|
Změna biomechanických parametrů běžeckého kroku při modelovém tréninku speciálního tempa běžce na 800m (v přípravném a závodním období)
Petrásková, Veronika ; Hojka, Vladimír (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
Název: Změna biomechanických parametrů běžeckého kroku při modelovém tréninku speciálního tempa běžce na 800 m (v přípravném a závodním období) Cíle: Cílem této práce (pilotní studie) bylo zjistit změny vybraných biomechanických parametrů běžeckého kroku vlivem modelového tréninku ve speciálním tempu v přípravném a závodním období. Metody: Měření bylo uskutečněno na 3 probandech, přičemž každý z probandů představoval jiný typ běžce (začínající atlet, rekreační atlet, výkonnostní atlet v reprezentaci do 23 let). Byla použita kvalitativní analýza dat získaných zařízením Optojump. Výzkum byl prováděn v přetlakové hale na Strahově na kryté 200 m dráze ve dvou měřeních. První měření bylo realizováno na konci přípravného období a druhé v závodním období. Probandi absolvovali tzv. modelový trénink (300 m a 200 m) ve speciálním tempu s minutovým intervalem odpočinku mezi úseky. V průběhu zvolených úseků byly měřeny biomechanické parametry běžeckého kroku pomocí zařízení Optojump v 10 m úsecích. Výsledky: Proband 1 se ve výstupním měření modelového tréninku zlepšil o 3,1 s na 300 m a o 2,1 s na 200 m. Toto zlepšení se projevilo ve zkrácení doby oporové fáze o 0,006 s, prodloužení délky kroku průměrně o 13,8 cm a zvýšení průměrné frekvence o 0,23 Hz. Proband 2 se zlepšil o 1,9 s na 300 m a o 1,3 s na 200 m....
|
| |
|
Finanční vzdělávání pro SŠ
Kazda, Martin ; Petrášková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření konceptu jednoročního dvouhodinového semináře výuky finanční gramotnosti na střední škole. Jeho obsah je v souladu se standardy finanční gramotnosti, které byly vymezeny v dokumentu "Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách", a které byly v roce 2009 implementovány do RVP pro gymnázia a střední odborné vzdělávání. Ve výuce se uplatňuje zejména konstruktivistický přístup, k jehož realizaci dopomáhají vhodně zvolené výukové metody, které jsou jmenovány v metodickém doporučení Výzkumného ústavu pedagogického. K jednotlivým tematickým celkům semináře (Hospodaření domácnosti, Ceny a peníze, Finanční trh, Úroky a úročení, Finanční produkty, Finanční plánování a ochrana spotřebitele) jsou vypracovány tyto učební materiály: doporučený výukový sled dílčích téma, výukový materiál, výuková prezentace, žákovy výstupy, vstupní a výstupní test. Vedlejším cílem diplomové práce je menší výzkum prostřednictvím dotazníku s uzavřenými otázkami, jehož hlavním záměrem bylo zmapovat výuku finanční gramotnosti na středních školách v České republice. Klíčová slova Finanční gramotnost, Finanční vzdělávání, Aktivizující výukové metody
|
|
Finanční vzdělávání pro SŠ
Kazda, Martin ; Petrášková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření konceptu jednoročního dvouhodinového semináře výuky finanční gramotnosti na střední škole. Jeho obsah je v souladu se standardy finanční gramotnosti, které byly vymezeny v dokumentu "Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách", a které byly v roce 2009 implementovány do RVP pro gymnázia a střední odborné vzdělávání. Ve výuce se uplatňuje zejména konstruktivistický přístup, k jehož realizaci dopomáhají vhodně zvolené výukové metody, které jsou jmenovány v metodickém doporučení Výzkumného ústavu pedagogického. K jednotlivým tematickým celkům semináře (Hospodaření domácnosti, Ceny a peníze, Finanční trh, Úroky a úročení, Finanční produkty, Finanční plánování a ochrana spotřebitele) jsou vypracovány tyto učební materiály: doporučený výukový sled dílčích téma, výukový materiál, výuková prezentace, žákovy výstupy, vstupní a výstupní test. Vedlejším cílem diplomové práce je menší výzkum prostřednictvím dotazníku s uzavřenými otázkami, jehož hlavním záměrem bylo zmapovat výuku finanční gramotnosti na středních školách v České republice. Klíčová slova Finanční gramotnost, Finanční vzdělávání, Aktivizující výukové metody
|
|
Smrt a rituály se smrtí spojené v současné společnosti ve vnímání žáků 1. stupně ZŠ.
PETRÁŠKOVÁ, Věra
Práce se zabývá pohledem dnešní společnosti v naší zemi na smrt. První část vymezuje pojem smrti, která zasahuje do našeho života. Přibližuje ji pohledem vědních oborů sociologie, psychologie a teologie. Druhá část je věnována setkávání dětí se smrtí v životě. Zaměřuje se na možnost setkání s tématem smrti ve školní edukaci. Třetí kapitola se zaobírá rituály, které nám pomáhají projít společně určitou situací. Poslední čtvrtá část ukazuje výsledky kvantitativního výzkumu chápání smrti u dětí mladšího školního věku.
|
|
Moderní technologie a trendy v bankovnictví využívané při získávání a udržení klientů
Petrásková, Veronika ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Sova, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vybranými trendy a moderními technologiemi, jakými banky přistupují ke svým klientům, případně k získávání klientů nových. Bankovní trh je trhem, kde je vysoká nabídka způsobující konkurenční boj o klienty. Inovativní řešení a přidaná hodnota v podobě moderních technologií může bankám pomoci zvýšit konkurenční výhodu a loajalitu klientů, jenž patří mezi rozhodující faktory v úspěšnosti banky. Cílem této práce je popsání těchto nástrojů a zhodnocení jejich využití na území České republiky a v zahraničí.
|
| |
| |
| |