National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.00 seconds. 
Usage of Literature texts in French language on a secondary grammar school
Majtánová, Lenka ; Ébert-Zeminová, Catherine (advisor) ; Listíková, Renáta (referee)
Tato diplomová práce se zabývá využitím literárních textů v jejich originální, neupravené podobě při výuce francouzského jazyka na gymnáziu. Jejím hlavním cílem je poskytnou informace a konkrétní metodologické postupy učitelům francouzského jazyka, kteří s těmito texty již pracují, nebo by chtěli začít. Při práci s literárními díly se zaměřuje především na zlepšení porozumění čtenému textu v cizím jazyce za pomoci čtenářských strategií, a tím na zvýšení úrovně čtenářské gramotnosti žáků v jazyce mateřském, která je podle výzkumů v České republice horší než v mnoha ostatních vyspělých zemích. Dalším úkolem je vzbudit v žácích lásku k literatuře, přimět je číst více a nad literárním dílem kriticky uvažovat a vést s ním dialog. Abychom ospravedlnili práci s literárním textem při výuce, prozkoumali jsme metodické směry v historii cizojazyčného vyučování a sledovali jejich přístup k literatuře. Zjistili jsme, že literární texty využívala především tradiční metoda založená na překladu a studiu gramatiky na jejich základě, ale její přístup jsme shledali nevhodným. Další metody porozumění textu opomíjejí a ten se znovu vrací až v komunikativní metodě a využití literárních textů se rozmáhá především dnes. Tento fakt se odráží také v Rámcových vzdělávacích programech, které kladou důraz na schopnost samostatného...
Vyhodnocení úrovně mléčné užitkovosti v chovu koz na farmě Bílsko
MAJTÁNOVÁ, Lenka
The aim of the thesis is to evaluate milk production levels of goats on the ecological farm Bílsko. The thesis analysed selected factors influencing goat milk production, especially the quality and quantity of feed and the age composition of herds. In order to assess the milk production, a data set from the primary breeding records from 2012 to 2016 was used. The milk production on the farm increased at that time. The milk production reached 417 kg in 2012 and then 437 kg in 2013, 555 kg in 2014, 633 kg in 2015 and 648 kg in 2016. The thesis also evaluates the content of milk constituents, that is fat, protein and lactose. In 2012 the milk consisted of 3.88% fat, 13% protein and 4.4% lactose. In 2013 it contained 3.29% fat, 3.23% protein and 4.4% lactose. In 2014 the milk contained 3.26% fat, 3.17% protein and 4.4% lactose. In 2015 the fat content decreased to 2.79% and the protein content decreased to 2.98% while lactose reached 4.5%. In 2016 the fat content again decreased to 2.53% and the protein content decreased to 2.83% while lactose increased to 4.71%. The milk production results in the selected herd were compared with national data. Based on the obtained data, the conclusion provides measures that would increase the milk production. These include mainly reducing the number of goats, removing old goats from breeding and improving feed rations.
Usage of Literature texts in French language on a secondary grammar school
Majtánová, Lenka ; Listíková, Renáta (referee) ; Ébert-Zeminová, Catherine (advisor)
Tato diplomová práce se zabývá využitím literárních textů v jejich originální, neupravené podobě při výuce francouzského jazyka na gymnáziu. Jejím hlavním cílem je poskytnou informace a konkrétní metodologické postupy učitelům francouzského jazyka, kteří s těmito texty již pracují, nebo by chtěli začít. Při práci s literárními díly se zaměřuje především na zlepšení porozumění čtenému textu v cizím jazyce za pomoci čtenářských strategií, a tím na zvýšení úrovně čtenářské gramotnosti žáků v jazyce mateřském, která je podle výzkumů v České republice horší než v mnoha ostatních vyspělých zemích. Dalším úkolem je vzbudit v žácích lásku k literatuře, přimět je číst více a nad literárním dílem kriticky uvažovat a vést s ním dialog. Abychom ospravedlnili práci s literárním textem při výuce, prozkoumali jsme metodické směry v historii cizojazyčného vyučování a sledovali jejich přístup k literatuře. Zjistili jsme, že literární texty využívala především tradiční metoda založená na překladu a studiu gramatiky na jejich základě, ale její přístup jsme shledali nevhodným. Další metody porozumění textu opomíjejí a ten se znovu vrací až v komunikativní metodě a využití literárních textů se rozmáhá především dnes. Tento fakt se odráží také v Rámcových vzdělávacích programech, které kladou důraz na schopnost samostatného...

See also: similar author names
3 Majtánová, Lenka
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.