Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Impact of European Central Bank and Federal Reserve System statements on cryptocurrency markets via sentiment analysis
Krejcar, Vilém ; Krištoufek, Ladislav (vedoucí práce) ; Čech, František (oponent)
Tato studie zkoumá dopad ve ejn˝ch prohláöení hlavních centrálních bank, konkrétn FED a ECB, na volatilitu Bitcoinu v letech 2018 aû 2021. S vyuûitím vysokofrekven ních dat jsme vypo ítali volatilitu Bitcoinu a extrahovali senti- mentové skóre z ve ejn˝ch prohláöení centrálních bank pomocí dvou metod: jazykového modelu FinBERT a state-of-the-art modelu generativní um lé in- teligence GPT-4 s p izp soben˝mi prompty. Model GPT-4 se prokázal jako preferovaná varianta díky efektivn jöímu zachycení sentimentov˝ch nuancí. Naöe anal˝za zahrnovala porovnání r zn˝ch model pro finan ní data, p i emû HAR model vykazoval nejlepöí v˝sledky. Záv ry studie jsou následující: negativní sentiment ECB b hem pandemie byl spojen s okamûit˝m a v˝razn˝m nár stem volatility Bitcoinu, nazna ující reakci trhu v podob opatrnosti. Tato zjiöt ní poukazují na v˝znamn˝ vliv sentimentu centrálních bank na volatilitu Bitcoinu a potvrzují p vodní hypotézu tohoto v˝zkumu. V˝sledky navíc poskytují mo- tivaci k za len ní generativní um lé inteligence do akademického v˝zkumu jako nástroj pro zkoumání dosud neobjeven˝ch znalostí a vzorc . Klasifikace JEL C32, C55, C58, E58, G15 Klí ová slova centrální banky, sentimentová anal˝za, volatilita, Bitcoin, GenAI, HAR, FED, ECB Název práce Vliv prohláöení ECB a FED na trh kryp- toaktiv skrze...
Analysis of consumer behaviour among DotA 2 players and its effect on individual performance
Krejcar, Vilém ; Krištoufek, Ladislav (vedoucí práce) ; Hronec, Martin (oponent)
Tato bakalá ská práce zkoumá moûn˝ vliv spot ebního chování, konkrétn dis- tribuce zdroj zlata a efektivity b hem nakupování, hrá hry DotA 2 na jejich v˝konnosti. Byla shrnuta relevantní literatura z posledních let a byl sestaven datov˝ soubor obsahující více neû 91 tisíc datov˝ch bod z rozhraní Open- Dota API, jeû byl pouûit ke zkoumání tohoto vztahu. Na ty i datové sady obsahující 12 prom nn˝ch rozd len˝ch na základ pozice hrá e a v˝sledku hry byly pouûity algoritmy uspo ádané logistické regrese a K-Means algoritmus se záv rem, ûe byl vysv tlen pouze zlomek variability (pr m rné hodnoty McFad- denova R2 6,2% a Cox & Snellova R2 11,7%) a shluková anal˝za s p esností 38,25%. Tyto v˝sledky byly podpo eny korela ní anal˝zou, která ukázala nízké hodnoty korela ního koeficientu závislé prom nné v˝konnost. Navzdory t mto v˝sledk m byly v jednotliv˝ch v˝konnostních skupinách objeveny zákonitosti potvrzující vyööí efektivitu zkuöen jöích hrá v oblasti spot ebního chování se silnou statistickou v˝znamností. Záv rem byla p ítomnost tohoto efektu, avöak jeho velikost sama o sob není dostate ná k p edpov di závislé prom nné. V˝sledek nazna uje moûnou p ítomnost dalöích prom nn˝ch, které mají vliv na vysv tlovanou prom nnou, jeû nejsou v anal˝ze zahrnuty.

Viz též: podobná jména autorů
2 Krejcar, Václav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.