelství
Čajko Eibicht, Monika ; Lorenz, Walter (vedoucí práce) ; Brnula, Peter (oponent) ; Vacková, Jitka (oponent)
V období dynamických společenských změn a nejistot se reflektivní praxe stává pro sociální práci a ošetřovatelství klíčovou. Tato disertační práce zkoumá epistemologické základy a multidimenzionální povahu reflexe v rámci profesního vzdělávání z různých teoretických perspektiv testovaných prostřednictvím originálních empirických zjištění, jejichž cílem je předejít redukci reflexe na pouhou techniku, a naopak podpořit dialog, interdisciplinární spolupráci a participativní přístupy. Vychází z fenomenologického a kritického konstruktivistického přístupu s cílem prohloubit porozumění individuálním i kolektivním zkušenostem vzdělavatelů a jejich reflektivním praktikám. Struktura práce odpovídá třem empirickým fázím. První fáze zkoumá charakteristiky reflexe a její rozvojový potenciál prostřednictvím dotazníků SRIS a PHLMS. Druhá fáze, zahrnující reflexivní tematickou analýzu rozhovorů, se věnuje názorům vzdělavatelů na reflexi a jejich metodám podpory reflektivity u studentů. Ve třetí fázi práce využívá Q metodologii ke zpracování a analýze různých pohledů na reflexi mezi vzdělavateli. Tato metoda, v českém prostředí dosud málo využívaná, umožňuje hlubší zkoumání subjektivních aspektů vzdělávací praxe. Účast 35 vzdělavatelů vedla k identifikaci tří hlavních faktorů: fenomenologického, pragmatického a...
Možnosti multidisciplinární spolupráce v oblasti řešení problémů poruch příjmu potravy u dětí
Bodečková, Denisa ; Povolná, Pavla (vedoucí práce) ; Čajko Eibicht, Monika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou poruch příjmu potravy u dětí. Přináší jedinečnou zkušenost formálních a neformálních pečujících o děti, které mají problémy s jídlem. Cílem diplomové práce je popsat stávající péči o děti s poruchou příjmu potravy a identifikovat možnosti multidisciplinární spolupráce v prostředí sociálních služeb a zdravotnictví. Dílčím cílem práce je popsat a komparovat poruchu příjmu potravy v českém a americkém prostředí, identifikovat úlohy jednotlivých profesí a dalších aktérů v řešení tohoto problému a v neposlední řadě identifikovat potřeby na základě zkušeností konkrétních osob. Diplomová práce je zpracovaná metodou interpretativní fenomenologické analýzy. Teoretická část práce vymezuje s odvoláním na Mezinárodní klasifikaci nemocí a souvisejících zdravotních problémů pojem dětská porucha příjmu potravy a související terminologii. Dále se zaměřuje na možné příčiny vzniku a prevalenci poruchy v populaci a její socioekonomické dopady. Představena je také úloha odborníků z oblasti zdravotnictví a sociální práce. Pozornost je věnována metodám a možnostem podpory dítěte a rodiny a dostupnosti péče v ČR i zahraničí. V praktické části jsou prezentovány zkušenosti a potřeby formálních a neformálních pečujících o děti s poruchou příjmu potravy v ČR. Ze zkušeností...
Management znalostí všeobecných sester uvnitř učící se organizace
Bendová, Šárka ; Lejsal, Matěj (vedoucí práce) ; Čajko Eibicht, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem učení, managementem znalostí a konceptem učící se organizace jakožto strategickými směry v oblasti vzdělávání, učení a rozvoje zaměstnanců. Teoretická část popisuje znalostní management jako nezbytnou součást řízení úspěšně fungující a kontinuálně rozvíjející se organizace, která je vystavena stále většímu tlaku konkurence, náročnosti klienta a ekonomické zátěži. Neméně důležité je v tomto případě nastavení firemní kultury směrem k učící se organizaci. Jelikož v takto smýšlející organizaci je vytvořeno vhodné prostředí pro efektivní rozvoj znalostí, dovedností a zkušeností. A to nejen v klasické formě celoživotního vzdělávání, které je u všeobecných sester dáno legislativou, ale především je kladen důraz na vznik, rozvoj a přenos znalostí mezi jednotlivci a v týmu. V praktické části zkoumám vybranou organizaci z pohledu konceptu učící se organizace s cílem identifikovat méně rozvinuté oblasti a navrhnout konkrétní opatření pro jejich posílení a rozvoj. K tomu využívám analytický nástroj Learning Organization Survey, analýzu organizačního systému, procesů vzdělávání a rozvoje zaměstnanců a mapuji individuální postoje zdravotních sester vybraného oddělení. Na základě informací a zjištění formuluji výsledná doporučení. Klíčová slova: Management znalostí, znalost,...
