National Repository of Grey Literature 64 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Design of the Nezamyslice Connection to HSL (RS1)
Karpíšek, David ; Janoušek, Jan (referee) ; Dušek, Erik (advisor)
The bachelor's thesis deals with the design of the Nezamyslice connection, which will be used for connection of the HSL Hana to the modernized line Brno – Přerov in front of the railway station Nezamyslice. The line connection is designed for a speed of up to 200 km/h, which was achieved by out-of-level connection and modification of the track design of the modernised line Brno - Přerov. The work also includes a drainage design.
Design of the Route of HSL Rakvice - Kuty
Komora, Andrej ; Janoušek, Jan (referee) ; Říha, Tomáš (advisor)
The goal of the bachelor’s thesis is to design a high-speed railway line between Rakvice and Kúty (Slovakia). The route serves as an extension of the High-Speed Rail Jižní Morava (South Moravia) towards Slovakia, which is part of the TEN-T Core Network. The studied section begins near the village of Rakvice. The proposal has been developed in a single main variant. The design speed is 350 km/h, and the speed of the slowest train is 180 km/h.
Design of the Southern Connection from the High-Speed Line to Svetla nad Sazavou Station
Dvořák, Matěj ; Janoušek, Jan (referee) ; Říha, Tomáš (advisor)
This master thesis contains the design of the alternative northern connection of high-speed track Prague – Brno – Breclav to station Svetla nad Sazavou, including optimization of the main track between kilometres 95.3 and 102.3. This connection will be used as the temporary end of the high-speed track. Design speeds of the connection are 160 kph and 200 kph, switches are in kilometres 95.9 and 98.5.
Design of the North Junction from Hranice na Morave to HSR Line
Gelová, Zuzana ; Janoušek, Jan (referee) ; Dušek, Erik (advisor)
The aim of this master’s thesis is the design of railway junction from high-speed rail RS1 Bohumín – Přerov to railway station Hranice na Moravě at a speed 160 of kph. The design has been developed with minimisation of land occupation and the minimisation of engineering structures. The next aim is the design of two pairs of railroad switch on the high-speed rail. Part of the thesis is the design of the railway substructure, railway superstructure and track drainage.
Hrusovany n/J - Znojmo Track Modernization Study
Dvořák, Dominik ; Janoušek, Jan (referee) ; Říha, Tomáš (advisor)
The theme of the Bachelor thesis is modernization of railway line Hruš - Znojmo. The project includes assessment of possibility of increasing the critical running speed up to 200 km/h and its implementation on current track structure. Current track geometry, including its vertical and horizontal alignement, has been modified and the implementation of the line speed verified according to valid standards and regulations base on ČSN 73 6360-1.
Grammars with Restricted Derivation Trees
Koutný, Jiří ; Janoušek, Jan (referee) ; Vojnar, Tomáš (referee) ; Meduna, Alexandr (advisor)
V této disertační práci jsou studovány teoretické vlastnosti gramatik s omezenými derivačními stromy. Po uvedení současného stavu poznání v této oblasti je výzkum zaměřen na tři základní typy omezení derivačních stromů. Nejprve je představeno zcela nové téma, které je založeno na omezení řezů a je zkoumána vyjadřovací síla takto omezené gramatiky. Poté je zkoumáno několik nových vlastností omezení kladeného na cestu derivačních stromů. Zejména je studován vliv vymazávacích pravidel na vyjadřovací sílu gramatik s omezenou cestou a pro tyto gramatiky jsou zavedeny dvě normální formy. Následně je popsána nová souvislost mezi gramatikami s omezenou cestou a některými pseudouzly. Dále je prezentován protiargument k vyjadřovací síle tohoto modelu, která byla dosud považována za dobře známou vlastnost. Nakonec je zavedeno zobecnění modelu s omezenou cestou na ne jednu, ale několik cest. Tento model je následně studován zejména z hlediska vlastností vkládání, uzávěrových vlastností a vlastností syntaktické analýzy.
Railway Station Podebrady HSR
Piruš, Erik ; Janoušek, Jan (referee) ; Dušek, Erik (advisor)
The master´s thesis deals with the design of the transfer terminal on the proposed high speed railway Prague - Hradec Kralove - Wroclaw near the town of Podebrady and exit 39 from the D11 motorway. The work includes the design of station layout, platforms, access roads, bus stops and parking house. As part of the railway station design naintenance base with the loading area. The integral parts of the thesis is design of the railway superstructure, substructure and drainage system.
Design of junction point Jistebník
Talapka, Filip ; Janoušek, Jan (referee) ; Plášek, Otto (advisor)
The aim of this bachelor thesis is to design a rail connection between the corridor track Přerov – Ostrava and a high-speed track Přerov – Ostrava near the village Jistebník. The flyover interconnections are designed in all four directions for a maximum speed of 160 km / h. The proposal is divided into two basic variants – the minimization of land occupation and the minimization of engineering objects.
Synchronous Formal Systems Based on Grammars and Transducers
Horáček, Petr ; Janoušek, Jan (referee) ; Yamamura,, Akihito (referee) ; Meduna, Alexandr (advisor)
Tato disertační práce studuje synchronní formální systémy založené na gramatikách a převodnících a zkoumá jak jejich teoretické vlastnosti, tak i perspektivy praktických aplikací. Práce představuje nové koncepty a definice vycházející ze známých principů řízeného přepisování a synchronizace. Navrhuje alternativní způsob synchronizace bezkontextových gramatik, založený na propojení pravidel. Tento princip rozšiřuje také na řízené gramatiky, konkrétně gramatiky s rozptýleným kontextem a maticové gramatiky. Dále je představen na podobném principu založený nový druh převodníku, tzv. pravidlově omezený převodník. Jedná se o systém složený z konečného automatu a bezkontextové gramatiky. Práce prezentuje nové teoretické výsledky ohledně generativní a přijímajicí síly. Poslední část práce zkoumá možnosti lingvisticky orientovaných aplikací se zameřením na překlad přirozeného jazyka. Diskutuje a srovnává hlavní výhody nových modelů s využitím vybraných případových studií z českého, anglického a japonského jazyka pro ilustraci.
HSL (RS42) Design of the Track Section Nova Ves Junction - Louny for mixed traffic
Losenický, Miloš ; Janoušek, Jan (referee) ; Dušek, Erik (advisor)
The aim of the master’s thesis is to design a new high-speed line between junction Nova ves and railway station Louny and conventional line between junction Úžice and junction Nová Ves. HSL is designed for mixed transport. Track speed of HSL is 250 kph. Conventional line is designed for track speed 160 kph and track is designed in concurrence with RS4. Speed of freight trains is 100 kph.

National Repository of Grey Literature : 64 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
6 Janoušek, Jakub
20 Janoušek, Jan
1 Janoušek, Jaromír
2 Janoušek, Jaroslav
27 Janoušek, Jiří
7 Janoušek, Josef
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.