Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Protiimigrační rétorika a koncept národní identity v kampani prezidentských kandidátů ve Francii v roce 2012
Žižková, Markéta ; Matějka, Ondřej (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce Protiimigrační rétorika a koncept národní identity v kampani prezidentských kandidátů ve Francii v roce 2012 se zaměřuje na politický diskurs třech hlavních kandidátů francouzských prezidentských voleb v roce 2012 (Marine Le Penové, Nicolase Sarkozyho a Françoise Hollanda). Konkrétně pak analyzuje, jak politici zobrazovali ve svém diskursu na jedné straně imigraci a imigranty a na druhé Francouze a národní identitu. Z metodologického hlediska byla jako nejvhodnější pro potřeby analýzy zvolena kritická diskursivní analýza, doplněná o analýzu metafor. Co se týče teoretického rámce, vychází diplomová práce z konceptů: 1/ diskursivní reprodukce rasismu tzv. symbolickými elitami, 2/ nového rasismu a 3/ konstrukce národní identity. V úvodních kapitolách je rovněž představen sociálněpolitický kontext analyzovaných voleb. Cílem diplomové práce je zodpovědět výzkumné otázky: Jak politický diskurs prezidentských kandidátů prohluboval propast mezi pozitivním vnímáním sebe (Francie, Francouzů) a negativním vnímáním migrantů (positive self-presentation vs negative presentation of the others)? A v jaké míře se tak dělo u jednotlivých kandidátů? Práce popisuje konkrétní témata, topoi i diskursivní nástroje, které kandidáti v rámci diskursu využívají.
Nová podoba zpravodajství a publicistiky v časopise Respekt s novým formátem. Vítězství a prohry.
Žižková, Markéta ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Čermák, Miloš (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce se zabývá změnou, kterou v roce 2007 prodělal významný český zpravodajský týdeník Respekt. Časopis prošel od roku 1990, kdy vyšlo jeho první číslo, několika změnami, které utvářely jeho současnou podobu. Tato práce se však bude zabývat pouze výraznou proměnou, kterou prodělal v roce 2007. Tehdy přešel z novinového formátu na formát plnobarevného časopisu. Výrazně tak změnil svou grafickou podobu. Proměnil se ovšem rovněž obsah týdeníku. Přibyly nové rubriky, redaktoři začali zpracovávat nová témata, která se v periodiku dříve neobjevovala nebo byla přítomna v menší míře. Tato práce nejprve popisuje, jak vypadal časopis před změnou formátu v roce 2007, a to jak z vnější, grafické stránky, tak i z hlediska obsahu. Poté se podrobně zabývá změnou formátu. Zkoumá důvody, které k ní vedly, popisuje okolnosti, které ji provázely, včetně vyhrocené situace, kdy chtěla téměř celá redakce Respektu kvůli nesouhlasu s vedením podat výpověď. Zabývá se i ekonomickým dopadem přechodu periodika na časopisecký formát. Následně pak popisuje jeho novou podobu. V závěru práce hodnotí, jak se změnila podoba zpravodajství a publicistiky v časopise Respekt se změnou formátu, jaké prohry a vítězství změnu provázely.
Protiimigrační rétorika a koncept národní identity v kampani prezidentských kandidátů ve Francii v roce 2012
Žižková, Markéta ; Matějka, Ondřej (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce Protiimigrační rétorika a koncept národní identity v kampani prezidentských kandidátů ve Francii v roce 2012 se zaměřuje na politický diskurs třech hlavních kandidátů francouzských prezidentských voleb v roce 2012 (Marine Le Penové, Nicolase Sarkozyho a Françoise Hollanda). Konkrétně pak analyzuje, jak politici zobrazovali ve svém diskursu na jedné straně imigraci a imigranty a na druhé Francouze a národní identitu. Z metodologického hlediska byla jako nejvhodnější pro potřeby analýzy zvolena kritická diskursivní analýza, doplněná o analýzu metafor. Co se týče teoretického rámce, vychází diplomová práce z konceptů: 1/ diskursivní reprodukce rasismu tzv. symbolickými elitami, 2/ nového rasismu a 3/ konstrukce národní identity. V úvodních kapitolách je rovněž představen sociálněpolitický kontext analyzovaných voleb. Cílem diplomové práce je zodpovědět výzkumné otázky: Jak politický diskurs prezidentských kandidátů prohluboval propast mezi pozitivním vnímáním sebe (Francie, Francouzů) a negativním vnímáním migrantů (positive self-presentation vs negative presentation of the others)? A v jaké míře se tak dělo u jednotlivých kandidátů? Práce popisuje konkrétní témata, topoi i diskursivní nástroje, které kandidáti v rámci diskursu využívají.
Nová podoba zpravodajství a publicistiky v časopise Respekt s novým formátem. Vítězství a prohry.
Žižková, Markéta ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Čermák, Miloš (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce se zabývá změnou, kterou v roce 2007 prodělal významný český zpravodajský týdeník Respekt. Časopis prošel od roku 1990, kdy vyšlo jeho první číslo, několika změnami, které utvářely jeho současnou podobu. Tato práce se však bude zabývat pouze výraznou proměnou, kterou prodělal v roce 2007. Tehdy přešel z novinového formátu na formát plnobarevného časopisu. Výrazně tak změnil svou grafickou podobu. Proměnil se ovšem rovněž obsah týdeníku. Přibyly nové rubriky, redaktoři začali zpracovávat nová témata, která se v periodiku dříve neobjevovala nebo byla přítomna v menší míře. Tato práce nejprve popisuje, jak vypadal časopis před změnou formátu v roce 2007, a to jak z vnější, grafické stránky, tak i z hlediska obsahu. Poté se podrobně zabývá změnou formátu. Zkoumá důvody, které k ní vedly, popisuje okolnosti, které ji provázely, včetně vyhrocené situace, kdy chtěla téměř celá redakce Respektu kvůli nesouhlasu s vedením podat výpověď. Zabývá se i ekonomickým dopadem přechodu periodika na časopisecký formát. Následně pak popisuje jeho novou podobu. V závěru práce hodnotí, jak se změnila podoba zpravodajství a publicistiky v časopise Respekt se změnou formátu, jaké prohry a vítězství změnu provázely.

Viz též: podobná jména autorů
4 ŽIŽKOVÁ, Marie
1 ŽIŽKOVÁ, Marta
8 ŽIŽKOVÁ, Martina
1 ŽIŽKOVÁ, Michaela
4 Žižková, Marie
8 Žižková, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.