Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti edukace v prevenci vzniku inkontinence po operacích prostaty
ČEŠKOVÁ, Jana
Cílem práce je zajistit u pacienta bezpečný pocit v předoperační přípravě, aby následně aktivněji spolupracoval v rámci prevence inkontinence v pooperačním období. Dalším cílem práce je vytvořit edukační materiál určený pacientům s plánovanou operací prostaty. Výzkumné šetření probíhalo kvalitativní metodou pomocí dotazování formou rozhovorů. Jedna skupina pacientů byla edukována dle zvyku oddělení a druhá skupina byla edukována pomocí brožury. Při vyhledávání respondentů byli osloveni pacienti urologické ambulance Nemocnice Písek. Analýza dat byla uskutečněna metodou kódování v ruce, která se také označuje jako metoda papír a tužka. Výsledky lze rozdělit do čtyř oblastí podle toho, k jaké výzkumné otázce se vztahují. První část výsledků poskytla informace, že pokud je pacient subjektivně dostatečně informovaný, zajistíme si tak aktivní spolupráci v prevenci inkontinence v pooperačním období. Ve druhé otázce jsme zjišťovali, zda nedostatek informací má vliv na pocit bezpečí a jistoty. I to se potvrdilo. Třetí oblast přinesla odpověď na to, zda je pacient spokojený, pokud při příjmu pociťuje časový tlak. Většina mužů byla nespokojena, pokud časový tlak pociťovala. Čtvrtá oblast posuzovala vhodnost edukace pomocí brožury a dle zvyklosti oddělení v úspěšnosti preventivního opatření vzniku pooperační inkontinence. Muži, kteří využili brožuru, měli vědomosti o možné komplikaci a její prevenci. Práce poskytuje komplexní pohled na problematiku edukace v prevenci vzniku inkontinence po operacích prostaty. Výstupem práce je informační brožura pro pacienty urologické ambulance. Výsledky výzkumného šetření slouží pro zkvalitnění edukačního procesu u pacientů přicházejících k operačnímu výkonu prostaty.
Konstruktivní přístupy ve vyučování geometrie na základní škole
Češková, Jana ; Jirotková, Darina (oponent) ; Slezáková, Jana (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce bude případová studie. V rámci této studie se budu snažit vyzdvihnout konstruktivní prvky ve výuce u dvou učitelek různých škol. Pozorování budu provádět pomocí vlastních náslechů, kdy budu chodit ke dvěma učitelkám, přičemž každá reprezentuje rozdílný přístup, který spočívá v různém začlenění konstruktivních prvků do vyučování geometrie. Má práce bude koncipována do stěžejních kapitol, které budou reprezentovat jednotlivé etapy mého sledování. Každá etapa bude rozpracována do podrobnější analýzy. Jednotlivé etapy budou uzavřeny vlastním návrhem vyučovací hodiny. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Připravenost sester na poskytování specifické ošetřovatelské péče na neurochirurgickém oddělení
ČEŠKOVÁ, Jana
Tématem bakalářské práce je připravenost sester na poskytování specifické ošetřovatelské péče na neurochirurgickém oddělení se zabývá zjišťováním, zda jsou sestry po dostudování připravené na práci na jednom ze specializovaných odděleních a to na neurochirurgii. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. Teoretická část je zaměřená na základní anatomii a fyziologii neurologické soustavy na nejčastější vyšetřovací metody a na jejich péči před a po výkonu. Dále se zaměřuje na neurochirurgická onemocnění a ošetřovatelskou péči u nich. Poslední pátá podkapitola teoretické části se zaměřuje na vzdělávání sester. Výzkumná část objasňuje tuto problematiku z pohledu jak studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulty oboru Všeobecná sestra, tak sester, které již na tomto oddělení pracují a to v Nemocnici České Budějovice a.s a Ústřední vojenské nemocnici Praha. Prvním cílem práce je zjistit znalosti studentů oboru Všeobecná sestra o poskytování specifické ošetřovatelské péče na neurochirurgickém oddělení, kdy jsme si stanovili hypotézy: 1. Studentky ZSF JU mají znalosti o poskytování specifické ošetřovatelské péči na neurochirurgickém oddělení. 2. Studentky zvládají komunikovat s pacienty po operaci mozku. Druhým cílem práce je zjistit rozdíl v připravenosti sester na poskytování specifické ošetřovatelské péče na vybraných neurochirurgických odděleních resp. klinikách, a k lepší orientaci byly stanoveny výzkumné otázky: 1. Jakým způsobem probíhá proces zapracování u sester na neurochirurgickém oddělení? 2. Jakým způsobem probíhá proces zapracování u sester na chirurgickém oddělení? 3. V čem spočívá rozdíl v zapracování na chirurgickém a neurochirurgickém oddělení? Z šetření vyplynulo, že sestry po dostudování nemají dostatečné informace k práci na neurochirurgickém oddělení, pokud je jejich nejvyšší dosažené vzdělání středoškolské, anebo vysokoškolské bakalářské studium. Studentky ZSF JU oboru Všeobecná sestra by měly mít více informací o této specifické ošetřovatelské péči na tomto oddělení. Výsledky šetření jsou shrnuty v manuálu pro vyučující předmětu Ošetřovatelská péče v chirurgických oborech na Zdravotně sociální fakultě, kde je uvedeno, co studentům z neurochirurgického oboru chybí.

Viz též: podobná jména autorů
3 Češková, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.