National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.00 seconds. 
Multicultural education in theory and practice of nursery schools
Kožíšková, Zora ; Koťátková, Soňa (referee)
Území České republiky bylo ve dvacátém století více než padesát let do jisté míry separováno od velké části okolního světa. Vládnoucí politické režimy pozastavily přirozený tok výměny a migrace obyvatel. Tato skutečnost vyniká zvláště v kontrastu s rozvojem cestovních možností stejného období a s nastupující globalizací civilizace. Na základě politických změn se po roce 1990 tato situace významně změnila. Středoevropský prostor se znovu stal místem setkávání, střetávání, soužití a míšení různých sociokulturních skupin, ať už jsou tyto skupiny definovány národnostně, nábožensky, socioekonomicky, kulturně či jinak. Dá se předpokládat, že sociokulturní rozmanitost obyvatel České republiky se bude nadále zvyšovat. Budou sem přicházet uprchlíci z krizových oblastí světa, lidé z chudších zemí zde budou hledat pracovní příležitosti, zahraniční studenti zde budou využívat nabídky vzdělávacích institucí, společenská a ekonomická potřeba si vynutí příchod stále většího počtu odborníků a pracovních sil do Evropy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Fulfilling Multi-cultural Education in Nursery Schools
Kožíšková, Zora ; Koťátková, Soňa (advisor) ; Opravilová, Eva (referee)
The dissertation takes up multicultural education in the setting of nursery schools, specifically speaking nursery schools in Prague 6, where larger numbers of children with different mother-tongues can be expected to attend, due to the many embassies and foreign residences in this quarter. The theoretical part of the diploma work points out the specifics of a child's preschool period and the irreplaceable function of the nursery school in connection with the multicultural and intercultural education of the individual. It also emphasizes that the cultural context is the main factor influencing integration. The practical part of the diploma work presents concrete results of the pedagogical investigation, which covers the standard of the conditions leading to integration. The work ascertains the attitudes, experiences and problems of the teachers, the attitudes, experiences and wishes of the parents, verifies the state of the social and communication skills of children with different mother-tongues, evaluates the degree of their integration into the setting of the Czech nursery school and the children's peer groups.
Multicultural education in theory and practice of nursery schools
Kožíšková, Zora ; Koťátková, Soňa (referee)
Území České republiky bylo ve dvacátém století více než padesát let do jisté míry separováno od velké části okolního světa. Vládnoucí politické režimy pozastavily přirozený tok výměny a migrace obyvatel. Tato skutečnost vyniká zvláště v kontrastu s rozvojem cestovních možností stejného období a s nastupující globalizací civilizace. Na základě politických změn se po roce 1990 tato situace významně změnila. Středoevropský prostor se znovu stal místem setkávání, střetávání, soužití a míšení různých sociokulturních skupin, ať už jsou tyto skupiny definovány národnostně, nábožensky, socioekonomicky, kulturně či jinak. Dá se předpokládat, že sociokulturní rozmanitost obyvatel České republiky se bude nadále zvyšovat. Budou sem přicházet uprchlíci z krizových oblastí světa, lidé z chudších zemí zde budou hledat pracovní příležitosti, zahraniční studenti zde budou využívat nabídky vzdělávacích institucí, společenská a ekonomická potřeba si vynutí příchod stále většího počtu odborníků a pracovních sil do Evropy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Fulfilling Multi-cultural Education in Nursery Schools
Kožíšková, Zora ; Koťátková, Soňa (advisor) ; Opravilová, Eva (referee)
The dissertation takes up multicultural education in the setting of nursery schools, specifically speaking nursery schools in Prague 6, where larger numbers of children with different mother-tongues can be expected to attend, due to the many embassies and foreign residences in this quarter. The theoretical part of the diploma work points out the specifics of a child's preschool period and the irreplaceable function of the nursery school in connection with the multicultural and intercultural education of the individual. It also emphasizes that the cultural context is the main factor influencing integration. The practical part of the diploma work presents concrete results of the pedagogical investigation, which covers the standard of the conditions leading to integration. The work ascertains the attitudes, experiences and problems of the teachers, the attitudes, experiences and wishes of the parents, verifies the state of the social and communication skills of children with different mother-tongues, evaluates the degree of their integration into the setting of the Czech nursery school and the children's peer groups.

See also: similar author names
1 KOŽÍŠKOVÁ, Zlata
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.