National Repository of Grey Literature 6 records found  Search took 0.00 seconds. 
Akustic of the musical club
Dostál, Miroslav ; Berka, Pavel (referee) ; Donaťáková, Dagmar (advisor)
This master’s thesis deals with the problems of interior acoustics. Within the scope of the thesis measurements were taken, followed by 3D modeling and subsequent design modifications of Olomouc acoustic music club Metro. The calculations used a specialized software (Odeon Room Acoustics Program). The result of the work is a proposal of suitable reconstruction and acoustic treatment, which will be achieved by optimalization of reverberation time, in an effort to improve the physical properties of the object.
Akustic of the musical club
Dostál, Miroslav ; Berka, Pavel (referee) ; Donaťáková, Dagmar (advisor)
This master’s thesis deals with the problems of interior acoustics. Within the scope of the thesis measurements were taken, followed by 3D modeling and subsequent design modifications of Olomouc acoustic music club Metro. The calculations used a specialized software (Odeon Room Acoustics Program). The result of the work is a proposal of suitable reconstruction and acoustic treatment, which will be achieved by optimalization of reverberation time, in an effort to improve the physical properties of the object.
Financování základního školství v ČR
Dosedělová, Radka ; Urbánek, Václav (advisor) ; Dostál, Miroslav (referee)
Normativní metoda financování školství se vyvíjí již od roku 1994. Za dobu své existence měla několik podob. Tato metoda byla MŠMT zvolena ve snaze najít co nejobjektivnější způsob rozpisu rozpočtu přímých vzdělávacích nákladů. Z důvodu rozdílných podmínek škol jsou výše nároků těchto škol na tyto náklady tak různorodé, že jednotná normativní metoda se v některých případech velmi těžko uplatňuje. Principy této metody jsou uvedeny v zásadách, které popisují obecné principy normativní metody. Za rozpis přímých vzdělávacích nákladů pro obecní školy je zodpovědný kraj a ten může upravit pravidla rozpisu odlišně od níže uvedených obecných zásad, samozřejmě v rámci zásad vydaných MŠMT ČR pro příslušný rok. V zákoně (§ 161 školského zákona) je normativní metoda definována ve dvou stupních - republikové normativy a krajské normativy. Základem normativní metody je výkon, který je dán počtem dětí, žáků a studentů. Jedná se tedy o systém výkonového financování.

See also: similar author names
32 DOSTÁL, Martin
12 Dostál, Marek
32 Dostál, Martin
3 Dostál, Matěj
5 Dostál, Michal
1 Dostál, Mojmír
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.