Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kvantifikace makrokomponent mateřského mléka matek po předčasném porodu v závislosti na gestačním a postnatálním stáří dítěte
Burianová, Iva ; Bronský, Jiří (vedoucí práce) ; Kokštein, Zdeněk (oponent) ; Dvořáková, Hana Marie (oponent)
(jednostránkový souhrn) v češtině Růstová restrikce předčasně narozených novorozenců je závažná komplikace pro další vývoj dítěte. Do jaké míry se na ní podílí nízký obsah některých makronutrientů mateřského mléka a jak jsou nutrienty asociovány s mateřskými charakteristikami dosud není definitnivně jasné. Cílem dizertační práce bylo vyhodnocení obsahu makronutrientů ve vzorcích mateřského mléka po předčasném porodu během prvních 9 týdnů laktace a určení vztahu mezi mateřskými faktory a obsahem makronutrientů. V prospektivní observační studii byly odebírány vzorky mléka po dobu 9 postnatálních týdnů po předčasném porodu (24+0-35+6 gestační týden). Obsah makronutrientů byl analyzován infračervenou transmisní spektroskopií. Celkem bylo analyzováno 1917 vzorků. Skupina A (969 vzorků) vzorků zahrnovala těžkou nezralost, skupina B (948 vzorků) střední a lehkou nezralost. Obsah bílkoviny klesal z 1,6 g/dl ve skupině A a 1,5 g/dl ve skupině B v prvním týdnu života na 1,1 g/dl do konce 3. týdne v obou skupinách, poté zůstal stabilní až do 9. týdne. Obsah sacharidů a tuků byl relativně stabilní. U tuků byla zaznamenána větší interindividuální variabilita. U primipar byl zjištěn vyšší obsah bílkovin a nižší obsah sacharidů ve srovnání s multiparami. Vaginální porod byl asociován s vyšší hodnotou sacharidů v...
Plavecká výuka pohybově nedostatečně disponovaných jedinců
Buriánová, Iva ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název: Plavecká výuka nedostatečně pohybově disponovaných jedinců Název v angličtině: Swimming education of handicaped people Cíle práce: Cílem práce je navrhnout a ověřit koncepci integrace jedinců, kteří jsou nedostatečně pohybově disponovaní, trpící specifickou vývojovou poruchou učení (SPU), poruchou pozornosti a chování (ADHD) nebo vývojovou poruchou koordinace mladšího školního věku, do běžné základní plavecké výuky. Metoda: Charakter práce mi dovoluje použít analýzu odborné literatury, metodu testování, metodu pozorování, metodu rozhovoru. Syntézu praktických a teoretických poznatků, získaných během práce s dětmi. Výsledky: Ukazují možné způsoby integrace dětí s diagnostikovanou specifickou vývojovou poruchou učení (SPU), poruchou pozornosti a chování (ADHD) nebo vývojovou poruchou koordinace mladšího školního věku, do běžné základní plavecké výuky a registrují postupy osvojování si základních plaveckých dovedností. Klíčová slova: pohybové dovednosti, pohybové schopnosti, pohybová indispozice, integrace, specifické poruchy učení (SPU), porucha pozornosti a chování (ADHD), vývojová porucha koordinace, didaktika plavání, základní plavecké dovednosti, plavecká lokomoce.

Viz též: podobná jména autorů
3 Burianová, Ilona
3 Burianová, Iveta
3 Buriánová, Iva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.