Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Narace a rétorika v krimi filmech
Majtánová, Martina ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Charvát, Martin (oponent)
Práce Narace a rétorika v krimi filmech je koncipována jako formálně analytická případová studie, ve které jsou zkoumaným objektem právnické filmy, jejich žánrová specifika a jejich narativní odlišnosti vůči detektivním příběhům a krimi žánru obecně. Cílem zkoumání je demonstrovat způsob, jakým narativní specifika definují žánry jednotlivě a v jejich vzájemné souvislosti. Právnické filmy jsou tak zkoumány nejen prostřednictvím teorie žánru, ale také prostřednictvím vybraných narativních struktur a prostřednictvím obecných narativních principů. Práce se soustředí pouze na právnické filmy a nezohledňuje právnickou tematiku prezentovanou v televizních seriálech, stejně tak je vzorek zkoumaných filmů výhradně z americké, popř. britské produkce. Stěžejním zkoumaným filmem je Anatomie vraždy (1959), další vzorek tvoří filmy Svědek Obžaloby (1957), Případ Paradineová (1947), Kdo seje vítr (1960), Jak zabít Ptáčka (1962). Klíčová slova Právnické filmy, soudní drama, literární naratologie, filmová naratologie, vyprávění, žánr krimi, detektivní román, fabule, syžet, hrdinova cesta, Anatomie vraždy, tří aktová struktura, narativní struktura 1
Narace a rétorika v krimi filmech
Majtánová, Martina ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Charvát, Martin (oponent)
Práce Narace a rétorika v krimi filmech je koncipována jako formálně analytická případová studie, ve které jsou zkoumaným objektem právnické filmy, jejich žánrová specifika a jejich narativní odlišnosti vůči detektivním příběhům a krimi žánru obecně. Cílem zkoumání je demonstrovat způsob, jakým narativní specifika definují žánry jednotlivě a v jejich vzájemné souvislosti. Právnické filmy jsou tak zkoumány nejen prostřednictvím teorie žánru, ale také prostřednictvím vybraných narativních struktur a prostřednictvím obecných narativních principů. Práce se soustředí pouze na právnické filmy a nezohledňuje právnickou tematiku prezentovanou v televizních seriálech, stejně tak je vzorek zkoumaných filmů výhradně z americké, popř. britské produkce. Stěžejním zkoumaným filmem je Anatomie vraždy (1959), další vzorek tvoří filmy Svědek Obžaloby (1957), Případ Paradineová (1947), Kdo seje vítr (1960), Jak zabít Ptáčka (1962). Klíčová slova Právnické filmy, soudní drama, literární naratologie, filmová naratologie, vyprávění, žánr krimi, detektivní román, fabule, syžet, hrdinova cesta, Anatomie vraždy, tří aktová struktura, narativní struktura 1

Viz též: podobná jména autorů
4 Majtanová, Marie
1 Majtánová, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.