Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv edukace o spánku a behaviorálních metod na spánek a emoční regulaci u pacientů s chronickou nespavostí.
Smolková, Eliška ; Janků, Karolina (vedoucí práce) ; Horáková, Hana (oponent)
Diplomová práce seznamuje čtenáře s tématem krátkodobého přístupu k léčbě nespavosti. Teoretická část se zabývá tématem zdravého spánku a možnostmi jeho měření. Dále popisuje nespavost a velká část práce je věnována léčbě této poruchy spánku. Čtenář je také seznámen se vztahem emoční regulace a spánku. Cílem empirické části je prozkoumat vliv krátké behaviorální intervence věnující se insomnii na parametry spánku (celkový čas strávený v posteli, délka spánku, spánková efektivita, spánková latence), na závažnost nespavosti a na potíže v oblasti emoční regulace u jedinců trpící nespavostí. Pilotní studie zkoumá změny ve výše uvedených oblastech v čase před a po absolvování programu. Výsledky naznačují významné změny v parametrech spánku, v závažnosti nespavosti a v oblasti potíží v emoční regulaci po absolvování programu. Jsou diskutovány nedostatky předkládané studie a uvedena jsou doporučení pro další bádání v oblasti krátkodobých terapií insomnie. Klíčová slova: nespavost; emoční regulace; behaviorální přístup; kognitivně behaviorální terapie
Rozdíly ve vybraných osobnostních charakteristikách mezi studujícími oboru zdravotnický záchranář a všeobecná sestra
Smolková, Eliška ; Woleská, Jana (vedoucí práce) ; Červinková, Monika (oponent)
Tato práce se zabývá osobnostními charakteristikami studentek/studentů oboru zdravotnické záchranářství a všeobecná sestra a jejich vzájemným porovnáním. Práce stručně popisuje historii, potřebné vzdělání a náplň povolání všeobecných sester a zdravotnických záchranářů. Dále jsou popsány typické osobnosti obou profesí. Srovnány jsou také výsledky modelu Big Five mezi všeobecnými sestrami, zdravotnickými záchranáři a studentkami/studenty obou oborů. Výzkumná část mapuje charakteristiky studentek/studentů všeobecného ošetřovatelství a zdravotnického záchranářství a popisuje rozdíly mezi nimi pomocí modelu Big Five, konkrétně verze BFI-2. Byl nalezen rozdíl mezi studentkami/studentky v dimenzi negativní emocionality (neuroticismu). Studující zdravotnického záchranářství průměrně dosahovali nižšího výsledku.

Viz též: podobná jména autorů
3 SMOLKOVÁ, Eva
3 Smolková, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.