Psychická bezpečnost práce a syndrom vyhoření u sociálních pracovníků
Matulová, Martina ; Krejčí, Jiří (vedoucí práce) ; Čajko Eibicht, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá vztahem mezi psychickou bezpečností práce a syndromem vyhoření u sociálních pracovníků poskytujících sociální či integrační služby osobám s udělenou mezinárodní ochranou. Struktura hlavní textové části diplomové práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se věnuje zejména vymezení psychické bezpečnosti práce, syndromu vyhoření a specifik sociální práce s osobami s udělenou mezinárodní ochranou. V empirické části jsou pomocí statistické analýzy dat zkoumána data získaná z kvantitativního dotazníkového šetření provedeného na přelomu let 2020 a 2021. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 52 sociálních pracovníků poskytujících v České republice sociální či integrační služby pro osoby s udělenou mezinárodní ochranou. K vytváření dat byl použit dotazník skládající se z úvodního dotazníku zaměřujícího se na atribuční data, škály k posouzení psychické bezpečnosti práce a dotazníku Maslach Burnout Inventory měřícího úroveň vyhoření ve třech dimenzích syndromu vyhoření, jimiž jsou emocionální vyčerpání, depersonalizace a osobní výkonnost. Výzkumné šetření prokázalo existenci statisticky významného negativního lineárního vztahu mezi mírou psychické bezpečnosti práce a mírou vyhoření v dimenzi depersonalizace a mezi mírou psychické bezpečnosti práce a počtem...
Podmínky pro reflexivní praxi pracovníků oddělení sociálně právní ochrany dětí
Řeháčková Pecharová, Jitka ; Lejsal, Matěj (vedoucí práce) ; Čajko Eibicht, Monika (oponent)
Tématem práce je reflexivní praxe v prostředí sociálně právní ochrany dětí. Práce má empirický charakter a jejím cílem je zodpovědět výzkumnou otázku: jakým způsobem sociální pracovníci SPOD reflektují, jaké mají k reflexi vnější zdroje a jaké překážky reflexi brání. Přehledová část práce se zabývá nejprve popisem prostředí sociálně právní ochrany dětí s důrazem na specifika sociální práce v této oblasti a dále vymezením pojmu reflexivní praxe pro následný výzkum. Výzkum je proveden jako kvalitativní případová studie, skrze kterou jsou identifikovány podoby reflexe, které sociální pracovnice využívají, faktory reflexi podporující a také faktory, které reflexi brání. V závěru práce jsou na základě výsledků případové studie formulována doporučení pro rozvoj reflexivní praxe na odděleních sociálně právní ochrany dětí.
Management znalostí všeobecných sester uvnitř učící se organizace
Bendová, Šárka ; Lejsal, Matěj (vedoucí práce) ; Čajko Eibicht, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem učení, managementem znalostí a konceptem učící se organizace jakožto strategickými směry v oblasti vzdělávání, učení a rozvoje zaměstnanců. Teoretická část popisuje znalostní management jako nezbytnou součást řízení úspěšně fungující a kontinuálně rozvíjející se organizace, která je vystavena stále většímu tlaku konkurence, náročnosti klienta a ekonomické zátěži. Neméně důležité je v tomto případě nastavení firemní kultury směrem k učící se organizaci. Jelikož v takto smýšlející organizaci je vytvořeno vhodné prostředí pro efektivní rozvoj znalostí, dovedností a zkušeností. A to nejen v klasické formě celoživotního vzdělávání, které je u všeobecných sester dáno legislativou, ale především je kladen důraz na vznik, rozvoj a přenos znalostí mezi jednotlivci a v týmu. V praktické části zkoumám vybranou organizaci z pohledu konceptu učící se organizace s cílem identifikovat méně rozvinuté oblasti a navrhnout konkrétní opatření pro jejich posílení a rozvoj. K tomu využívám analytický nástroj Learning Organization Survey, analýzu organizačního systému, procesů vzdělávání a rozvoje zaměstnanců a mapuji individuální postoje zdravotních sester vybraného oddělení. Na základě informací a zjištění formuluji výsledná doporučení. Klíčová slova: Management znalostí, znalost,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.