|
Firemní časopisy pro zaměstnance na příkladech časopisů České spořitelny a Komerční banky
Voláková, Vendula ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Čurda, Pavel (oponent)
Cílem této diplomové práce je snaha zachytit směr, vývoj a trendy firemních časopisů pro zaměstnance v období mezi lety 2000 až 2009. Pro analýzu těchto časopisů byly vybrány dva firemní časopisy pro zaměstnance dvou segmentově podobně orientovaných bank - České spořitelny a Komerční banky. Jako výzkumná metoda byla zvolena kvantitativní obsahová analýza. Základem této analýzy bylo rozdělit jednotlivá sdělení obsažená ve zkoumaných časopisech do osmi kategorií (proměnných), a to na kategorii Informace, Vzdělávání, CSR a sponzoring, Zaměstnanci, Manažeři, Zábava, Lifestyle a Ostatní. Smyslem analýzy bylo přiřadit všechna sdělení obsažená ve zkoumaných časopisech do jednotlivých kategorií tak, aby mohlo dojít k faktickému rozboru obsahů těchto titulů a k zachycení vývoje, směru a trendů firemních časopisů pro zaměstnance v období mezi lety 2000 až 2009. Na základě výsledků této analýzy pak došlo k zodpovězení na předem definované výzkumné otázky odkazujících k tématu analýzy. Součástí této diplomové práce je také širší teoretický rámec, který se vztahuje k tématu firemních časopisů pro zaměstnance, jakým je teorie interní komunikace ve firmě či korporaci anebo historie firemních časopisů pro zaměstnance u nás, a to od samotných počátků až po současnost.
|
|
Firemní časopisy pro zaměstnance na příkladech časopisů České spořitelny a Komerční banky
Voláková, Vendula ; Čurda, Pavel (oponent) ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je snaha zachytit směr, vývoj a trendy firemních časopisů pro zaměstnance v období mezi lety 2000 až 2009. Pro analýzu těchto časopisů byly vybrány dva firemní časopisy pro zaměstnance dvou segmentově podobně orientovaných bank - České spořitelny a Komerční banky. Jako výzkumná metoda byla zvolena kvantitativní obsahová analýza. Základem této analýzy bylo rozdělit jednotlivá sdělení obsažená ve zkoumaných časopisech do osmi kategorií (proměnných), a to na kategorii Informace, Vzdělávání, CSR a sponzoring, Zaměstnanci, Manažeři, Zábava, Lifestyle a Ostatní. Smyslem analýzy bylo přiřadit všechna sdělení obsažená ve zkoumaných časopisech do jednotlivých kategorií tak, aby mohlo dojít k faktickému rozboru obsahů těchto titulů a k zachycení vývoje, směru a trendů firemních časopisů pro zaměstnance v období mezi lety 2000 až 2009. Na základě výsledků této analýzy pak došlo k zodpovězení na předem definované výzkumné otázky odkazujících k tématu analýzy. Součástí této diplomové práce je také širší teoretický rámec, který se vztahuje k tématu firemních časopisů pro zaměstnance, jakým je teorie interní komunikace ve firmě či korporaci anebo historie firemních časopisů pro zaměstnance u nás, a to od samotných počátků až po současnost.
|