Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úroveň základních matematických dovedností aspirantů studia geografie bakalářského stupně
Hrubá, Kateřina ; Křížek, Marek (vedoucí práce) ; Rubešová, Jana (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou matematických dovedností. Na rozdíl od dosavadních šetření, která byla realizována v českém školství, se zaměřuje na vysokoškolské studenty. Konkrétně je pozornost zaměřena na aspiranty studia geografie bakalářského stupně Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Hlavním cílem této práce je stanovit, jaké matematické dovednosti dělají daným studentům největší problémy, jestli se mění v čase a zda dělají problémy nezávisle na skupině studentů, nebo má každá skupina studentů problémy s jinými matematickými dovednostmi. Pro naplnění cílů byly použity zápočtové testy z předmětu Matematická geografie. Vzhledem k tomu, že tento typ testů není běžně využíván ke zjišťování úrovně matematických dovedností, bylo nutné vytvořit vlastní metodiku hodnocení. Celkem bylo analyzováno 1920 zápočtových testů z šesti akademických let 2011/2012 až 2016/2017. Z výsledků vyplývá, že největší problém dělaly všem sledovaným skupinám studentů "převody jednotek", "použití vhodného vzorce ve správné podobě" a "počítání s úhly". Studentům oborů GeKa + FGG a UZ dělá problémy také "formulace slovní odpovědi či zdůvodnění". Nejmenší podíl chyb udělali všechny sledované skupiny dohromady při "vyjadřování neznámé ze vzorce", "dosazování do vzorce", "správném používání...
Role jazykového vzdělávání ve vztahu k rozvoji vybraných klíčových kompetencí
Rubešová, Jana ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává teoreticky možnosti jazykového vzdělávání se zaměřením na specifické jevy jako je bilingvismus a vícejazyčnost. Uvažuje také nad využitím alternativních metod výuky cizích jazyků a nahlíží jeden z možných vývojových scénářů - jednotný jazyk. Cílem práce je nabídnout širší pohled na individualizaci ve výuce cizím jazykům a motivovat k používání a kombinování různých metod.
Statistické metody pro hodnocení predikční validity
Rubešová, Jana ; Zvára, Karel (vedoucí práce) ; Stehlík, Eduard (oponent) ; Půlpán, Zdeněk (oponent)
Práce pojednává o statistických metodách a modelech, které lze použítpro hledání a analýzu faktorůovlivňujících budoucí úspěšnostve studiu vysoké školy. Jedná se o problémy řešenév celosvětovém měřítku. Pro zkoumání závislosti konečnéhoprůměru známek na dříve známých ve. ličinách jsou využity modely mnohonásobné lineární regrese. Důrazje kladen téžna méně běžnépostupy pro porovnání síly vlivu jednotlivých regresorů. Model logistické regrese' kdy odhadujeme pravděpodobnost úspěchu ve studiu (dané konkrétním kritériem), je doplněn analýzou RoC křivek. Analýzy provedené na datovém souboru 1340 studentů Univerzity Karlovy v Praze, Přírodovědecké fakulty, kteří se zapsali ke studiu bakalářských studij- ních programů v roce 2003104 a2004f05, jsou porovnány s dalšímistudiemi zabývajícímise predikčnívaliditou. Abstract The thesis deals with statistical methods and models suitable to analyze factors that may have influence on future success in graduation. These problems are solved all over the world. Multiple regression models are used for detection dependence final college grade points average on other known variables like admission exam scores and high school grades. The thesis emphasizes less usual methods for comparing effect power of regressors. Logistic regression models where we estimate pro-...

Viz též: podobná jména autorů
3 RUBEŠOVÁ, Jitka
3 Rubešová, Jitka
3 Rubešová, Jolana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.