National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.01 seconds. 
Modeling projects work
Sekerka, Radko ; Burian, Jan (advisor) ; Kvasnička, Michal (referee)
In this thesis we present model of the human work process on projects using multi-agent model. Within the project management plan is carried out comparisons with the fact not only in the context of subsequent checks, but also in the course of the project. One of the most item is cost of human resources. To increase efficiency and control over the actual cost to introducing a range of organizations link the accounting system to a system of reporting work. Such a system registry of the work is not only complex, but also demanding in terms of managing the time gap between the creation of estimates and their own work. In general, there may be several variants of complications such as delay work on the project because of inaccurate estimates of job performance and therefore insufficient funds in the accounts sections and stages of the project. The aim of this work is to find the characteristics of such projects for which this system work. In the first part we are addressed basic theoretical assumptions for modeling work in the field of project management and multi-agent modeling. Next part relates to the creation of multi-agent model, including detailed characteristics and verification. At the end of this research are described a several experiments with the model and analysis results.
Internet jako marketingový nástroj
Sekerka, Radko ; Pavlíček, Antonín (advisor) ; Klimeš, Jan (referee)
Internet je fenoménem dnešní doby, postupně se v něm vytváří digitalizovaný obraz skutečného světa. Trvající nárůst uživatelů a zvyšující se internetová gramotnost láká i ty nejotrlejší internetově sterilní podnikatele a společnosti do světa internetového obchodování. V současné době internetových obchodů neustále přibývá, ale úroveň poskytovaných služeb bývá různá. Z pohledu zákazníka není jednoduché ihned odhalit kvalitu těchto služeb. Pro internetového uživatele se spletitá džungle internetových obchodů stává prostředím, ve kterém upřednostňuje hodnoty zaručující bezproblémový a bezpečný nákup. Důvěryhodnost značky a záruky se stávají klíčovým atributem úspěchu v elektronickém podnikání a kvalitní marketing je jedním z nástrojů jak tohoto úspěchu dosáhnout. Díky neustálému rozvoji internetu se odkrývají stále nové možnosti komunikace s jeho uživateli a tedy potencionálními zákazníky. Jaký komunikační nástroj zvolit a jak postupovat ve snaze zlepšit prodejnost a efektivitu internetového obchodu má za cíl právě tato práce. V jednotlivých kapitolách budou postupně popsány možnosti internetu, marketingu, komunikačních nástrojů a jejich integrace do marketingového plánu elektronického obchodu.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.