Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 112 záznamů.  začátekpředchozí93 - 102další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh ultralehkého jednomístného letounu
Plaček, Jiří ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlastním návrhem jednomístného ultralehkého letounu dle předpisu UL-2 a základních aerodynamických charakteristikách jednotlivých částí letounu. Dále je pojednáno o výrobním postupu a samotné výrobě ocasních ploch a jejich statických pevnostních zkouškách.
Návrh dvoumotorového letounu pro sběrnou dopravu dle předpisu CS-23
Dula, Jan ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout letoun pro přepravu cestujících s maximální mírou zachování konstrukčních celků letounu EV-55. Letoun je navržen na základě rozboru požadavků předpisu CS-23. V práci je proveden hmotnostní rozbor letounu, návrh základních rozměrů a dimenzí trupu. Je vypočtena únosnost kritického řezu trupu a vypracován systémový výkres trupu.
Modifikace VOP letounu VUT100
Janhuba, Luboš ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá navržením modifikace vodorovné ocasní plochy letounu VUT 100 zvětšením ramene VOP a zmenšením plochy VOP. Práce se skládá z posouzení přínosů úpravy polohy VOP, výpočtu zatížení a navržení základní konstrukce.
Návrh záchranného systému pro malý bezpilotní letoun
Pejchar, Jan ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh záchranného systému pro malý bezpilotní letoun. Práce je řazena do navazujících oddílů tak, jak bylo při návrhu postupováno. První část se věnuje obecné problematice padákové techniky. Následně jsou posuzovány kritické situace při ručním a autonomním řízení letounu, od kterých se odvíjí návrh zpomalovacího zařízení a také výpočet zatížení konstrukce. Dále navazuje popis a vyhodnocení provedených experimentů pro ověření výkonů moderních padáků. Součástí práce je i zjednodušený návrh vystřelovacího mechanizmu konstruovaného v 3D softwaru a také dokumentace stavby modelu letadla pro testování a predikci chování v autonomním režimu letu.
Výpočet zatížení kluzáku HPH 2 Twin Shark
Pělucha, Jiří ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je stanovení zatížení pro pevnostní výpočty kluzáku HPH 2 Twin Shark podle kategorie CS-22. V práci je stanoveno zatížení křídla, ocasních ploch, trupu a podvozku.
Návrh dvoumotorového letounu kategorie pro sběrnou dopravu
Horák, Marek ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem verze letounu EV-55 Outback, vybavené přetlakovou kabinou. Jsou v ní uvedeny obecné zásady a požadavky předpisů na konstrukci přetlakových kabin. Obsahuje návrh úpravy trupu oproti nepřetlakované verzi letounu a také návrh jeho konstrukce. Práce dále obsahuje návrh konstrukce a zástavby systému klimatizace a nouzového kyslíkového systému. Součástí práce je také rozbor hmotností a kontrola centráže, definici zatížení přetlakové kabiny s jednoduchou pevnostní analýzou a výpočet základních letových výkonů. Na základě výsledných hmotností a letových výkonů je pak navržený letoun porovnán s obdobnými konstrukcemi jiných výrobců.
Výpočet zatížení a pevnostní kontrola křídla kluzáku
Freisleben, Michal ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtem zatížení kompozitového křídla a jeho pevnostní kontrolou. Dále obsahuje návrh statické pevnostní zkoušky křídla.
Výpočet zatížení a pevnostní kontrola křídla a ocasních ploch letounu Parrot
Hemmel, Radek ; Mališ, Michal (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Výpočet zatížení křídla, křidélek, vztlakových klapek, vodorovných a svislých ocasních ploch letounu Parrot dle předpisu ASTM F 2245-04. Pevnostní kontrola potahu, stojiny, pásnice, nýtových řad a závěsů.
Výpočet zatížení a pevnostní kontrola křídla a ocasních ploch letounu Mermaid
Světlík, Martin ; Mališ, Michal (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Obojživelný celokovový letoun Mermaid je produktem firmy Czech Aircraft Works v Kunovicích. Tématem téhle diplomové práce bylo do výpočtů konstrukce letounu zahrnout změny, kterými prošel během vývoje.V rámci práce bylo zpracováno: Výpočet zatížení křídla Pevnostní kontrola křídla Výpočet zatížení křidélka Výpočet zatížení klapky Výpočet zatížení vodorovných ocasních ploch
Návrh repliky letounu L-40 "Meta Sokol" - křídlo
Pluhař, Tomáš ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem křídla, křidélka, vztlakové klapky a hlavního podvozku ultralehké repliky letounu L-40 Meta Sokol. Vznikala ve spolupráci s dalšími dvěma členy týmu, Alicí Lipkovu (aerodynamika, výkony) a Miroslavem Růžičkou (trup, ocasní plochy a ostruha). První část práce je věnována zatížení a návrhu konstrukce křídla. Nejprve je stanovena letová obálka, dále je určen průběh posouvající síly, ohybového momentu a krouticího momentu po rozpětí křídla. Je také řešen návrh a následná pevnostní kontrola konstrukce křídla. Stejný postup je uplatněn při návrhu křidélka a vztlakové klapky. Druhá část diplomové práce se zabývá hlavním podvozkem, jeho uchycením, konstrukcí, odpružením a principem zatahování. Poslední pasáž je věnována zatížení podvozku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 112 záznamů.   začátekpředchozí93 - 102další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.