National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.01 seconds. 
Carcassonne Board Game Artificial Intelligence
Černohub, Jan ; Lodrová, Dana (referee) ; Stružka, Jaroslav (advisor)
The aim of the thesis is to design, build, test and evaluate a virtual adaptation of popular board game Carcassonne for personal computers, including artificial intelligence algorithms for opponents. The core revolves around analysis of the game's rules, goals and gaming strategies in regards to general principles put forward by the game theory and probability, these also include description of chosen data format, procedural behavior and graphical user interface. Thesis concludes upon reflection on future possible development and improvement of the application in the areas of advanced artificial intelligence algorithms such as neural network programming.
Prediction of Transposons in DNA
Černohub, Jan ; Vogel, Ivan (referee) ; Martínek, Tomáš (advisor)
Cílem práce je seznámení se s problematikou uchovávání informace v DNA, provést rešerši na téma transpozony, bioinformatické nástroje a algoritmy, které jsou používány k jejich detekci v nasekvenovaných genomech a vytvořit tak stručný úvod do obsáhle problematiky, včetně jejího zasazení do kontextu současně probíhajícího výzkumu v dané oblasti. Na základě přehledu stávajících algoritmů a nástrojů pro detekci transpozonů je navržen a implementován nástroj pro hledání tzv. LTR transpozonů.
Prediction of Transposons in DNA
Černohub, Jan ; Vogel, Ivan (referee) ; Martínek, Tomáš (advisor)
Cílem práce je seznámení se s problematikou uchovávání informace v DNA, provést rešerši na téma transpozony, bioinformatické nástroje a algoritmy, které jsou používány k jejich detekci v nasekvenovaných genomech a vytvořit tak stručný úvod do obsáhle problematiky, včetně jejího zasazení do kontextu současně probíhajícího výzkumu v dané oblasti. Na základě přehledu stávajících algoritmů a nástrojů pro detekci transpozonů je navržen a implementován nástroj pro hledání tzv. LTR transpozonů.
Carcassonne Board Game Artificial Intelligence
Černohub, Jan ; Lodrová, Dana (referee) ; Stružka, Jaroslav (advisor)
The aim of the thesis is to design, build, test and evaluate a virtual adaptation of popular board game Carcassonne for personal computers, including artificial intelligence algorithms for opponents. The core revolves around analysis of the game's rules, goals and gaming strategies in regards to general principles put forward by the game theory and probability, these also include description of chosen data format, procedural behavior and graphical user interface. Thesis concludes upon reflection on future possible development and improvement of the application in the areas of advanced artificial intelligence algorithms such as neural network programming.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.