Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktická hra ve výuce první pomoci pro žáky 2. stupně základní školy
PODLEŠÁKOVÁ, Nikol
Cílem této bakalářské práce bylo vytvoření tří autorských didaktických her k tématu první pomoci pro žáky druhého stupně základní školy. Hry byly vytvořeny s cílem osvojení a upevnění znalostí v tématu první pomoci. Autorka práce pomocí her uskutečnila výuku u žáků na druhém stupni základní školy ve městě nacházejícím se v Plzeňském kraji na Šumavě v experimentální skupině v 9. třídě s 15 žáky a naproti tomu ve škole stejné u stejných témat ve skupině kontrolní v 8. třídě s 20 žáky výuku konvenční. Realizace výuky i časová dotace tématu byla u obou skupin prakticky stejná, žáci vyššího ročníku nebyli v tématu první pomoc zvýhodněni předchozí výukou. Autorka práce ve spojitosti s výukou vytvořila test, který žáci vyplňovali těsně před výukou, těsně po výuce a po čtrnácti dnech od výuky (Pretest, Posttest I. a Posttest II.). Další nutnou náležitostí se stal dotazník pro všechny žáky, též vypracovaný autorkou, jež sloužil pro hodnocení výuky a vyučující žáky. Data získaná z testů a dotazníků byla statisticky vyhodnocena. Vyhodnocení Pretestu ukázalo ve skupině kontrolní průměrně dosažený počet bodů 8,70 +- 2,41 s úspěšností 51,2 % a u skupiny experimentální 9,67 +- 2,02 s úspěšností 56,9 %. V Posttestu I. dosáhla skupina kontrolní 15,05 +- 1,39 bodů s úspěšností 88,5 % a skupina experimentální 15,33 +- 1,99 bodů s úspěšností 90,2 %. V Posttestu II. skupina kontrolní obdržela průměrně 13,85 +- 3,47 bodů s úspěšností 81,5 % a skupina experimentální 13,80 +- 2,08 bodů s úspěšností 81,2 %. Pomocí vyhodnocení Studentova testu a testu ANOVA autorka zjistila, že rozdíl mezi výsledky tří testů nebyly vyhodnoceny jako statisticky významné. Studentův test: Pretest - p = 0,83, Posttest I. - p = 0,53 a Posttest II. - p = 0,34 a test ANOVA: p = 0,88. Hodnocení výuky žáky bylo v kontrolní skupině ohodnoceno průměrnou známkou 1,40 +- 0,60 a ve skupině experimentální 1,27 +- 0,57. Rozdíl průměrných hodnot mezi skupinami pomocí Studentova testu nebyl vyhodnocen jako statisticky významný (p = 0,61). Hodnocení vyučující mělo v kontrolní skupině průměrnou známku 1,20 +- 0,52 a ve skupině experimentální 1,07 +- 0,25. Rozdíl průměrů pomocí Studentova testu nebyl statisticky významný (p = 0,74). Přestože aktuálně platný Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV) pro cílovou skupinu první pomoci nevěnuje příliš pozornosti, žáci školy hlavního proudu probírané téma i způsob předávání informací velmi kladně hodnotili. První dvě hry dokáží žáky donutit přemýšlet nad objektivními situacemi a ve třetí hře se stanou součástí simulací, přičemž si každý žák vyzkouší své autentické chování v dané situaci.

Viz též: podobná jména autorů
1 PODLEŠÁKOVÁ, Nikola
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.