|
Zdaňování příjmů daňových nerezidentů - komparace ČR a VB
Veselská, Lenka ; Kosík, Miloš (oponent) ; Brychta, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá srovnáním zdaňování příjmů daňových nerezidentů fyzických osob v České republice a ve Velké Británii. Popisuje prameny práva a daně z příjmů fyzických osob v obou zemích a obsahuje příklady zdaňování daňových nerezidentů fyzických osob, které jsou zaměřeny především na zdaňování příjmů ze závislé činnosti. V závěru práce je uvedeno porovnání výpočtů daně z příjmů daňových nerezidentů fyzických osob a možnosti optimalizace daňové povinnosti poplatníka.
|
|
Zdaňování příjmů daňových nerezidentů - komparace ČR a VB
Veselská, Lenka ; Kosík, Miloš (oponent) ; Brychta, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá srovnáním zdaňování příjmů daňových nerezidentů fyzických osob v České republice a ve Velké Británii. Popisuje prameny práva a daně z příjmů fyzických osob v obou zemích a obsahuje příklady zdaňování daňových nerezidentů fyzických osob, které jsou zaměřeny především na zdaňování příjmů ze závislé činnosti. V závěru práce je uvedeno porovnání výpočtů daně z příjmů daňových nerezidentů fyzických osob a možnosti optimalizace daňové povinnosti poplatníka.
|
| |
|
Sociální klima třídy v málotřídní škole
VESELSKÁ, Lenka
Teoretická část práce osvětluje pojmy jako prostředí, atmosféra a klima třídy. Zabývá se sociálním klimatem a faktory, které ho utvářejí, tzn. učitelem, žákem, rodiči a prostředím školy. Další část teoretické práce je věnována třídě jako sociální skupině a málotřídním školám a jejich zvláštnostem. Dále je uveden přehled vyučovacích metod používaných na 1. stupni ZŠ. Praktická část je zaměřena na výzkum sociálního klimatu tříd na málotřídních školách z pohledu učitelů a žáků. Respondenty se stali žáci čtyř tříd a jejich učitelé. Použitou metodou byl standardizovaný dotazník ?My Class Inventory?, pozorování a rozhovor. Výsledky jsou prezentovány tabulkami a grafy, doplněnými komentářem. V praktické části jsou rovněž zmíněna pozitiva a negativa spojených ročníků v jednu třídu a výukové metody používané na málotřídních školách.
|