Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompaktní město - aneb co nového se může ještě dít v Brně mezi nádražími
Strnad, Roman ; Wahla, Ivan (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Tato práce urbanisticky zapojuje projekt železniční městské rychlodráhy do prostoru jižního centra v Brně. Rychlodráha nabízí potenciál rovnoměrnější distribuce dopravy, zejména ve vazbě na městský region, a zachování přestupního uzlu na stáv. hlavním nádraží. Eliminuje nevýhody tzv. přesunuté varianty železničního uzlu Brno. Dopravní projekt městské rychlodráhy (koncepce: ing. Josef Veselý, projekt: Metroprojekt a.s.) umisťuje nadzemní těleso rychlodráhy do stopy takzvaného bulváru, který je prvkem zakotveným v územním plánu města. Z hlediska architektury a obrazu města je umístění takového dopravního tělesa do prostoru městské třídy velmi diskutabilní a pohledově/zážitkově značně nebezpečné. Diplomní práce - studie Compact City naznačuje řešení tohoto dilematu „obalením“ železničního tělesa stavební hmotou. Je možno využít jak prostory pod dráhou, jak je tomu běžné v mnohých evropských městech (Vídeň, Londýn, Paříž), tak nad ní (Amsterdam), což je možnost, která je výzvou této studie. Řešené území jižního centra je ve studii funkčně členěno do poměrně velkých homogenních ploch. To vychází z poznání, že jednotlivé funkce mají přirozené tendence k akumulaci a segregaci, jež je pro ně výhodná. Z celoměstského hlediska je tak rozumná taková situace, kde mix funkcí není absolutní, ale zaujímá určité měřítko. Enklávy o jisté velikosti, ne velké ale ani ne malé, jsou „tmeleny“ výplní s heterogenním a sdíleným využitím. Oblast bydlení je oddělena a zároveň propojena s oblastí komerčních a shoppingových realit právě domem nad železnicí, který obsahuje provozy občanské i komerční vybavenosti, a to zejména ty druhy vybavenosti, které nejsou závislé na bezprostředním kontaktu s uličním prostorem.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Uherková, Ivona ; Strnad, Roman (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem této architektonické studie je návrh nového přestupního terminálu ve věnném městě Dvoře Králové nad Labem. Projekt se snaží zohlednit hlavní urbanistické principy a doplnit město o architektonicky zajímavé řešení zadané parcely za současného naplnění funkčních požadavků zadavatele projektu - města Dvůr Králové nad Labem. Cílem je přinést městu objekt a prostor, který pozvedne jeho kvality a uspokojí potřeby jak obyvatel, tak i cestujících.
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Švancara, Ondřej ; Strnad, Roman (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Studium - klid. Celá kompozice i výraz jsou podřízeny tomuto vztahu. Dům je klidný, jednoduchý, bez jakýchkoli složitějších kompozičních prvků tak, aby nechal prostor vlastní fantazii studentů. Jednoduchá kompozice a výraz jsou také zklidňujícím prvkem v okolní nesourodé zástavbě. Objekt je tvořen dvěma základními celky, hmotná "těžká" budova, pro bydlení studentů a "lehká" transparentní část pro jejich volnočasové využití. Tato transparentní část umožňuje komunikaci vnějšího městského prostoru nábřeží s klidným prostorem vnitrobloku - propojení městského exteriéru s interiérem.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Uherková, Ivona ; Strnad, Roman (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem této architektonické studie je návrh nového přestupního terminálu ve věnném městě Dvoře Králové nad Labem. Projekt se snaží zohlednit hlavní urbanistické principy a doplnit město o architektonicky zajímavé řešení zadané parcely za současného naplnění funkčních požadavků zadavatele projektu - města Dvůr Králové nad Labem. Cílem je přinést městu objekt a prostor, který pozvedne jeho kvality a uspokojí potřeby jak obyvatel, tak i cestujících.
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Švancara, Ondřej ; Strnad, Roman (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Studium - klid. Celá kompozice i výraz jsou podřízeny tomuto vztahu. Dům je klidný, jednoduchý, bez jakýchkoli složitějších kompozičních prvků tak, aby nechal prostor vlastní fantazii studentů. Jednoduchá kompozice a výraz jsou také zklidňujícím prvkem v okolní nesourodé zástavbě. Objekt je tvořen dvěma základními celky, hmotná "těžká" budova, pro bydlení studentů a "lehká" transparentní část pro jejich volnočasové využití. Tato transparentní část umožňuje komunikaci vnějšího městského prostoru nábřeží s klidným prostorem vnitrobloku - propojení městského exteriéru s interiérem.
Kompaktní město - aneb co nového se může ještě dít v Brně mezi nádražími
Strnad, Roman ; Wahla, Ivan (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Tato práce urbanisticky zapojuje projekt železniční městské rychlodráhy do prostoru jižního centra v Brně. Rychlodráha nabízí potenciál rovnoměrnější distribuce dopravy, zejména ve vazbě na městský region, a zachování přestupního uzlu na stáv. hlavním nádraží. Eliminuje nevýhody tzv. přesunuté varianty železničního uzlu Brno. Dopravní projekt městské rychlodráhy (koncepce: ing. Josef Veselý, projekt: Metroprojekt a.s.) umisťuje nadzemní těleso rychlodráhy do stopy takzvaného bulváru, který je prvkem zakotveným v územním plánu města. Z hlediska architektury a obrazu města je umístění takového dopravního tělesa do prostoru městské třídy velmi diskutabilní a pohledově/zážitkově značně nebezpečné. Diplomní práce - studie Compact City naznačuje řešení tohoto dilematu „obalením“ železničního tělesa stavební hmotou. Je možno využít jak prostory pod dráhou, jak je tomu běžné v mnohých evropských městech (Vídeň, Londýn, Paříž), tak nad ní (Amsterdam), což je možnost, která je výzvou této studie. Řešené území jižního centra je ve studii funkčně členěno do poměrně velkých homogenních ploch. To vychází z poznání, že jednotlivé funkce mají přirozené tendence k akumulaci a segregaci, jež je pro ně výhodná. Z celoměstského hlediska je tak rozumná taková situace, kde mix funkcí není absolutní, ale zaujímá určité měřítko. Enklávy o jisté velikosti, ne velké ale ani ne malé, jsou „tmeleny“ výplní s heterogenním a sdíleným využitím. Oblast bydlení je oddělena a zároveň propojena s oblastí komerčních a shoppingových realit právě domem nad železnicí, který obsahuje provozy občanské i komerční vybavenosti, a to zejména ty druhy vybavenosti, které nejsou závislé na bezprostředním kontaktu s uličním prostorem.

Viz též: podobná jména autorů
1 STRNAD, Radovan
7 Strnad, Radek
3 Strnad, Robin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.