Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Skupinové a komunitní formy práce ve výchovném zařízení
Smolka, Jan ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Smolka, J. : Skupinové a komunitní formy práce ve výchovném zařízení. Cílem rigorózní práce je ověření efektivity reedukačního programu pro adolescenty - chlapce s ADHD, kteří jsou soudně umístěni ve výchovném zařízení. Práce obsahuje detailní popis reedukačního programu TAAN, metod výcviku sociálních dovedností a teoretických východisek. Jedná se o skupinové a komunitní formy práce, aktivity zážitkové pedagogiky a speciálněpedagogické terapeutické metody. Program TAAN má čtyři fáze, trvá jeden školní rok. Důležitá část práce je věnována metodologii výzkumu a fenomenologickému myšlenkovému postupu, který autora dovedl k využití metody realistické evaluace. Efektivita reedukačního programu TAAN byla zkoumána pomocí případové studie sociální skupiny, pozorování a rozhovorů. Adolescenti dosahovali pozitivních výsledků v oblasti autoregulace chování, kooperativního chování a respektování autority rodičů. Negativní hodnoty byly naměřeny v oblasti emočních kompetencí a respektování pravidel. V závěru práce autor srovnává program TAAN s různými přístupy a modely výcviku sociálních dovedností. Informuje o fungování programu, popisuje kontext, ve kterém byl realizován a přináší návrhy změn, které mohou vést k jeho inovaci. Přináší také doporučení změn legislativy, které umožní rozšíření programu a využití...

Viz též: podobná jména autorů
2 SMOLKA, Jakub
2 Smolka, Jakub
4 Smolka, Josef
2 Šmolka, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.