|
Zážitková pedagogika jako nástroj sociálního pracovníka pro tvorbu volnočasových aktivit mládeže
Houška, Vojtěch ; Pařízek, Michal (vedoucí práce) ; Kaplan, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "Zážitková pedagogika jako nástroj sociálního pracovníka pro tvorbu volnočasových aktivit mládeže" se zabývá aplikováním zážitkové pedagogiky v oblasti sociální práce, se zaměřením na volný čas a cílovou skupinu dětí a mládeže. Je zde zdůrazněn přínos zážitkové pedagogiky jako metody pro práci v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež. Také je zde poukázáno na prospěšnost metod zážitkové pedagogiky pro dosahování cílů nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a vhodnost těchto metod na rozvoj osobnosti jedince. Práce je postavena na teoretickém zpracování informací a rozdělena do tří hlavních kapitol. První kapitola vymezuje volný čas, jeho význam a historický vývoj a provázanost se zážitkem. V závěru kapitoly jsou popsány rizikové faktory v oblasti trávení volného času se zaměřením na děti a mládež. Druhá kapitola popisuje zážitkovou pedagogiku, její vznik, cíle a především metody a principy zážitkové pedagogiky vedoucí k rozvoji osobnosti člověka a aplikace těchto metod pro sociální práci. Třetí kapitola se věnuje sociální práci a to především v oblasti nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Zde je ukázána praktická aplikace metod zážitkové pedagogiky pro sociální práci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Zážitková pedagogika jako nástroj sociálního pracovníka pro tvorbu volnočasových aktivit mládeže
Houška, Vojtěch ; Pařízek, Michal (vedoucí práce) ; Kaplan, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "Zážitková pedagogika jako nástroj sociálního pracovníka pro tvorbu volnočasových aktivit mládeže" se zabývá aplikováním zážitkové pedagogiky v oblasti sociální práce, se zaměřením na volný čas a cílovou skupinu dětí a mládeže. Je zde zdůrazněn přínos zážitkové pedagogiky jako metody pro práci v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež. Také je zde poukázáno na prospěšnost metod zážitkové pedagogiky pro dosahování cílů nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a vhodnost těchto metod na rozvoj osobnosti jedince. Práce je postavena na teoretickém zpracování informací a rozdělena do tří hlavních kapitol. První kapitola vymezuje volný čas, jeho význam a historický vývoj a provázanost se zážitkem. V závěru kapitoly jsou popsány rizikové faktory v oblasti trávení volného času se zaměřením na děti a mládež. Druhá kapitola popisuje zážitkovou pedagogiku, její vznik, cíle a především metody a principy zážitkové pedagogiky vedoucí k rozvoji osobnosti člověka a aplikace těchto metod pro sociální práci. Třetí kapitola se věnuje sociální práci a to především v oblasti nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Zde je ukázána praktická aplikace metod zážitkové pedagogiky pro sociální práci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Vyhodnocení účinnosti čištění vybraných KČOV
Houška, Vojtěch ; Vymazal, Jan (vedoucí práce) ; Dvořáková Březinová, Tereza (oponent)
Kořenové čistírny jsou v dnešní době vhodnou alternativou pro čištění odpadních vod a v České republice i po celém světě mají své nenahraditelné místo. Zprvu kořenovým čistírnám nebyla přikládána důvěra a důležitost právě kvůli jednoduchému způsobu čištění.
V této bakalářské práci jsou popsány hlavní typy umělých mokřadů pro čištění odpadních vod, jejich obecný princip čištění a výběr vhodné mokřadní vegetace. Dále je popsáno několik hlavních složek znečištění odpadních vod a součástí práce je pomocí poskytnutých dat jejich vyhodnocení u vybraných kořenových čistíren. Konkrétně se jedná o kořenové čistírny v obci Spálené Poříčí, Olší nad Oslavou, Rudíkov, Osová Bítýška a Křoví. Tato práce je zaměřena na vyhodnocení dlouhodobé účinnosti vybraných kořenových čistíren. U většiny výsledků se prokázala velmi dobrá úroveň čištění odpadních vod vybranými KČOV.
|