Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh speciální databáze nebezpečných chemických látek pro potřeby IZS
Vostrý, Jaroslav ; Mašek, Ivan (oponent) ; Mika, Otakar Jiří (vedoucí práce)
Vytvoření návrhu speciální databáze nebezpečných chemických látek pro potřeby integrovaného záchranného systému České republiky. Základní vlastnosti nebezpečných chemických látek. Integrovaný záchranný systém a jeho složky, Stručný přehled vybraných databází nebezpečných chemických látek českých a zahraničních. Navržená struktura, obsah a rozsah možné společné databáze nebezpečných chemických látek na základě potřeb a požadavku jednotlivých složek integrovaného záchranného systému a možnosti využití.
Komedie podle Václava Klimenta Klicpery
Šotek, Milan ; VOSTRÝ, Jaroslav (vedoucí práce) ; JUST, Vladimír (oponent)
Východiskem této práce je hra Mlynářova opička, kterou její autor sestavil pro pražské Stavovské divadlo na základě všech v češtině dokončených komedií Václava Klimenta Klicpery. Klicperovo dílo veseloherní ukázalo se následně jako ideální materiál, na který bylo možné zúžit dosud obecně vymezené téma autorova doktorského studia: „Mezi velkou činohrou a malými formami“, tedy zásadně také mezi dramatem a mimem, mezi divadlem a kabaretem. V krystalické formě se tu přitom realizuje průnik uvažování dramaturgického s přístupem autorským, jenž je podstatou takového „výzkumu tvorbou“ a jenž bychom mohli nazvat „Od scény k dramatu“. Na základě jednotlivých scén Mlynářovy opičky pak vzniklo 16 kapitol, označených souhrnně „Klicperovský rezervoár situací, postav a motivů“ a pojednávajících o konkrétních otázkách Klicperova veseloherního světa – jako jsou jazyk, herectví, způsob vedení zápletky a mnohé další –, ale vlastně i komedie jako takové. Výsledná hra přitom není pouhou přílohou této disertace, ale její nedílnou součástí. Jak zní její podtitul: disertace hrou.
Slovo v prostoru
Pácl, Štěpán ; VOSTRÝ, Jaroslav (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
Disertační práce s názvem Slovo v prostoru (Scénické řešení a divácký prožitek dramatu) je teoretickou reflexí šesti inscenací, na jejichž vzniku jsem se podílel jako režisér v letech 2008 až 2013 Jde o čtyři inscenace her českých autorů: Josef Topol: Konec masopustu, Josef Kajetán Tyl: Krvavé křtiny aneb Drahomíra a její synové, František Langer: Periferie, a Lenka Lagronová: Z prachu hvězd; a dvou her autorů zahraničních: Anton Pavlovič Čechov: Ivanov a Pedro Calderón de la Barca: Vytrvalý princ. Předmětem zkoumání této práce je vztah vnitřního tématu dramatikova textu a scénického řešení, které určuje způsob jeho divácké recepce. Vychází se zde z předpokladu, že to, co divák vidí a slyší vytváří pro vnímání ? vnímání spojené s prožitkem a jím vyprovokovaným domýšlením ? závazné podmínky. V předkládané práci jde v každém jednotlivém případě o popis vzniku takových podmínek souvisejících s konkrétním scénickým řešením. Toto scénické řešení buduje na vztahu, resp. napětí mezi divadelním prostorem a prostorem hry, ze kterého vyplývá tematicky aktivní scénografické řešení a jím spoluurčovaný herecký projev vycházející nejenom z dějových motivací, ale i z prozodických kvalit dramatikova jazyka.
Návrh speciální databáze nebezpečných chemických látek pro potřeby IZS
Vostrý, Jaroslav ; Mašek, Ivan (oponent) ; Mika, Otakar Jiří (vedoucí práce)
Vytvoření návrhu speciální databáze nebezpečných chemických látek pro potřeby integrovaného záchranného systému České republiky. Základní vlastnosti nebezpečných chemických látek. Integrovaný záchranný systém a jeho složky, Stručný přehled vybraných databází nebezpečných chemických látek českých a zahraničních. Navržená struktura, obsah a rozsah možné společné databáze nebezpečných chemických látek na základě potřeb a požadavku jednotlivých složek integrovaného záchranného systému a možnosti využití.
