|
Asociace hudby s konkrétním výrobkem v reklamních spotech
Pravda, Matěj ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Anh, Le Hai (oponent)
Cílem této práce je zjistit, jak moc nás ovlivňuje hudba použitá k propagaci výrobků ve formě reklamních spotů. Spojuje si člověk hudbu z reklamy s daným produktem, když ji slyší a mohla by se tak reklama zefektivnit, pokud by využívala známou hudbu přehrávanou v rádiu? To jsem se pokusil zjistit za pomocí kvalitativního výzkumu ve své práci. Dále jsem zkoumal hudební preference v reklamách na určité výrobky. Formou kvantitativního výzkumu jsem zkoumal, zda mají hudební preference respondentů konexi na preference hudby v reklamním spotu na konkrétní výrobek. Mé šetření pro mne přineslo zajímavé výsledky ve formě zjištění, že ve většině případů si lidé hudbu s výrobkem nespojí, ať už se jedná o známější hudební ukázky či nikoliv. Stejně tak jsem zjistil, že osobní hudební vkus nehraje při preferencích hudby v reklamách tak velkou roli, jako předchozí očekávání a stereotypy.
|