National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.00 seconds. 
Available alternatives to pharmacological and non-pharmacological non-invasive treatment of low-back pain
Mošová, Andrea ; Kudláčková, Zděnka (advisor) ; Bezoušková Paulů, Jana (referee)
Autor: Andrea Mošová Název práce: Dostupné alternativy farmakologické a nefarmakologické neinvazivní léčby low-back pain Forma práce: Diplomová práce Název školy: Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Studijní obor: Farmacie Cíl a zadání: Hlavním cílem této práce bylo sestavit přehled dostupných alternativ farmakologické a nefarmakologické neinvazivní léčby low-back pain. Hlavní poznatky: Bolest dolní části zad představuje obrovský problém ve všech rozvinutých zemích a patří mezi nejčastější bolestivé stavy. Zdá se, že diagnostika a způsob terapie jak akutní ataky, tak chronické bolesti dolní části zad se značně liší mezi praktickými lékaři, specialisty a fyzioterapeuty. Je nutné odlišovat terapii akutního a chronického stavu. V rámci farmakologické léčby bolesti zad je účinné podání paracetamolu (lék první volby), ev. nesteroidních protizánětlivých látek. Podání myorelaxancií, slabých opioidů a adjuvantních analgetik je ke zvážení. Ačkoliv je často indikována fyzikální terapie, její efekt nebyl potvrzen. Nedostatečný důraz je u pacientů s chronickými bolestmi zad kladen na aktivní terapii s cílem posílit svaly hlubokého stabilizačního systému páteře. Ta má na rozdíl od fyzikální terapie doklady o účinnosti. Závěr: Ačkoliv bylo provedeno mnoho studií zabývajících se...
Hidden curriculum and the possibility to influence it from different levels of the organizational structure
Paulů, Jana ; Voda, Jan (advisor) ; Trojan, Václav (referee)
In the theoretical part of this thesis research concepts curriculum and hidden curriculum. The following is a list of managerial functions that influence hidden curriculum music school. The following contains areas for specific training in music schools. In the empirical part is based on data found in the research questionnaire survey and the data obtained in the interviews that were conducted on a random sample of respondents from among the directors, representatives, department heads and teachers of music schools. The aim of the research is to compare whether and to what extent the respondents were involved in activities that may affect the hidden curriculum in the music school. Activities affecting the hidden curriculum of various organizational positions were determined on the basis of interviews with respondents in the pilot study. The work provides an interpretation of the curriculum and the hidden curriculum. Searches concepts was based on the use of our and foreign literature. Following are sorted managerial activities related to the management of the curriculum in music schools.
Available alternatives to pharmacological and non-pharmacological non-invasive treatment of low-back pain
Mošová, Andrea ; Kudláčková, Zděnka (advisor) ; Bezoušková Paulů, Jana (referee)
Autor: Andrea Mošová Název práce: Dostupné alternativy farmakologické a nefarmakologické neinvazivní léčby low-back pain Forma práce: Diplomová práce Název školy: Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Studijní obor: Farmacie Cíl a zadání: Hlavním cílem této práce bylo sestavit přehled dostupných alternativ farmakologické a nefarmakologické neinvazivní léčby low-back pain. Hlavní poznatky: Bolest dolní části zad představuje obrovský problém ve všech rozvinutých zemích a patří mezi nejčastější bolestivé stavy. Zdá se, že diagnostika a způsob terapie jak akutní ataky, tak chronické bolesti dolní části zad se značně liší mezi praktickými lékaři, specialisty a fyzioterapeuty. Je nutné odlišovat terapii akutního a chronického stavu. V rámci farmakologické léčby bolesti zad je účinné podání paracetamolu (lék první volby), ev. nesteroidních protizánětlivých látek. Podání myorelaxancií, slabých opioidů a adjuvantních analgetik je ke zvážení. Ačkoliv je často indikována fyzikální terapie, její efekt nebyl potvrzen. Nedostatečný důraz je u pacientů s chronickými bolestmi zad kladen na aktivní terapii s cílem posílit svaly hlubokého stabilizačního systému páteře. Ta má na rozdíl od fyzikální terapie doklady o účinnosti. Závěr: Ačkoliv bylo provedeno mnoho studií zabývajících se...
Hidden curriculum and the possibility to influence it from different levels of the organizational structure
Paulů, Jana ; Voda, Jan (advisor) ; Trojan, Václav (referee)
In the theoretical part of this thesis research concepts curriculum and hidden curriculum. The following is a list of managerial functions that influence hidden curriculum music school. The following contains areas for specific training in music schools. In the empirical part is based on data found in the research questionnaire survey and the data obtained in the interviews that were conducted on a random sample of respondents from among the directors, representatives, department heads and teachers of music schools. The aim of the research is to compare whether and to what extent the respondents were involved in activities that may affect the hidden curriculum in the music school. Activities affecting the hidden curriculum of various organizational positions were determined on the basis of interviews with respondents in the pilot study. The work provides an interpretation of the curriculum and the hidden curriculum. Searches concepts was based on the use of our and foreign literature. Following are sorted managerial activities related to the management of the curriculum in music schools.

See also: similar author names
1 Paulů, Jiří
1 Paulů, Josef
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.