| |
|
Srovnání postavení malých a středních podniků v ČR a v Bulharsku
Zahariev, Yordan ; Šlechtová, Jitka (advisor) ; Řehoř, Václav (referee)
Práce srovnává postavení malých a středních podniků v České republice a v Bulharsku. Hodnotí nákladovou, finanční a časovou náročnost založení firmy v obou zemích. Dále srovnává daňové zatížení malých a středních podnikatelů. Porovnává také povinné platby na zdravotní a sociální zabezpečení placené zaměstnavatelem i zaměstnancem. V praktické části je popis existující firmy v Bulharsku a srovnání pro imaginární analogickou firmu působící v České republice.
|
|
Aplikace franchisingu v potravinářském odvětví
Holeček, Jan ; Šlechtová, Jitka (advisor) ; López, Beatriz (referee)
Diplomová práce se zabývá aspekty podnikání franchisingových společností. První část práce se zabývá zařazením franchisingu v rámci podnikatelských sítí, charakteristikou subjektů, které se věnují a působí ve franchisingu a dále popisu potravinářského odvětví v ČR. Další část je zaměřena na konkrétní aspekty podnikání ve franchisingu, tedy na výběr franchisora franchisantem, podnikatelský plán, financování tohoto plánu a náležitostmi franchisingové smlouvy.
|
|
Analýza spokojenosti zaměstnanců
Pruner, Petr ; Šlechtová, Jitka (advisor) ; Švecová, Lenka (referee)
Práce se zabývá marketingovým výzkumem, jeho členěním, metodami a fázemi marketingového výzkumu. Náplní práce provedení písemného šetření ve Stavebním závodě Zevosu, a.s., analýza zjištěných dat a zpracování výsledků spokojenosti zaměstnanců. Závěrem je managementu doporučeno, jak zvýšit spokojenost zaměstnanců.
|
| |
|
The firm strategy project of the company Gentech, s. r. o.
Pulkrabová, Magdalena ; Šlechtová, Jitka (advisor) ; Švecová, Lenka (referee)
The aim of this thesis is (i) the introduction of the small company Gentech, s. r. o., which operates in building industry, (ii) the assessment of its current activities, (iii) the internal analysis of the firm, (iv) the analysis of the firm's industry and (v) the external macroenvironment (PEST) analysis. The internal analysis identified the firm's strengths and weaknesses and the external analysis revealed opportunities and threats. A profile of the strengths, weaknesses, opportunities, and threats were generated by means of a SWOT analysis. An industry analysis was performed using a framework developer by M. E. Porter known as Porter's five forces. On the bases of the information from the environmental scan, they were outlined possibility options for the firm strategy which should be necessary for this small company to survive and prosper.
|
| |
| |
| |
|
Suggestion of a strategy of a small and medium sized company in the area of consumer electronics
Švancara, Miroslav ; Šlechtová, Jitka (advisor) ; Bečvář, Martin (referee)
In the theoretical part, small and medium sized companies are described. In the analytical part, K+B Expert company was introduced by the author, as well as its competition. K+B Expert focuses on consumer electronics. It has 19 stores in the Czech republic -- it was a decision based on the strategic plan to expand its activities in the consumer electronics market in the horizontal network. The author chose Carlsbad region according to the situational analysis. A brand new store was to be created there, so all investment steps needed to be taken to set up a plain store, that needed to be supplied with all the necessary stock into the prepared racks and shelves. A marketing campaign followed together with the opening of the new store. K+B Expert used the marketing concept of its mother company network -- Expert CR. The marketing experts analyzed the effectiveness of several marketing tools. Leaflet was chosen as the most effective, since 55% of the survey respondents stated leaflet was the most effective in discovering that a new electronics store is to be opened. There were also advertisements on radio, on billboards and in newspapers. The cost of this marketing campaign exceeded the plan (the real cost was 836,500 CZK), it attracted more visitors than expected (a total of 8.560 visitors were attracted by the campaign). This has also impacted the sales, as the revenues were 9% higher than expected (totaled 4.36M CZK). Overall, the opening of the new store was a success and K+B Expert, s.r.o. can now look for a new region to expand with their activities.
|