Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Symbiotický otisk
Kachtíková, Michaela ; Tkáčová, Lucia (oponent) ; Houser, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem "Symbiotický otisk" zkoumá symbiotický vztah mezi tělesností a myslí prostřednictvím meditativní praxe, která se zhmotňuje v místně specifické instalaci uvnitř bílých katakomb. Práce reflektuje autorčin osobní výzkum v oblasti vnitřního mentálního prostoru, který je transformován do fyzické podoby. Autorka prezentuje prostor, který je jí sice povědomý, ale zároveň cizí, a který se v důsledku dlouhodobé péče neustále proměňuje a rozvíjí. Tento proces vede k vytvoření jedinečného dialogu mezi vnějším a vnitřním prostředím, kde se fyzická interakce a tělesná přítomnost stávají klíčovými komponenty pro hlubší porozumění a sebepoznání. Místně specifická instalace má ambici propojit vnější a vnitřní svět, viditelné a skryté, uvnitř a vně.
Zárodek a potenciál
Kachtíková, Michaela ; Houser, Milan (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Téematem bakalářské práce je přítomnost, vnímání tělesnosti a samotné autorky v kontextu procesu vzniku díla. Práce také rozvíjí témata zrcadlení přítomného subjektivního vidění a fascinace materialitou, s cílem dosáhnout udržitelného umění i života. Klade si otázky esteticko-filozofické povahy. Jaký je vztah umění a udržitelnosti, vztah mezi dílem, tvůrcem a objekty mezi sebou? Dílo, jež vzniklo, je zhmotnělým artefaktem, záznamem bytí v minulosti a také v současnosti, je jako záznamový arch, fotografie dané skutečnosti, tvořená pro pochopení minulosti v budoucnosti. Je odrazem mé vnitřní nahoty, interních procesů, niterných emocí a myšlenek, které ztvárňují vnitřní aspekty psyché, expandují do prostoru, rozlézají se, zaplétají a rostou svébytným životem.
Zárodek a potenciál
Kachtíková, Michaela ; Houser, Milan (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Téematem bakalářské práce je přítomnost, vnímání tělesnosti a samotné autorky v kontextu procesu vzniku díla. Práce také rozvíjí témata zrcadlení přítomného subjektivního vidění a fascinace materialitou, s cílem dosáhnout udržitelného umění i života. Klade si otázky esteticko-filozofické povahy. Jaký je vztah umění a udržitelnosti, vztah mezi dílem, tvůrcem a objekty mezi sebou? Dílo, jež vzniklo, je zhmotnělým artefaktem, záznamem bytí v minulosti a také v současnosti, je jako záznamový arch, fotografie dané skutečnosti, tvořená pro pochopení minulosti v budoucnosti. Je odrazem mé vnitřní nahoty, interních procesů, niterných emocí a myšlenek, které ztvárňují vnitřní aspekty psyché, expandují do prostoru, rozlézají se, zaplétají a rostou svébytným životem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.