Skryté aspekty režijní práce
Šiktanc, David ; KORČÁK, Jakub (vedoucí práce) ; VOSTRÝ, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Skryté aspekty režijní práce se zabývá přípravou inscenací, množinou rozhodnutí, které dle autora musí režisér vykonat, než započne samotný proces zkoušení. Tato rozhodnutí zůstávají přitom pro diváka neviditelná, ovlivňují však všechny složky podílející se na výsledné podobě inscenace.
Jiří Hálek a Helena Třebická:
Honsová, Petra ; VOSTRÝ, Jaroslav (vedoucí práce) ; ŠÍPEK, Jiří (oponent)
Disertační práce "Jiří Hálek a Jiřina Třebická: K herectví Činoherního klubu a 60. let" je věnována dvěma výrazným osobnostem českého dramatického umění. Oba herci narození v roce 1930 byli od počátku členy uměleckého ansámblu Činoherního klubu, který vznikl v praze v roce 1965 a svou inscenační tvorbou spojenou zejména s původními dramatickými díly svých autorů ( Ladislav Smoček, Alena Vostrá, Pavel landovský) výrazně posunul podobu moderní české činohry, jež se na přelomu 60. a 70. let stala předmětem celoevropského obdivu a uznání.
Psychologické souvislosti scénické tvorby
Šípek, Jiří ; Vostrý, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hyvnar, Jan (oponent) ; Gajdoš, Július (oponent) ; Hančil, Jan (oponent)
Předložená disertační práce prochází vybraná (ale podstatná) témata scénického umění. Vychází z teoretických prací předních divadelních umělců (Frejka, Hilar, Zich, Vostrý aj.) Detailně jsou v této souvislosti diskutovaná témata emoce, empatie, vnitřně hmatové vnímání a distance. V empirickém výzkumu jsou hledané specifické způsoby reagování umělecké osobnosti v situaci zpracování výchozí neurčitosti materiálu. Autor k tomu použil Rorschachův projektivní test.
Dynamika scénického řešení a dynamika diváckého zážitku
Pácl, Štěpán ; Vostrý, Jaroslav (vedoucí práce) ; Korčák, Jakub (oponent)
Tato práce na základě praktické divadelní zkušenosti se pokouší pojmenovat specifika a zákonitosti takového scénického řešení, které v sobě ukrývá dynamické možnosti, které vybízejí herce (performera) k dynamickému a fyzickému jednání a prostorovému rozehrávání dramatické situace. Současně práce zkoumá, jak takové řešení působí na diváka, jak apeluje na jeho "vnitřně-hmatové vnímání" a jak se podílí na vytváření diváckého zážitku z představení.
Já jsem jen herec
Kašpar, Lukáš ; Císař, Jan (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent) ; Vostrý, Jaroslav (oponent)
Tématem této disertační práce je velice přitažlivá stejně jako mimořádně složitá otázka ? úloha, role i postoje herců (a pro srovnání i dalších umělců) v totalitním režimu a jejich možnosti vzepřít se situaci, podlehnout jí či ji využít. Nesnažil jsem se napsat dějiny protektorátního divadla, to už dovedli velice dobře jiní přede mnou a já zde jeho reálie popisuji kvůli nezbytnému kontextu mého tématu - snažil jsem se zabývat člověkem-hercem, který vstoupil na jeviště této šílené doby.
Mimesis a Poiesis
Vavříková, Eliška ; Vostrý, Jaroslav (vedoucí práce) ; Gajdoš, Július (oponent) ; Hyvnar, Jan (oponent)
V této disertační práci popisuji způsob vzniku inscenace divadelního studia

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Vostrý, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.