Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí9 - 18dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hip hop ako tanečný štýl a jeho použitie v javiskovej choreografii
Machovičová, Simona ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Svoju diplomovú prácu som venovala hip-hopovému tanečnému štýlu - hip hop dance. Stručne som charakterizovala hip hop ako kultúru vo všeobecnosti a do hĺbky som sa zamerala na jednu z jeho najdôležitejších zložiek a tou je práve tanec. Opisujem vznik a postupný vývoj hip hop dance, charakterizujem samotný spôsob pohybu v tomto štýle a venujem sa jeho rozdeleniu a kategorizácii. Snažila som sa nájsť cestu, ktorú prešiel hip hop dance z ulice, kde vznikol, do tanečných škôl a štúdii a napokon až na divadelné javiská. Pátrala som po divadelných hip-hopových tanečných predstaveniach, ktoré sa tešia väčšiemu rozmachu práve tu v Európe a jedno z nich som si vybrala na podrobnú analýzu. V neposlednom rade je súčasťou mojej diplomovej práce aj výskum vo forme dotazníkov, ktorým som chcela zistiť mienku súčasnej tanečnej komunity na otázku hip-hopového tanečného štýlu a jeho použitia v javiskovej choreografii, a teda v divadelnom prostredí.
Minimalismus, invence v současné taneční tvorbě
Stupecká, Kateřina ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Pojmenování toho, co chápeme pod pojmem taneční minimalismus, je obsahem této práce. K jasnému záměru mi pomohlo zmapování cesty minimalismu obecně až po fakt, jak minimalismus mění myšlení. Předkládám informace o krajních osobnostech stojících u zrodu, dobové souvislosti a to převážně ve smyslu hledání a objevování nového způsobu tvorby a s tím související změnu celkového postoje k umění. Nejpodstatnějším měřítkem je změna, která přináší nový způsob myšlení nejen umělce, ale také diváka. Hlouběji pronikám do způsobu práce významných tvůrců, kteří vlastním způsobem s minimalismem pracují či ho dokonce vytváří. V popředí stojí inspirace hudební a její pronikání a impulzy, které přináší do taneční oblasti. Minimalistické principy rozkládám na obecné a jdoucí až k myšlenkám filozofickým. Práce se také zabývá základní esencí minimalismu - časem, který působí na pozorovatele v jeho nové a dosud nepoužívané podobě meditativně až transcendentálně.
Dítě jako zdroj inspirace pro tanečního pedagoga
Plachá, Lucie ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (oponent)
Diplomové práce představuje osobnost dítěte jako stále se utvářející lidskou bytost. Práce poukazuje na důležitost citlivosti pedagoga vůči svěřenému dítěti v kreativním procesu. Teoretická část zmiňuje jednotlivé aspekty, jež na dítě ve společnosti působí, jeho potřeby a role, které ve společnosti zastává. Také obecně líčí vliv výchovy a taneční pohybové výchovy na utváření osobnosti dítěte. Připomíná, jak důležité je vytvářet dostatečně podnětné prostředí pro dítě. Praktická část obsahuje popis vlastního kreativního výstupu, kterým je krátký taneční film, v němž se přistupuje k tvorbě s dětmi s povědomím o zmíněných skutečnostech.
Schopnosti těla v choreografii
Puchowska, Sara Maria ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Předkládaná práce zpracovává problematiku využití možností těla tanečníků přes choreografy. Práce se opírá nejen o studium odborné literatury (teoretická a praktická část), ale také o výzkum, který byl v rámci práce proveden (dotazník pro tanečníky a choreografy). Cílem práce je popsat, jaká je vize tančícího těla v současném světě. Je relativně vyšší věk tanečníka na jevišti předností nebo nevýhodou? Otázka je řešena z hlediska fyzických parametrů, estetiky, atraktivity pro tanečníky i pro choreografy. Zároveň práce pojednává o taneční medicíně jako prostředku zdravotní prevence, který může pomoci předcházet úrazům při choreografických zkouškách a přispět k vědomému využívání fyzických možností těla tanečníků. Využívají choreografové možnosti těla tanečníků především z hlediska věku a fyzických či psychických možností?
Pravdivost v interpretaci
Rampáčková, Katarína ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; DUKIČ, Ivana (oponent)
ABSTRAKT V tejto práci skúmam tri roviny témy: PRAVDIVOSŤ V INTERPRETÁCII. V prvej rovine sa pozerám na interpretáciu hereckú voči interpretácií tanečnej. Hovorím o improvizácií a tvorivej činnosti interpreta. Zaoberám sa fenoménom vnútorných obrazov. V druhej rovine pozorujem prácu choreografky Piny Bausch a choreografa Williama Forsytha. V súvislosti s Pinou Bausch uvažujem nad úlohou choreografa v post-modernej dobe. Ďalej približujem nový tanečný počítačový program Synchronous Objects vytvorený tanečným súborom Forsythe Company a Univerzitou v Ohio. Záverom mojej práce sa venujem hlavne vlastným skúsenostiam a subjektívnemu pohľadu práci choreografky. Nielen z pohľadu vzťahu: interpret ? choreograf, ale taktiež z pohľadu choreografa ako rozvíjajúceho sa jedinca.
