Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Styl současných reklamních textů publikovaných na internetu
Průšová, Pavlína ; Mareš, Petr (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá stylem současné reklamy a reklamních textů publikovaných na internetu. Teoretická část práce je zaměřena na teorii reklamy a její funkce. Popisuje specifika jednotlivých typů reklamy a navrhuje několik možností klasifikace. Představuje také dynamické prostředí internetu a prvky pro něj typické. Poslední kapitola teoretické části je věnována jazyku a stylu reklamních textů a prostředkům, které se v nich obvykle objevují. Praktická část pracuje se vzorkem reálných současných reklam publikovaných na internetu; texty jsou podrobeny analýze za účelem nalezení odpovědi na tři výzkumné otázky. První se týká prostředků, které reklamy používají, aby zaujaly adresáta. Výstupem je tabulka obsahující přehled zjištěných prostředků a jejich četnost vzhledem k formě reklamy. Druhá výzkumná otázka se zaměřuje na to, jaké přesvědčovací prostředky reklamy užívají v závislosti na svém účelu. Třetí část je věnována jazykovým a stylovým prostředkům typickým pro určité cílové skupiny. Výsledky analýzy a míra její úspěšnosti jsou shrnuty v závěru diplomové práce. Klíčová slova: reklamní text, jazyk reklamy, styl reklamy, reklama na internetu, současná reklama
Integrace "hlášek" z her Járy Cimrmana v každodenní komunikaci
Průšová, Pavlína ; Rýparová, Dominika (vedoucí práce) ; Mareš, Petr (oponent)
Integrace "hlášek" z her Járy Cimrmana v každodenní komunikaci Tato bakalářská práce se zabývá užíváním "hlášek" z her Divadla Járy Cimrmana v kontextu běžného rozhovoru. V teoretické části vysvětluje základní styčné pojmy, pojednává o komunikaci obecně, definuje běžnou konverzaci a hovoří o samotné komice a jejích druzích. Krátce také představuje Divadlo Járy Cimrmana a jeho specifickou poetiku a na konci teoretické části uvádí výsledky dřívějšího dotazníkového šetření, které zkoumalo znalost těchto "hlášek" mezi lidmi. Samotný výzkum odpovídá na tři otázky: Co bylo prvním podnětem k použití "hlášky"? Jaký byl záměr mluvčího? Jaký dopad mělo užití "hlášky" na posluchače a celou situaci? Výzkumné otázky jsou zodpovězeny pomocí metody zúčastněného pozorování a výsledky přináší zjištění, že spouštěčem použití "hlášky" je nejčastěji podobnost situace, významová souvislost nebo specifické použití slov. Záměrem mluvčího bývá většinou pobavit adresáty nebo zlehčit situaci. To se obvykle shoduje i s reálným účinkem. Důležitou roli zde ovšem hraje znalost her Divadla Járy Cimrmana - čím lépe komunikanti hry znají, tím jsou pobavenější, uvolněnější, leckdy i přidají další cimrmanovskou reakci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
1 Průšová, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.