National Repository of Grey Literature 15 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
C.Ph.E.Bach: Württembergské sonáty a jejich interpretační problémy
Šlechtová, Jitka ; Mrázková, Giedre (advisor) ; Spurný, Vojtěch (referee) ; Bažantová, Ivana (referee)
The following text is concerned with the topic of nterpretation of C.Ph.E.Bach´s Württemberg Sonatas. As well, in this work I tried to cover the musical personality of Bach, period in which he lived and composed, the musical scene in Germany in the second half f the 18th century and a short overview of Bach´s keybord works.
Srovnání postavení malých a středních podniků v ČR a v Bulharsku
Zahariev, Yordan ; Šlechtová, Jitka (advisor) ; Řehoř, Václav (referee)
Práce srovnává postavení malých a středních podniků v České republice a v Bulharsku. Hodnotí nákladovou, finanční a časovou náročnost založení firmy v obou zemích. Dále srovnává daňové zatížení malých a středních podnikatelů. Porovnává také povinné platby na zdravotní a sociální zabezpečení placené zaměstnavatelem i zaměstnancem. V praktické části je popis existující firmy v Bulharsku a srovnání pro imaginární analogickou firmu působící v České republice.
Aplikace franchisingu v potravinářském odvětví
Holeček, Jan ; Šlechtová, Jitka (advisor) ; López, Beatriz (referee)
Diplomová práce se zabývá aspekty podnikání franchisingových společností. První část práce se zabývá zařazením franchisingu v rámci podnikatelských sítí, charakteristikou subjektů, které se věnují a působí ve franchisingu a dále popisu potravinářského odvětví v ČR. Další část je zaměřena na konkrétní aspekty podnikání ve franchisingu, tedy na výběr franchisora franchisantem, podnikatelský plán, financování tohoto plánu a náležitostmi franchisingové smlouvy.
Analýza spokojenosti zaměstnanců
Pruner, Petr ; Šlechtová, Jitka (advisor) ; Švecová, Lenka (referee)
Práce se zabývá marketingovým výzkumem, jeho členěním, metodami a fázemi marketingového výzkumu. Náplní práce provedení písemného šetření ve Stavebním závodě Zevosu, a.s., analýza zjištěných dat a zpracování výsledků spokojenosti zaměstnanců. Závěrem je managementu doporučeno, jak zvýšit spokojenost zaměstnanců.
Návrh strategie společnosti na základě zhodnocení příčin úspěchu malého a středního podniku
Krátká, Tereza ; Šlechtová, Jitka (advisor) ; Kleinová, Lidmila (referee)
Bakalářská práce se zabývá návrhem strategie společnosti na základě zhodnocení příčin úspěchu malého a středního podniku. Součástí práce je vypracování strategické analýzy podniku a konkurenční strategie. V bakalářské práci je kladen důraz na silné a slabé stránky podniku a zhodnocení PEST analýzy, která dává podniku informace o faktorech, které na podnik působí.
The firm strategy project of the company Gentech, s. r. o.
Pulkrabová, Magdalena ; Šlechtová, Jitka (advisor) ; Švecová, Lenka (referee)
The aim of this thesis is (i) the introduction of the small company Gentech, s. r. o., which operates in building industry, (ii) the assessment of its current activities, (iii) the internal analysis of the firm, (iv) the analysis of the firm's industry and (v) the external macroenvironment (PEST) analysis. The internal analysis identified the firm's strengths and weaknesses and the external analysis revealed opportunities and threats. A profile of the strengths, weaknesses, opportunities, and threats were generated by means of a SWOT analysis. An industry analysis was performed using a framework developer by M. E. Porter known as Porter's five forces. On the bases of the information from the environmental scan, they were outlined possibility options for the firm strategy which should be necessary for this small company to survive and prosper.
Geschäftsplan der Gründung einer Sprachschule
Kortusová, Lucie ; Šlechtová, Jitka (advisor) ; Mohr, Tomáš (referee)
Diplomová práce je zaměřena na podnikatelský plán, který by měl pomoci při vzniku společnosti. Její součástí je také strategický plán, díky němuž by měl nový podnik bezstarostně fungovat několik následujících let a prosadit se v tvrdé konkurenci.
Proposal of an entrance strategy of czech medium company to an austrian market
Zárybnická, Lucie ; Šlechtová, Jitka (advisor) ; Kačín, Radovan (referee)
Analysis of a position of a czech medium company on the czech market. Proposal of an entrance strategy of a medium company Prádelna a čistírna Jihlava, s.r.o. to an austrian market.
The causes of the failure of the company MARKID TRUTNOV spol. s r.o. and solution of the related crisis
Šmídová, Gabriela ; Šlechtová, Jitka (advisor) ; Vojík, Vladimír (referee)
The aim of this thesis is introduction of the company MARKID TRUTNOV spol. s r.o., which operates ski resorts and related infrastructure, assessment of its current activities and detailed dissection of the situation in recent years. The company has been given in this period for several reasons to the crisis threatened to escalate into possible bankruptcy. They were outlined possible options for solving crisis situations, commented decision, which was adopted and created a preview of the possible future progress of conduct for the prevention of crisis situations.
Suggestion of a strategy of a small and medium sized company in the area of consumer electronics
Švancara, Miroslav ; Šlechtová, Jitka (advisor) ; Bečvář, Martin (referee)
In the theoretical part, small and medium sized companies are described. In the analytical part, K+B Expert company was introduced by the author, as well as its competition. K+B Expert focuses on consumer electronics. It has 19 stores in the Czech republic -- it was a decision based on the strategic plan to expand its activities in the consumer electronics market in the horizontal network. The author chose Carlsbad region according to the situational analysis. A brand new store was to be created there, so all investment steps needed to be taken to set up a plain store, that needed to be supplied with all the necessary stock into the prepared racks and shelves. A marketing campaign followed together with the opening of the new store. K+B Expert used the marketing concept of its mother company network -- Expert CR. The marketing experts analyzed the effectiveness of several marketing tools. Leaflet was chosen as the most effective, since 55% of the survey respondents stated leaflet was the most effective in discovering that a new electronics store is to be opened. There were also advertisements on radio, on billboards and in newspapers. The cost of this marketing campaign exceeded the plan (the real cost was 836,500 CZK), it attracted more visitors than expected (a total of 8.560 visitors were attracted by the campaign). This has also impacted the sales, as the revenues were 9% higher than expected (totaled 4.36M CZK). Overall, the opening of the new store was a success and K+B Expert, s.r.o. can now look for a new region to expand with their activities.

National Repository of Grey Literature : 15 records found   1 - 10next  jump to record:
See also: similar author names
4 ŠLECHTOVÁ, Jana
4 Šlechtová, Jana
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.