National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.00 seconds. 
English Instruction for Children with Specific Learning Disabilities in the Lower Grades of Primary Schools
Beranová, Andrea ; Kucharská, Anna (advisor) ; Májová, Ludmila (referee)
Diplomová práce "Výuka anglického jazyka u dětí se specifickými poruchami učení na 1 .stupni základních škol" se v teoretické části zabývá obecnými informacemi o specifických poruchách, psychologickým pozadím výuky cizího jazyka jako takového a problematiky výuky cizích jazyků u dětí se specifickými poruchami učení. V této kapitole se zejména zaměřuje na zmapování oblastí problémů a jejich projevů ve výuce. V praktické části je práce zaměřena na zjišťování názorů rodičů, týkajících se domácí přípravy na hodiny cizího jazyka za účelem zmírnění obtíží, které se mohou u dětí projevovat. Dále také se snaží zjistit názory dětí samotných a v neposlední řadě i přístup učitelů k výuce cizího jazyka u dětí se specifickými poruchami. V přílohách jsou uvedeny některé ukázky vyplněných dotazníků rodičů a dětí, otázky, které byly pokládány učitelům a seznam elektronických zdrojů materiálů pro výuku cizích jazyků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Feuerstein Instrumental Enrichment training I assessed by its trainees
Havlíková, Vladana ; Seidlová Málková, Gabriela (advisor) ; Májová, Ludmila (referee)
This work focuses on the form of instructor training in the method of Instrumental Enrichment at the FIE I (Feuerstein's Instrumental Enrichment I) course. Another key issue is monitoring of the professional structure of the course's attenders and the changes it undergoes with the introduction of a new instructor trainer to The Czech Republic. Next goal of the work is to explore how are the participants of the course motivated to work with this method and to cover potentional difficulties with putting it into practise as perceived by the participants themselves. Appart from covering how participants' motivation fluctuated during the course the practical part of the work also focuses on the participant's assesment of the course itself while trying to register anticipated changes in their thinking over its duration. For better understanding attenders' attitude to topics they assessed (whether it is about tools - the Instruments, a difficult sections of the lecture or technical terminology from the field of mediated learning) this work includes a brief presentation of Feuerstein's educational theory. KEY WORDS: Feuerstein's Instrumental Enrichment - FIE I, mediated learning, Instruments, motivation, putting the method into practise, professional structure of attenders
English Instruction for Children with Specific Learning Disabilities in the Lower Grades of Primary Schools
Beranová, Andrea ; Kucharská, Anna (advisor) ; Májová, Ludmila (referee)
Diplomová práce "Výuka anglického jazyka u dětí se specifickými poruchami učení na 1 .stupni základních škol" se v teoretické části zabývá obecnými informacemi o specifických poruchách, psychologickým pozadím výuky cizího jazyka jako takového a problematiky výuky cizích jazyků u dětí se specifickými poruchami učení. V této kapitole se zejména zaměřuje na zmapování oblastí problémů a jejich projevů ve výuce. V praktické části je práce zaměřena na zjišťování názorů rodičů, týkajících se domácí přípravy na hodiny cizího jazyka za účelem zmírnění obtíží, které se mohou u dětí projevovat. Dále také se snaží zjistit názory dětí samotných a v neposlední řadě i přístup učitelů k výuce cizího jazyka u dětí se specifickými poruchami. V přílohách jsou uvedeny některé ukázky vyplněných dotazníků rodičů a dětí, otázky, které byly pokládány učitelům a seznam elektronických zdrojů materiálů pro výuku cizích jazyků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.