Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nahota v českém umění 90. let 20. století s přesahem do první dekády 21. století
Yordanova, Viktoriya ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Diplomová práce se pokusí uvést téma nahého těla v umění devadesátých let dvacátého století v Čechách, tedy v období porevoluční svobody. Tělo se tehdy stalo důležitým výrazovým prostředkem, skrze který umělci komunikovali v prudce se transformující společnosti po pádu komunismu a rozpadu tzv. východního bloku. Umění reflektovalo nové podněty ze Západu jak na poli umění, tak širší vizuální kultury (porno časopisy, erotické pořady v TV, reklamu ad.). Pokusí se zmapovat autory a jejich tvorbu, v níž reagovaly na tyto podněty.
Venkovské motivy v díle Václava Brožíka
Hervertová, Kristýna ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Předmětem bakalářské práce je zkoumání venkovských motivů v realistické malbě Václava Brožíka, které tvořil převážně v devadesátých letech devatenáctého století. V první části práce se zaměřím na charakteristiku osobnosti umělce a jeho život, který byl bohatý na mecenáše, studijní cesty, ale především seznámení s pařížským prostředím. Druhou probíranou látkou související s Brožíkem, bude analýza tvorby barbizonské školy, jejích hlavních představitelů. V návaznosti na tvorbu Milleta a také Courbeta později srovnám, jak se vliv barbizonské školy odrazil na Brožíkových dílech. Brožíkovy venkovské náměty rozeberu ve čtyřech částech. Ať už se budu zabývat tématy komunikace, dvojic, osamělosti nebo mužského prvku v obrazech, pokusím se nahlédnout "za obraz" a zkusit objasnit,proč zachycovalprávě tyto náměty.Brožíkovo znázornění venkovských námětů srovnám v poslední kapitole s tvorbou jeho současníků.
Plastika z let 1966-1989 ve veřejném prostoru Prahy. Současná recepce a způsoby zacházení
Krausová, Sára ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje z období let 1966 ve veřejném prostoru města Prah Skrze konkrétní příklady děl j prezentovány nejvýraznější formy umění ve veřejném prostoru závislé na současné recepci a způsobu zacházení Pojednávané období í vyhlášky o řešení uplatnění výtvarné výzdoby investiční výstavbě Vládní usnesení zásady pro zajištění finančních prostředků ve výš jednoho až čtyř procenta na výtvarné řešení staveb, veřejných prostranství a urbanistických konceptů. Díky státní podpoře umění vzniklo na území Československa velké množství realizací, které byly po pádu režimu často ponechány chátrání a likvidaci. Úvodní kapitola zaznamenává kulturněhistorické okolnosti těchto uměleckých děl veřejných prostranství v . Hlavní část práce se zabývá podrobným konkrétních sochařských realizací s důrazem na jejich současný stav Tato díla kategorizována následovně odstranění, nahrazení, absence péče a zachování uměleckého díla. Zvláštní pozornost je věnována občanské a institucionální podpoře umění ve veřejném hám o znovuzavedení procenta na umění. Klíčová slova umění ve veřejném prostoru, Praha, sochařství, normalizace
Stavební dílo Czernin-Morzinů ve Vrchlabí ve 2.pol. 19.století s kontextem architekta Stephana Tragla
Wohanková, Gabriela ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Diplomová práce "Stavební dílo Czernin-Morzinů ve Vrchlabí ve 2. pol. 19. století s kontextem architekta Stephana Tragla" se zabývá stavebními realizacemi architekta Stephana Tragla, které vypracoval pro hraběnku Aloisii Morzinovou ve Vrchlabí. Práce se snaží podrobně zdokumentovat stavby a dát je do kontextu tehdejší doby a staveb ve Vrchlabí.
Polibek smrti v českém výtvarném umění 1895-1918
Tomášková, Klára ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
V této bakalářské práci, představím motiv polibku, v jiné perspektivě než jako klasický polibek lásky, mezi mužem a ženou. Budu se zabývat polibkem jako znamením smrti. Soustředím se na české moderní umění v letech 1895-1918. Polibek, v tomto nevšedním smyslu nacházíme například v podobě tzv. andělského políbení, označující odchod duše na onen svět. Tento výjev sledujeme na obrazu Světice od Josefa Mandla z roku 1905, kromě samotného obrazu si vysvětlíme symbol smrtícího andělského polibku jako takového. Druhá kapitola práce se zaměří na klíčové téma související s polibkem smrti a sice na téma Jidášova polibku. V křesťanství, konkrétně v Novém zákoně, Jidáš Iškariotský svým políbením označí Krista, a tím ho odsoudí na smrt. Tento motiv může symbolizovat nejen smrt ale především zradu. V českém moderním umění jej lze analyzovat na stejnojmenném obraze Jana Konůpka z roku 1912. Poslední kapitolu práce věnuji častému symbolistnímu motivu a to polibku smrti v podobě políbení smrtkou. Tento motiv, oblíbený i u Edvarda Muncha, v českém umění rezonuje v díle Bohumila Kubišty, Polibek smrti, z roku 1912. Metodou práce bude popis a analýza uvedených děl a jejich komparace s dobovými uměleckými vlivy a výtvarnými historickými paralelami.