Choreografická tvorba prostřednictvím hry
Jedličková Beňová, Veronika ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá tvorivým choreografickým procesom so zameraným sa na prístupy k tvorbe prostredníctvom hry. V prvej casti práce sa venujem pojmu hra a všeobecnej klasifikácii hier. Druhá cast práce je venovaná rozboru umeleckého tvorivého postupu a jeho fázam. V tretej casti popisujem dejiny moderného a postmoderného tanca a spracovávam vybrané choreografky postmoderny, ktoré pracovali s hernými princípmi. Uvádzam aj dielo a tvorbu inovátorského choreografa baletu Williama Forsytha, ktorý tiež pracoval s hrou. Záverecná cast práce patrí praktickým ukážkam tvorivej metódy postmoderny prostredníctvom score (hry s pravidlami ? inštrukciami) a úvahe o prvkoch postmoderny v mojej choreografickej tvorbe.
Tanec s partnerem - současná forma ve výuze ZuŠ
Ryšlavá, Jana ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Hlavním cílem této práce je přiblížit problematiku partnerského tance, sumarizovat poznatky a následně tyto aplikovat v rámci výuky na ZuŠ. Problematika je obsáhnuta od počátků kontaktní improvizace. Sumarizuje základní principy v oblasti partnerského tance a jejich praktickou aplikaci. Další součástí je soubor průpravných cvičení a prvků, která leza snadno aplikovat ve výuce na tanečním oboru v rámci Základních uměleckých škol. Na tento oddíl navazují cvičení náročnější, vhodné pro extrémně nadané skupiny a nebo pro závěr druhého stupně vzdělávání. V závěrečné části je uvedeno možné využití v choreografické a taneční praxi.
Taneční pohybová výchova, její vliv na žáky a pedagogy základních škol po čtyřletém působení
Plachá, Lucie ; KUBICOVÁ, Ivanka (vedoucí práce) ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (oponent)
Bakalářská práce na téma "Taneční pohybová výchova, její vliv na žáky a pedagogy prvního stupně základních škol po čtyřletém působení" se zabývá mapováním situace na základních školách, kde má taneční pohybová výchova krátkou tradici a popisuje její vliv a dopad na žáky a pedagogy základních škol. Dalším tématem je objasňování otázek, týkajících se zavádění taneční pohybové výchovy do rámcově vzdělávacího programu. V práci je popsáno, v jakých momentech se původní vize taneční pohybové výchovy odchýlila od současné situace a jak se aktuálně daří taneční pohybové výchově na poli základního vzdělávání. Veškeré poznatky byly snímány ze třech úhlů pohledu: žáci a pedagogové základních škol a odborní taneční pedagogové. Forma zpracování bylo sociometrického šetření.
Pohyb a hlas
Wimmerová, Hana ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; DŘÍMALOVÁ, Lenka (oponent)
Tématem Magisterské práce je hledání přesahů tanečního a divadelního umění, ve kterém figurují vyjadřující prostředky z hlediska celistvosti performera. Cílem je nalézt a vymezit styčné body ve vývoji umění, které dále rozvíjeli umělci jak na poli divadelním, tak v tanečním umění. Zároveň je úkolem poukázat na prolínání žánrů, které převzaly, či integrovaly prvky z jiné umělecké oblasti. Magisterská práce je pokračováním mé Bakalářské práce, jejíž hlavním tématem byl ?pohyb a hlas?. Úkolem je navázat na tématiku integrace hlasu do současného tanečního umění a její bližší specifikace. Zdrojem informací jsou umělci tvořící v postmoderní a současné době, ale i ohlednutí zpět do dějin vývoje moderního tance. Součástí této práce je i má pedagogická praxe na Konzervatoři v Ostravě, ve které jsou shrnuty poznatky z hodin Moderního tance a Taneční výchovy.
Theresientanz
Poznarová, Vendula ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; ZILVAROVÁ, Daniela (oponent)
Ve své bakalářské práci se věnuji kultuře provozované v ghettu Terezín za druhé světové války se zaměřením na tvorbu, ve které má své místo tanec. Obsahem zkoumání byl v mé práci kontrast tvorby osvobozujícího umění ve vězeňských podmínkách s obludností nacistické tyranie. Po nastínění historického kontextu a představení kulturní elity v táboře následují kapitoly o hudbě a tanečním umění a jejich osobnostech tvořících v Terezíně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí9 - 18dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
16 ELIÁŠOVÁ, Barbora
16 Eliášová, Barbora
1 Eliášová, Bohumíra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.