|
Zapojení rodinných příslušníků do projektové výuky na 1. stupni ZŠ
Michalová, Klára ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zapojením rodinných příslušníků do projektové výuky. Teoretická část práce je rozdělena na dvě části. V první části jsou vymezeny pojmy projekt, projektová metoda a projektová výuka, typy projektů, jejich fáze, rozdíl mezi projektovou a integrovanou tematickou výukou a přednosti a úskalí projektové výuky. Druhá část se zabývá spoluprací a komunikací mezi školou a rodinou, vymezením příslušných pojmů, rolemi, které mohou rodiče vzhledem ke škole zaujmout, budováním vztahů mezi těmito dvěma stranami, očekáváními, která mezi sebou mohou rodina a škola mít, zapojením rodinných příslušníků do výuky a formami, kterými lze spolupráci uskutečnit. Empirická část práce se zaměřuje na přípravu a realizaci tří projektů, které byly realizovány na třech různých školách. Snahou bylo do těchto projektů zapojit rodinné příslušníky žáků a toto zapojení popsat. Na základě polostrukturovaných rozhovorů se zapojenými učitelkami 1. stupně základní školy a dotazníků s rodinnými příslušníky žáků, kteří se do projektové výuky zapojili či se nezapojili, ale zapojení jim bylo umožněno, bylo zodpovězeno to, jak lze zapojit rodinné příslušníky do projektové výuky, jaké do této problematiky vstupují faktory a jaká mají učitelé a rodiče od vzájemné spolupráce očekávání. Zároveň byla na základě...
|
| |
| |
| |