Analýza ruského symbolismu ve výtvarném umění prostřednictvím pohádek v 70. - 90. letech 19. století
Polichshuk, Stanislav ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Mystické příběhy přitahovaly lidi odedávna. Zvláštní pozornost si zaslouží ruské pohádky plné mystiky a ruských symbolů. Tato díla významně přispěla k formování ruského symbolismu jako stylového projevu. Předložená práce zkoumá vztah mezi ruskými pohádkami a vznikem samostatného uměleckého stylu v malířství na konci 19. století - ruského symbolismu prostřednictvím umělců Viktora Vasněcova, Michaila Vrubela a Viktora Borisova-Musatova. Součástí práce je kapitola o historické, politické a společenské situaci v Rusku v 70.-90. letech 19. století, která měla vliv na umělce a vznik slohu. Jak se projevily prvky symbolismu v ruském umění? Kdo přesně z avantgardních umělců byl ovlivněn symbolismem? Odpovědi na tyto a další otázky budu hledat v předložené bakalářské práci.
Galerie bratří Čapků a její výstavní činnost v druhé polovině 60. let 20. století
Micková, Natálie ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá zdokumentováním a představením výstavní koncepce pražské Galerie bratří Čapků v druhé polovině 60. let 20. století a současně vymezením prostoru, který mezi ostatními pražskými galeriemi v období mezi lety 1965 až 1970 zaujímala. Věnuje se zakladatelským osobnostem a připomíná důležité politické, právní a kulturní události, které zásadně ovlivnily umělecký a výstavní chod galerie. Důležitou pomůckou pro pochopení výstavního programu galerie a interpretaci jednotlivých výstav se staly výstavní katalogy jednotlivých umělců a tvůrčích skupin s úvodními texty, pozvánky na vernisáže a recenze v odborném i denním tisku, které dokreslily celkovou náplň galerie.
Exlibris a jeho význam v tvorbě Vladimíra Komárka
Trnková, Anna ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na přiblížení pojmu knižní značka neboli exlibris a na to, jakou zastává pozici v tvorbě Vladimíra Komárka, jedné z nejvýznačnějších osobností exlibristické scény 20. století v Čechách. V práci budou nejprve představeny základní informace o exlibris, včetně stručného vývoje, dějin a sběratelství a zároveň se bude zabývat otázkou, jakou hraje roli na současné umělecké scéně. Druhá část práce bude věnována exlibris Vladimíra Komárka v kontextu jeho grafické tvorby a také jeho osobitému stylu a společenské povaze, právě díky kterým byl požádán o vytvoření okolo 650 knižních značek. Bude brán zvláštní zřetel na vybrané objednavatele, za jakých okolností pro ně exlibris vznikala a jaké v nich byly použity náměty.
Chrám svatého Víta v Praze ve skicách Antonína Slavíčka
Kašperová, Karolína ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje roli skici v díle Antonína Slavíčka. Jako příklad jeho práce se skicou byl vybrán námět gotické stavby Katedrály sv. Víta v Praze, které se na sklonku svého života intenzivně věnoval. K obrazu existuje 11 přípravných skic a studií. V první části (kapitola 1-3) práce budou rozebrány vlivy, jež formulovaly malbu tohoto umělce, ale hlavně zde bude popsána samotná skica a její podstata ve výtvarném umění, a to zejména v moderním. Druhá část (kapitola 4-5) se bude zabývat porovnáním pro Slavíčka netypickým motivem architektury a jeho naopak proslulým tématem krajiny, analýzou jednotlivých skic a stěžejní otázce - do jaké míry malíř vycházel ze svých skic ve finálním díle? Jakou roli v jeho díla měla skica? Žádná z monografií věnovaných Antonínu Slavíčkovi dané téma zcela nerozebírá. Klíčová slova Antonín Slavíček, skica, chrám sv. Víta, Mařákova škola, krajinomalba, Kameníčky, impresionismus, plenérová malba

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 BENDOVÁ, Eliška
9 BENDOVÁ, Eva
1 Bendová, E.
6 Bendová, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.