National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.01 seconds. 
Vývoj protilátkové imunitní odpovědi proti kryptosporidiovým infekcím
FENCLOVÁ, Jana
This bachelor thesis is focused on the development of humoral immune response against cryptosporidial infections in BALB/c mice. Mice were infected with various Cryptosporidium spp., namely C. parvum, C. proliferans, C. baileyi and C. andersoni. Cryptosporidium-specific IgG antibodies were detected by ELISA. In this work, cross-reactivity of antibodies with different Cryptosporidium species was also monitored.
Ways to improvere access for hard-of-hearing students at Charles University of Prague
Höferová, Marta ; Kodymová, Pavla (advisor) ; Fenclová, Jana (referee)
Práce se zabývá nedoslýchavými studenty UK a jejich potřebou zlepšit podmínky ke svému studiu tak, aby informační a komunikační bariéra způsobená jejich hendikepem byla v optimální míře minimalizována. UK na tuto skupinu studentů nezapomněla, protože zřídila Kancelář pro studenty se speciálními potřebami a mezi jinými postiženými studenty eviduje i studenty se sluchovým postižením. Nicméně služby určené sluchově postiženým jsou spíše pro neslyšící, ale ne nedoslýchavé, což pramení z neznalosti paradoxu, že potřeby nedoslýchavých a neslyšících mohou být i protichůdné. Celá práce se opírá o průzkum mezi nedoslýchavými studenty na UK, který ale sledoval všechny aspekty, na něž má jejich určitá ztráta sluchu dopad. Předně mapuje identitu nedoslýchavých s tím, jestli mají problém hendikep přiznat, z čehož všeobecně pramení většina nedorozumění ve styku se slyšícími. Dále pojednává o tom, jak oslovení studenti hodnotí komunikaci s přednášejícími, spolužáky, katedrou, studijním oddělením a personálem UK (počítačová služba, knihovníci, kuchařky, pokladní) a jejich znalost zásad dobré komunikace s nimi a ochotu spolupracovat na vytvoření optimálních podmínek. Průzkum dále sledoval, jaký je názor nedoslýchavých studentů na služby Kanceláře pro studenty se speciálními potřebami a jaké služby od ní postrádají. Stranou...
Ways to improvere access for hard-of-hearing students at Charles University of Prague
Höferová, Marta ; Kodymová, Pavla (advisor) ; Fenclová, Jana (referee)
Práce se zabývá nedoslýchavými studenty UK a jejich potřebou zlepšit podmínky ke svému studiu tak, aby informační a komunikační bariéra způsobená jejich hendikepem byla v optimální míře minimalizována. UK na tuto skupinu studentů nezapomněla, protože zřídila Kancelář pro studenty se speciálními potřebami a mezi jinými postiženými studenty eviduje i studenty se sluchovým postižením. Nicméně služby určené sluchově postiženým jsou spíše pro neslyšící, ale ne nedoslýchavé, což pramení z neznalosti paradoxu, že potřeby nedoslýchavých a neslyšících mohou být i protichůdné. Celá práce se opírá o průzkum mezi nedoslýchavými studenty na UK, který ale sledoval všechny aspekty, na něž má jejich určitá ztráta sluchu dopad. Předně mapuje identitu nedoslýchavých s tím, jestli mají problém hendikep přiznat, z čehož všeobecně pramení většina nedorozumění ve styku se slyšícími. Dále pojednává o tom, jak oslovení studenti hodnotí komunikaci s přednášejícími, spolužáky, katedrou, studijním oddělením a personálem UK (počítačová služba, knihovníci, kuchařky, pokladní) a jejich znalost zásad dobré komunikace s nimi a ochotu spolupracovat na vytvoření optimálních podmínek. Průzkum dále sledoval, jaký je názor nedoslýchavých studentů na služby Kanceláře pro studenty se speciálními potřebami a jaké služby od ní postrádají. Stranou...
Vliv dopravních nehod na pojišťovnictví
Fenclová, Jana
The aim of this work is the analysis and assignment of losses from traffic accidents. Furthermore, the determination of annual net and gross Premium. The thesis also describes the investigation of an accident. The solution was used form calculation va-luation losses and the assignment of certain entities. To calculate the premiums needed to determine the average number of insurance contracts , claims frequency and the me-dian amount of damage to insured events. Carried out the research , i found annual net and gross premiums and assess the loss as per the sample in a traffic accident and the accident rate in the whole Czech Republic.
Customer satisfaction
Fenclová, Jana ; Hebák, Petr (advisor) ; Průšová, Petra (referee)
The aim of this thesis is to demonstrate usage of statistic methods to better identify customer loyalty and satisfaction. The main purpose is to understand customer behavior and to find key factors which can influence customer satisfaction with the company related. The thesis is divided into 3 chapters. The first two chapters represent the theoretical part. The first chapter is focused on marketing research. There the reader can find the main research approaches, the selection of the sample of customers, the structure of question blanks, the way of collecting data and several methods used in praxis. The following chapter consists of necessary statistic methods -- correlation analysis, regression analysis, factor analysis and structural equation models. Practical part is represented by the key last chapter. In the begging the description of survey sampling and basic information about selected set can be found. The data collected are further analyzed using not very common method Walker which offers one very interesting and efficient way how to evaluate information about customers. Introduction and presentation of the method Walker is not only the core but also the main aim of the work.

See also: similar author names
3 Fenclová, Jana
2 Fenclová, Jiřina
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.